wijken in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 17:59

Is wijekn in galop moeilijker dan in draf of stap? Waar moet dan speciaal op letten?
Mijn paard heeft M gereden, dan kent hij dat toch? Verward


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 18:44

hij moet et denk ik wel kunnen want mijn pony'tje die B heeft gereden die kan et nog dus
maarja succes met het leren is wat meer opletwerk

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:20

in galop kan je niet wijken, maar dan heet het appuyeren. Je gaat afwenden (vanaf de linkerhand bijvoorbeeld), dan ga je je paard opzij zetten voor je rechterbeen, dus terug waar je vandaan kwam. Je houdt stelling en buiging naar links (dus waar je naartoe gaat) en je gaat dus ook naar links...
Als je gaat wijken in galop, kan je paard zijn benen niet goed kwijt. Als je in de linkergalop zit, gaat zijn linkervoorbeen als verste naar voren, en als je dan gaat wijken voor je linkerbeen, dan kan hij zijn linkervoorbeen niet goed kwijt, dus als je zijwaartse gangen wil doen in galop, dan kan je het beste appuyeren. Veel succes...groetjes wendy Pling

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:27

precies wat prakkie zeg .
Hij hoeft het dus nog niet te kunnen omdat hij M is geweest want daar word deze oefening nog niet gevraagd.
Wijken in draf is makkelijker dan appuyeren in galop.
Ook het appuyeren in draf is makkelijker dan in galop. meestal begin je hiermee en ga je pas als dat goed gaat verder in de galop.
Overwegns wijk ik wel eens in galop door 'm op de volte een pasje naar buiten te drukken voor mijn binnebeen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 20:09

je kan wel in galop iets schoudervoor/binnenwaarts rijden. Wat ook kan is renvers in galop, (contragalop). Maar dit is best moeilijk hoor.


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 20:57

Oef, dan moet ik me daar al niet meer mee bezig houden Knipoog . Ik dacht al dat het bniet kon met die benen. Appuyeren kan hij niet hoor (toch voor zover ik het weet Knipoog ) Haha!
Welke oefeningen/gangen moet een M-paardje allemaal kunnen?
Middendraf in elk geval, maar uitgestrekte ook? Uitstrekken in Galop? Schouderbinnenwaarts? Verward

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 21:25

uitgestrekte draf denk ik wel iig, uitstrekken in galop weet ik nie, maar in de L moet je iig midden galop, dus dat iig wel..schouderbinnenwaarts wel denk ik..eigenlijk moet je het maar ff aan iemand vragen die M of hoger is.....

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 21:30

em kijk anders ff in het proevenboekje, die ik zelf trouwens (ook) niet heb Haha!

amberiwan
Berichten: 223
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 21:38

visje dit moet een m paard kunnen vote 10 meter halve volte keertwending om de achterhand achterwaarts uitgestrekte stap middegalop op de volte contragalop volte 10meter in galop gebrokenlijn 5 meter in galop links en rechs omkeert middedraf dit zijn de oefening die gevraagt worden in de m1

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 21:45

Heelllup... nou ja, ik begin bij de basis: basis basis basis. Mijn instructeur zal wel zeggen wanneer we er klaar voor zijn Haha!
Wel moeilijk en ook contragalop (*valt achterover*)

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 13:54

in het M1 hoef je geen volte in contra te rijden hoor in het M1 wordt contra gevraagd door middel van gebroken lijn 5 meter en f-x-g wenden heel makkelijk dus vind ik

Love the life that you live, live the life that you love

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 20:44

Wijken in galop kan wel, tenminste ik kan het Lachen
Veel mensen raden het alleen af omdat je ze dan ietwat aanmoedigt om over de buitenschouder te gaan.

Het nut van wijken is dat je je paard aan het binnenbeen zet. Dat kan antuurlijk ook in galop, door gewoon op de volte een paar pasjes 'wijken' te vragen of een paar meter van de hoefslag naar de hoefslag toe te 'wijken'

Ik doe het regelmatig, en dan als gehoorzaamheidsoefening.

Ik zou het gewoon eens proberen als ik jou was! een paard valt echt niet over z'n eigen benen hoor.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-01 22:58

Ik heb het een tijdje gelden eens gdaan, maar toen twijfelde ik een beetje in welke richting. Is appuyeren in galop dan niet gemakkelijker dan wijken, voor je paard Verward

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 09:57

Ja en als je wilt wijken in galop (zoals je in het L ook in draf moet doen, dus van de A/C-lijn) dan kan je het het beste doen naar de kant waar zijn voorbeen het meest naar voren gaat (dus als je in de linkergalop zit, wijken naar links, dus voor je rechterbeen). als je dan stelling naar rechts neemt, is dat vij onlogisch voor het paard en zal hij vrij snel over de linkerschouder weglopen dus het beste is stelling en buiging naar links houden (en dat is dan weer appuyeren).
Als je trouwens je paard opzij zet in een volte, wijk je ook wel maar niet zoals op een rechte lijn. Als je naar de beenzetting kijkt in d egalop, kan je ook goed zien waarom dat moeilijk is. OP een volte opzij zetten kan beter, omdat je hem dan minder opzij zet en het paard is meer gebogen om je binnenbeen heen waardoor hijzijn benen niet hoeft te kruisen van voren, allen voor elkaar hoeft neer te zetten...
De beenzetting in de linkergalop is: zweefmoment - rechterachterbeen op de grond - linkerachterbeen en rechtervoorbeen op de grond - rechterachterbeen van de grond - linkervoorbeen op de grond - linkerachterbeen en rechtervoorbeen van de grond - linkervoorbeen van de grond - zweefmoment - etc.
op het moment dat je het binnenachterbeen opzij zet, zet je dus tegelijk het buitenvoorbeen opzij (die gaan tegelijk op de grond en van de grond) dan moet het binnenvoorbeen nog over het buitenvoorbeen, terwijl het buitenbeen nog meer naar binnenstaat, daar komt nog bij dat het paard met het binnenvoorbeen wel het verst grijpt, maar daar niet goed weg kan komen. [img]../upload/842/wijken.jpg[/img]

Sorry dit is niet goed te zien, wil je het heebn, pb dan ff je email en ik stuur het aan je door...
http://www.xs4all.nl/~denenwen, ga eens kijken!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: prakkie op 2001-08-21 09:58 ]</font>

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 10:11

Ook ik wijk regelmatig in galop, als gehoorzaamheids oefening. Als hij het appuyement onvoldoende wil aanpakken, maak ik hem eerst weer scherper voor de eenzijdige kuitdruk door een paar keer te wijken, vindt hij duidelijk makkelijker, en daarna weer te appuyeren. Hij heeft geen problemen met elkaar kruizende benen hor, terwijl ik het gewoon van A/C naar hoefslag of van hoefslag naar A/C doe.

Navragen is beter dan afvragen.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 13:57

Volgens mij is appuyeren in galop voor een paard veel moeilijker dan wijken in galop!
Als je appuyeert moet een paard nl. ook buigen en dus is appuyeren zwaarder.

Verder wil ik nog even krijt dat je geen oefeningen doet omdat die toevallig in het proevenbeokje staan, maar omdat je paard er beter van wordt. Dus kun je ook dingen doen die niet in het proevenboekje staan.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-01 14:00

Citaat:
Op 2001-08-18 18:44, schreef Yentl:
hij moet et denk ik wel kunnen want mijn pony'tje die B heeft gereden die kan et nog dus
maarja succes met het leren is wat meer opletwerk




yentl in de b doe je dat nog niet hoor haha.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-01 20:18

Euh, Rieja, ik begrijp je opmerking wel, maar ik had gewoon graag geweten wat ik van mijn 'M-paard' kan verwachten. Ik heb namelijk absoluut geen idee van wat hij in het verleden al gedaan heeft en het is toch gemakkelijk om te weten of je paard iets voor de eerste keer doet, of dat hij de oefening al wel gedaan heeft Haha! .
Femke

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 20:23

ja dat weet ik pam. ze rijdt B en (offe hij) en hij kan et zelfs dus. Zo bedoel ik het

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: eempje41, Googlebot en 32 bezoekers