Mn paard in de wei, uit de wei, bij Les Fjal paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Mn paard in de wei, uit de wei, bij Les Fjal paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 22:18

Ik heb besloten om mijn anda een maandje op de wei te gooien. Misschien wel 2. Gewoon omdat hij nog zo jong is en nu dus lekker kan groeien op het land. De eerste maand laat ik hem lekker staan en daarna ga ik gewoon bij de wei vandaan met hem rijden.
Maar rond een uur of 2 gooiden wij hem op de wei samen met een 3 jarig tuigertje. Alles ging goed. Nog een keer langsgereden rond een uur of 7 en ze stonden nog rustig. We moesten namelijk op de dijk ernaast een paar schapen brengen. Kwam er ineens iemand rond een uur of 9 denk ik die met haar paard ernaast staat dat er een paard van ons door de sloot was gegaan en op het land bij 16 andere paarden stond. En omdat die 16 elkaar al konden was het nu heel onrustig in die wei. Dus hun hadden Domingo bij hun op stal gezet en wij zijn hem toen wezen halen met de trailer en weer terug gebracht. Hopelijk heeft meneer aan 1 keer zwemmen genoeg. Maar hij stond gelijk rustig te grazen dus ik weet niet wat er gebeurt is maar hij is de rustigheid himself. Maar volgens mij staat Viking haar paard daar. Ben eigenlijk wel benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Frankinero op 28-05-03 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:33

Een goed plan volgens mij om hem nog even te laten 'uitgroenen'. Hopelijk gaat hij er geen sport van maken, om elke dag die sloot door te gaan...

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:39

Nee,Viking staat nu op de ijsbaan,maar dat weiland is van Regina,Les_fjal der pony staat wel daar,teminste als je dat weiland bedoelt waar wendy der oude bessie staat,lesley staat in dat weiland,naast de wei waar wendy der pony staat,en daarnaast heb je die wei van Regina,bij de boerderij.

Dus als ik het goed heb,is jouw paard dan door 2 sloten heen gegaan,of heb je hem aan de andere kant staan,naast die wei waar ze die buitenbak hebben gemaakt,waar die 2 kleine paardjes staan?

Ik heb iig niets gehoord,en ik woon er toch vlakbij,ik zal het is aan Lesley vragen of zij iets gehoord heeft.
Tis niet te hopen dat het nog een keertje gebeurt,hij heeft er hopelijk niets aan overgehouden?

Paardentaxi Zeeland

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 22:41

Idra schreef:
Een goed plan volgens mij om hem nog even te laten 'uitgroenen'. Hopelijk gaat hij er geen sport van maken, om elke dag die sloot door te gaan...


Ik hoop echt dat meneer er van geleerd heeft hoor anders kunnen we hem elke dag gaan halen. En had al een weddenschap afgesloten omdat ik dacht dat meneer wel over het hek zou komen en dan aan een redelijke drukke weg zou komen te lopen. Nou dannog liever even in de sloot.

En ik denk ook wel dat het even goed voor mijn ventje is om "uit te groenen". ALs hij op stal staat wil ik elke dag rijden omdat het zo goed gaat enzo en hij is nog zo jong joh. Hij kan nu even vlees kweken want dat heeft hij nog niet echt.

Heb je al zin in SPANJE>

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 22:44

Viking schreef:
Nee,Viking staat nu op de ijsbaan,maar dat weiland is van Regina,Les_fjal der pony staat wel daar,teminste als je dat weiland bedoelt waar wendy der oude bessie staat,lesley staat in dat weiland,naast de wei waar wendy der pony staat,en daarnaast heb je die wei van Regina,bij de boerderij.

Dus als ik het goed heb,is jouw paard dan door 2 sloten heen gegaan,of heb je hem aan de andere kant staan,naast die wei waar ze die buitenbak hebben gemaakt,waar die 2 kleine paardjes staan?

Ik heb iig niets gehoord,en ik woon er toch vlakbij,ik zal het is aan Lesley vragen of zij iets gehoord heeft.
Tis niet te hopen dat het nog een keertje gebeurt,hij heeft er hopelijk niets aan overgehouden?


Oh Viking staat daar, gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden.
Mijn oude merrie ( van 9 maar ze is niet meer van mij) staat naast die kleine paardjes bij die bak. Die blauw schimmel. Dan heb je daarnaast nog een wei met "vreemde" paarden en daarnaast staat Domingo nu. Vorige week liepen daar nog schaapjes. Snap je hem???

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 07:16

Yep,ik snap hem,gave merrie heb je trouwens,ik ben gek op schimmels,het is daar gewoon kl#te dat de paarden zo over de sloten kunnen springen,zeker als het een tijdje droog is dan kunnen ze op sommige plekken zo overstappen,blijft oppassen daar!

Paardentaxi Zeeland

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 18:38

Na even wat gepuzzel is het nu me nu duidelijk in welke wei je paard terecht is gekomen...Haha!
Tenminste...als ik het goed heb...

Maar was dus niet op mijn land. Dat is nog een land...in Dominog zijn geval sloot..Knipoog...verder. Hij is inderdaad in het land bij Regina belandt, waar trouwens ook een IJslandertje staat. Hij is wel even de buurman geweest van Fjal..Haha!

Als hij voortaan weer op pad gaat moet hij een sloot verder zijn, Fjal wacht dan met de koffie..Knipoog

Even zonder gekheid, hopen dat hij nu braafjes op zijn eigen stukje blijft, en doet wat hij daar moet doen....lekker eten en uitgroeien..

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 19:03

Citaat:
Heb je al zin in SPANJE>


Jahaaaa!!! Haha!
En het is veel te warm om te studeren nu (ik heb examens, in België iedereen eigenlijk nu, Nederland is precies al in vakantiestemming...) dus ik zit maar wat te dagdromen voor mijn bureau...

On Topic: Het is natuurlijk ook zo dat Anda's nog heel lang doorgroeien, (die van jou was toch nog maar 3,5?) dus echt een goed idee!
Moreno was al 5 en nog zo groen als gras PLUS weinig spieren....

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 10:49

Les_Fjal schreef:
Na even wat gepuzzel is het nu me nu duidelijk in welke wei je paard terecht is gekomen...Haha!
Tenminste...als ik het goed heb...

Maar was dus niet op mijn land. Dat is nog een land...in Dominog zijn geval sloot..Knipoog...verder. Hij is inderdaad in het land bij Regina belandt, waar trouwens ook een IJslandertje staat. Hij is wel even de buurman geweest van Fjal..Haha!

Als hij voortaan weer op pad gaat moet hij een sloot verder zijn, Fjal wacht dan met de koffie..Knipoog

Even zonder gekheid, hopen dat hij nu braafjes op zijn eigen stukje blijft, en doet wat hij daar moet doen....lekker eten en uitgroeien..



Nou gister is Domingo dus op zoek geweest naar Fjal en de koffie want hij heeft gister bij die haflinger en die bruine in de wei gestaan. Eerst was zijn maatje over de sloot en toen hadden 2 vrienden van me die tuiger weer terug gedaan en die gaat gelijk op Domingo jagen en toen ging Domingo dus weer over de sloot. We gaan er nu nog een ander paard bij brengen zodat er misschien rust komt. Wat een gedoe zeg.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Tinka

Berichten: 3718
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:17

Domingo stond bij mijn paard in de wei. Het schijnt dat alle 16 paarden achter hem aan zijn gegaan. Toen hebben ze hem gevangen en op stal gezet. Nu schijnt er weer een wit paard bij ons in de wei te staan. Het is niet bekend uit welke wei hij nou komt. Ze dachten trouwens dat jouw paard een 2-jarige van Piet was, hij was niet echt hanteerbaar, nogal schuw.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:42

Welke is van jou Tinka...?..Onze paardjes zijn dan buuren..Lachen
Weet je trouwens wanneer en misschien zelfs waarom die ijslander en die kruising fjord (is een muisgrijze) eraf zijn gegaan ?

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 21:02

Tinka schreef:
Domingo stond bij mijn paard in de wei. Het schijnt dat alle 16 paarden achter hem aan zijn gegaan. Toen hebben ze hem gevangen en op stal gezet. Nu schijnt er weer een wit paard bij ons in de wei te staan. Het is niet bekend uit welke wei hij nou komt. Ze dachten trouwens dat jouw paard een 2-jarige van Piet was, hij was niet echt hanteerbaar, nogal schuw.


Iedereen denkt dat hij nog maar 2 is, mede door de lengte van zijn staart. Maar hij is het niet. En dat hij niet hanteerbaar is en schuw heb ik nog nooit meegemaakt. Maar misschien is hij eenkennig want dat schijnen die anda's allemaal wel te zijn. Ik heb nog nooit problemen met mn poepie gehad. Ik kan hem zo pakken. Gelukkig maar.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Tinka

Berichten: 3718
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:18

Misschien was hij wel heel erg geschrokken omdat al die vreemde paarden hem achterna zaten, en daarom zo schuw.
Mijn paard is de enige met 3 witte benen en een bles, en dus makkelijk de herkennen, het is een koffievos.
Ik hoorde dat dat leuke muisgrijze pony-tje (kruising fjord-appaloosa) en dat vosje eruit zijn gegaan omdat de eigenaresse geen geld meer heeft. Ze zijn er geloof ik vrijdag uit gegaan.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:55

ik zou eigenlijk dezezomer ook naar een van die weides gaan maar ben blij dat ik nu in rhoon sta met pjotr met schrikdraad anders was ie zo meegegaan vind hij wel gezellig Haha!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:56

oja annemien pjotr is nu van mij he??? nog 4 maandejs afbetalen en dan is hij helemaal van mij en ik sta met pjotr ergens anders maar ik kom nog wel naar de ronde voor wodeline hoor

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 10:22

pjotr schreef:
oja annemien pjotr is nu van mij he??? nog 4 maandejs afbetalen en dan is hij helemaal van mij en ik sta met pjotr ergens anders maar ik kom nog wel naar de ronde voor wodeline hoor


Oh gefeliciteerd met Pjotr dan. Waarom ben je met Pjotr weg dan.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Amazonbot, ComscoreBot, marte_kandia, tienus63 en 7 bezoekers