Hoe was het gisteren op de Greup?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hoe was het gisteren op de Greup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 09:29

Vanmorgen snel Bokken, verslagje van de wedstrijd van gisteren lezen.... Mispoes... Huilen Helemaal niks!
Dus kom op MissQuarter, hoe heb je 't er vanaf gebracht????

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 10:14

Ik was er ook!! Ik deed mee in de Horsemanship alleen ging ik buiten de pion en was daarom gediskwalificeerd, en bij de trail was ik eerste! En bij de pleasure moest ik met de amateurs omdat ik de enige was in de jeugd... dus ik had geen prijs maar voor mijn gevoel ging het wel goed en daar gaat het om Haha!
EN ik heb Xono en Bud gemeet Knipoog

Dus, een geslaagde dag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 10:18

Gefeliciteerd met je trailoverwinning! Knap hoor!
En pionnetje gemist... dat kan in de zenuwen de beste overkomen. Volgende keer beter!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:39

Het was erg druk en eeeeeeeerg warm Haha! Ik heb missquarter gezien, Caelli gesproken en Celinde natuurlijk Haha! Buitenzorg is ook nog geweest! Sandra.K, Blaze en Nicholay (of hoe je het ook schrijft), zijn ook nog geweest. Maar ik wist niet dat zij het waren Clown Haha!
Ik heb niet veel van de wedstrijd gezien, het was rennen en vliegen *LOL*

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:13

Had ik ook last van colin, buitenzorg heeft ook nog met annemiek gepraat en ik had helemaal niets gezien of gemerkt Haha!

En sonja, ik ben heel trots op brandy en dat pionnetje... ach, ik had daarvoor ook niet de kans om in te rijden dus ik vond het niet zo erg Knipoog

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 14:24

Proficia Celinde!!!
Wel jammer van dat pionnetje...
Als ik niet had hoeven werken was ik ook zeker gekomen! (dat rotwerk ook Boos! *baal*)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 15:29

ik heb gehoord dat Bianca (Hollybollie, mijn instructrice) het ook behoorlijk goed heeft gedaan... Haha!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 15:37

Ik was er dus ook, maar alleen xono gezien..

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:30

Smithsgirl, in welke discipline is ze gestart?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:35

oei... geen idee.... Haha! misschien herken je haar van een foto?
hier rijdt ze iig op Banjer....

Afbeelding Afbeelding

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:41

Uhmm...nee *LOL*
Ik heb zowieso weinig van de wedstrijd gezien, maar zie wel alle mensen naar binnen en buiten gaan Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:42

ze reed iig op een merrie, bruin met blonde manen... Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:54

Bruin met blonde manen...nee, zoiets had ik onthouden Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:56

XoNo schreef:
Bruin met blonde manen...nee, zoiets had ik onthouden Haha!

het paard he... Knipoog Tong uitsteken

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:10

Ja, dat snap ik *LOL* Bruine paarden met blonde manen komen niet vaak voor, dus dat had ik wel onthouden Knipoog

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 19:15

Bruin met blonde manen? Een quarter neem ik aan, palomino dus.. (toch?). Volgens mij heb ik die gezien, zadel met heel veel zilver en ze startte in de pleasure. Vraag anders even aan haar in welke discipline ze startte

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:31

ga ik vragen ja... Lachen Maar ik dacht niet dat Holly een echte palomino is... dat vraag ik ook gelijk.. Lachen

Hollybollie

Berichten: 761
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 20:57

Hallo allemaal,

Ik heb helemaal geen zilver op mijn zadel. Ik ben met Peppy Docoholly (Hollybollie) gestart, mijn lieve quartermerrie van net 4 jaar. Ze is ook geen palomino maar een chestnut met blond haar (vraag me niet waarom met die kleuren want ik heb geen idee, het staat zo op haar papier). Het was de eerste echte wedstrijd met haar en ik vind dat ze zich goed heeft gehouden.

In de open trail zijn we tweede geworden en daar ben ik heel erg blij mee. Ik was in de trail alleen vergeten waar de lope-over nou over moest Verward, er lagen zoveel balkjes en ik had dus verkeerd gegokt... Maar verder hebben we geen balkje of pion aangeraakt. In de open western horsemanship zijn we derde geworden.

Eigenlijk zou ik ook nog de open pleasure starten met mijn ex-paard Skips Hi Luck maar die werd tijdens de wedstrijd in een andere klasse spontaan kreupel.

Ik vond het een leuke dag maar vond wel als minpuntje bij de Greupstables dat de inrijbak vreselijk zwaar was (of ben ik zo verwend???). Maar ik heb begrepen dat er een nieuwe buitenbak wordt aangelegd, dus volgende keer beter hoop ik dan maar.

Groetjes ,

Bianca

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 21:56

Hai allemaal,

Hier even van mij een berichtje. Ik was ook erg trots op Susie Miss Leo.
We zijn vijfde geworden! En dat voor onze eerste wedstrijd. Netjes toch?
Van te voren stond ik helemaal stijf van de zenuwen maar Susie heeft me er toch doorheen gesleept. En ook alle aanhang van stal die is komen kijken.
Mijn stalgenootje is ook in haar eerste wedstrijd 1ste geworden. Dus was een leuke ervaring voor ons viertjes.

Op naar de volgende wedstrijd!!!

Ps Sonja, gefeliciteerd met je tweede prijs! Super hoor!
Ps Xono: ik zag iemand met een paint staan dus ik vroeg of hij Xono was maar het was iemand anders. hihi

Er zijn foto's van de wedstrijd maar ik weet echt niet hoe ik die hier op krijg. Iemand misschien die hulp kan bieden?

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:18

Ik heb ook mee gedaan. Ik was er nog maar net en toen kwam ik al iemand van Bokt tegen. Esther, maar ik weet niet meer hoe ze hier heet Verward . Ze traint bij de Greup dus zij wist me meteen te vertellen wie XoNo is. Natuurlijk ben ik ook even bij Bud wezen kijken.
Echt leuk om elkaar eens in levende lijve te zien *LOL*. Jammer dat we niet langer hebben kunnen kletsen maar we komen elkaar vast nog wel eens tegen.
Ik reed bij de beginners en heb meegedaan aan de Pleasure, Horsemanship, Trail en Reining. Omdat er zoveel deelnemers waren werd de Pleasure in twee groepen verreden. We moesten wel errug lang wachten op 2 deelnemers voordat we konden beginnen Slapen . Ondanks dat we niet echt het gewenste Pleasure-gangetje hadden, mochten we toch door naar de tweede ronde. Ook in de tweede ronde dacht Jessy zo veel mogelijk paarden te moeten passeren, we zijn dan ook niet in de prijzen gevallen.
Bij de Horsemanship ging mijn proefje niet helemaal foutloos maar mocht ik toch blijven voor het Pleasure gedeelte. Ook hier weer regelmatig anderen voorbij gereden en vielen we niet in de prijzen.
Toen de Trail. Ik had al van enkelen die voor mij moesten gehoord dat het niet echt mee viel. Rond het hek lag een 'ijzeren rand' waar de paarden telkens op stapten en van schrokken en ook de planten die er naast stonden zagen er wel heel smakelijk uit Vork . Gelukkig had Jessy geen honger en ging hij netjes door het hek en ook de rest van het trailparcours ging blijkbaar erg netjes want hier behaalden we een tweede plaats !
De Reining ging weer wat minder (ik zag later op video dat ik niet de enige was) maar ik reed in elk geval wel mijn patern goed Haha!
Al met al was het weer een gezellige dag. Mooi weer, een schone stal met heeel veeel hooi en stro voor Jessy en natuurlijk hebben we weer een hoop wedstrijd-ervaring opgedaan *LOL* .
En dan natuurlijk nog mijn complimenten voor de organisatoren en vrijwilligers die hebben geholpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 08:51

missquarter schreef:
We zijn vijfde geworden! En dat voor onze eerste wedstrijd. Netjes toch?


Netjes???? Helemaal super zul je bedoelen!!!! Goed gedaan joh!!! Tong uitsteken

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 09:49

Wendy van Osch heeft de open reining gewonnen, de rest weet ik eigenlijk niet.... Het was inderdaad een zware losrijbak, maar sommige ruiters lieten zich daardoor niet weerhouden van driftig losrijden... En inderdaad een hoop foute proeven... Haha!

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 11:26

De bak was idd wat zwaar. Maar voor mij was het wel lekker. Susie keek soms erg verwilderd om zich heen en was best fris. Ik heb lekker lang los gereden zodat het frisse er een beetje afwas. Ik had het ook wel gehad na een uurtje losrijden in die hitte. Tja en dan nog wedstrijdje hard galopperen willen doen met de andere paarden in de wedstrijd.....hihihi
Dus voor mij was het geen nadeel, de zware bak. Voor andere misschien wel!

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 13:43

Dennis Roemer was tweede in de open reining, achter Wendy van Osch, verder weet ik het ook niet meer de uitslagen. In deze klasse waren 4 van de 11 starts gediskwalificeerd.