trailer laden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 18:08

Hoe hebben jullie dat geoefend? Ik ben een paar dagen geleden met mijn jaarling begonnen, maar ik weet eigenlijk niet of ik het goed doe. Ik liep zelf op de klep, er stond alleen iemand naast, zodat ze niet scheef kon gaan. Ik liep naar boven, eerst bleef ze gewoon staan Clown , en later zette ze netjes haar voorhoefjes op de klep, tot boven aan. Ik heb haar er niet ingezet, vond ik iets teveel van het goeie. Maar ben dus een paar keer de klep op en af gelopen. Maar nu? Als het zo goed blijft gaan, is het dan een goed idee om haar er binnenkort een helemaal in te zetten, en haar dan te voeren ofzo?


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 18:29

ja dat is idd een goede manier.
even erin zetten en meteen eruit en daarna erin stang erachter zodat ze dat achter d'r billen kent en dan voeren.
Na het eten stang weg en weer eruit.
Dan eens een heel klein rondje van 5 min gaan rijden misschien als je op een manege met een groot parkeerterein staat daar een rondje over terwijl jij er voorin staat en haar voert maar meestal is dat niet eens nodig

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 18:33

Wij hebben wel een groot erf op de stal, maar dat worden de bochten te krap vrees ik. Maar ben tenminste blij dan ik goed begonnen ben, scheelt al een heel stuk! Enne iemand vertelde mij, haar paard gin eerst altijd goed de trailer in, maar die zei dat het normaal was dat het de eerste tijd goed ging en daarna niet meer? Die van haar wil er dus helemaal niet meer in, terwijl hij ervoor altijd zo inliep Verward Tja, misschien komt dat omdat ze nooit goefend hebben? Ik weet het niet, ik zal het zo doen nimber, zoals jij voorstelt, dan komt het vast goed! Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 18:52

tja het ligt niet alleen aan het laden maar ook aan het rijden...
Lot loopt er altijd zo in maar als mijn vader plotseling op de rem moet omdat er iemand ineens oversteekt ofzo (gebeurd niet vaak gelukkig)
dan wil hij er rustig een paar weken niet in...
Vroeger stond er iemand op stal die reed zo ruw met een trailer alsof er geen paard in stond gewoon hard optrekken laat remmen en zoals normaal door scherpe bochten.
Diegene is al heel lang weg bij ons.
Echter dat paard is zo onwijs bang voor trailers en vrachtwagens dat zodra we de dag van te voren gaan vlechten ze al begint te trillen....want ze weet vlechten betekend dat we weer in die enge trailer moeten...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 18:54

agossie! Sneu zeg!Tja, zij reden wel redelijk rustig, iig de eerste paar keer toen ik met hun mee ben geweest op concours. Kweet niet hoe het nu is natuurlijk. Volgens mij steekt ie hun een beetje de gek aan haha }>

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 21:04

Ik ben met Barley gewoon de trailer opgelopen en ze liep me gewoon achterna. heb haar op de trailer wat lekkers gegeven en niet meer dan dat. Wilde er geen ophef van maken. Deed net of het de normaalste zaak van de wereld was.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 22:07

Ja zo heb ik ook gedaan, er stond een trailer op het erf, en ik dacht: daar moet ik maar eens ff gebruik van maken! Maar alles ging goed, en ze was duidelijk niet onder de indruk Haha!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 22:32

Mijn 'veulentje' (ondertussen wel al 3) gaat veel beter de trailer op dan haar moeder Haha! . Maak gebruik van de jonge nieuwsgierigheid en zorg dat het vertrouwen in alles niet verloren gaat! Zorg dat je een keer de trailer helemaal dicht gedaan hebt en eventueel de motor als eens aangedaan hebt, vooralleer je eens 'echt' gaat rijden. Dan geraken sommige paarden al in paniek.

Femke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 09:01

hoi
ik heb het ook het zelfde gedaan met Kawa als Heike en die liep me ook zo achterna.

Maar ik heb ook paarden geladen waarmee ik met een emmertje brokjes ze heel rustig erin heb gelokt omdat ze er niet zomaar inwandelden achtermij aan.
Dit vergt wel wat geduld bij sommige paarden.
de voorvoetjes durven ze nog wel op de klep te zetten maar de achter voetjes..

zorg ook dat als je aan de bovenkant zon zeiltje zit dat je dit heel goed omhoog doet want sommige paarden zijn daar ook bang voor.
en wij doen als we met jonge paarden gaan rijden dat zeiltje altijd dicht en dit doen we omdat ze dan geen neiging krijgen om zich proberen om te draaien. want als het open is zien ze toch een gat en dat kan in paarde ogen de uitgang wezen.

Verder rij heel rustig. rustig optrekken en heel rustig remmen.
Als je altijd rustig rijd krijgt je paard geen terugval dit komt toch door te lomp rijden en dat ze daardoor weer angst krijgen.
Verder benik nooit voorin gaan staan bij het aanrijden want stel je voor dat je paard in paniek raakt en jou raakt dan ben je veel verder van huis.

oja wij halen de eerste paar keer ook de stang voorin weg zodat ze daar niet overheen kunnen stijgeren. Nu hebben we gelukkig een trailer met panieksluiting die je aan de buitenkant los kunt draaien. wel zo veilig dan in de trailer je paard terug moeten duwen.

veel succes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, Googlebot, Natashaa en 107 bezoekers