Isolda en ik samen, schrik niet!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-01 19:05

Waarschuwing: Schrik niet van Isolda haar mega buik! Ben er zelf wel erg van geschrokken, als ik ernaast sta lijkt ze veel slanker als dat ik erop zit.
Ben echt een beetje sneu, zo'n dikke pens heeft ze nog nooit gehad!

Maar goed, door de buik heen kijken, en dan zeggen wat je er van vind! Mag ook negatief, als je erdan maar nuttige info bij zet!

Als eerste een beetje vage foto, maar je ziet toch nog genoeg!
[img]../upload/49/i_aan_teugeltje_vaag.jpg[/img]

In een drafje, zoals je ziet komt haar hoofdje al iets lager, ook als ik een te lange teugel heb:
[img]../upload/49/j+i_in_draf.jpg[/img]

Wat lijk ik klein he? Of Isolda groot? Komt van die buik denk ik. Stappen aan te lange teugel.
[img]../upload/49/j+i_in_stap_2.jpg[/img]

[img]../upload/49/j+i_in_stap_3.jpg[/img]

Op de volte stappen:
[img]../upload/49/j+i_in_stap_van_achter.jpg[/img]

Een hele mooie vind ik zelf, ze neemt netjes stelling aan en buigt af. Alleen doe ik een beetje raar Verward
[img]../upload/49/j+i_stelling.jpg[/img]

En twee voor de zee in stilstand:
[img]../upload/49/j+i_voor_zee_1.jpg[/img]
[img]../upload/49/j+i_voor_zee_2.jpg[/img]


Sja ik zie dat ik mijn hoofd bijna altijd naar beneden houd, maar verder viel het me erg mee, ik had gedacht datik erger zou zitten!
De foto' s zijn overigens allemaal (behalve die op het strand) gemaakt in het eerste kwartier van ons rijden.



Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:09

leuek foto's hoor idd lijkt haar buik hier 2 keer zo dik dan op de andere foto's???
Ik heb eigenlijk geen opmerkingen behalve dat je misschien een sperriempje aan je hoofdstel kunt doen ivm het open sperren van haar mond op sommige foto's

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:11

wowwie wat een dikke buik *LOL*
Daar mag wel wat vanaf.
Verder vind ik isolda heel mooi Lovers
De fotos van het strand...hmm....je maakt me jaloers, ik zou ook graag eens op het strand rijden Party!!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:12

Gaaf die foto's!! Die aan het strand zijn echt mooi!!! Net als de andere foto's Lachen je lijkt idd klein of je paard lijkt erg groot, maar vind het eigelijk wel gaaf staan Lachen
Mooie foto's, leuk paard!! Lovers

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:22

Beter te groot dan te klein op je paard. Isolda loopt best netjes en die foto`s van aan het strand zijn leuk!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:23

Die foto's bij de zee vind ik echt super! Alle foto's zijn wel mooi hoor! maar die vind ik echt mooi!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:28

Citaat:
Op 2001-08-18 19:22, schreef Mellien:
Beter te groot dan te klein op je paard. Isolda loopt best netjes en die foto`s van aan het strand zijn leuk!

ik denk dat je bedoeld beter te klein dan te groot...of nie dan???
dis volgens mij het eerste paard dat ik zie die dikker is dan pluut!!hahahaa

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:33

Wow op deze buik kan IJsco zelfs jaloers worden *LOL* misschien krijg je er stiekem nog wel een veulentje bij joh Knipoog
Maar toch zijn jullie een leuk stel hoor en die bij de zee vind ik echt heel erg mooi!!!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:36

Hey,

ik vind het mooie foto´s hoor! oe hoog is ze dan?

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:51

Inderdaad een mega dikke buik

als ik verder wat goedbedoelde adviezen mag geven...

Ten eerste rijd met een cap. Ook al heb je nog zo'n braaf paard. Als je verstandig bent rijd je met cap.
ten tweede moet je je handen iets meer rechtop houden. je rijd nu met een platte hand waardoor je niet meer met je polsen kan 'werken' en daarbij steekt de zweep dan ook minder af.
ten derde benen iets meer naar voren en iets rechterop zitten.
ten vierde je tenen iets meer naar binnen. of nog beter gezegd je bovenbeen iets meer aanleggen. je moet je knie dus al iets naar binnen draaien

hopenlijk vat je dit als positief advies op want het is absoluut niet de bedoeling iets aan te merken. maar je vroeg er zelf om

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 19:55

Ik vind jullie een hele mooi combinatie! Misschien is de buik wel wat dik ja, maar dat rij je er wel weer af toch?
Groetjes Joleen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 20:58

oke, ze heeft wel een buikie jaa.. vremd hoor, nu nog..??
Voer je bij of loopt ze continu in een vette wei..?
( de wei op de foto lijkt behoorlijk groen..?)
Alles wat t veulen eraf haalt, lijkt ze er dubbel bij te eten Verward
Maar met de tijd zal die buik wel minder worden hoor!
leorna d'r buik was vrij snel weg.. ze is nog niet superslank maar 90% van de buik is toch wel weg! Maar sinds wayorna een week oud is, rijd ik ook best fanatiek, gemiddeld 4 a 5 keer per week.
Weet je waar de buik van slinkt../ veel draf, maar vooral de galop is goed voor de buikspieren!
Dus als je ergens kan, lekker een galop erin en gaaaaan!
verder vind ik dat je netjes zit hoor, w.b. bovenstande tips:
ik vind dat een sperriem t probleem niet oplost, t kan best helpen, maar daarmee is t eventuele probleem niet aangepakt..
je benen liggen imo niet te ver naar achteren.. ik zie juist veel mensen met hun onderbenen naar voren rijden, jij doet dat juist niet: bij jou kun je
( mits je bovenlijf/zit niet te voorover/verlicht is) een lijn trekken via je schouders, heupen en hak: zoals ik 't geleerd heb uit de boeken Lachen

Wel lijkt me zo'n groot paard echt heerlijk zitten, of lijkt dat maar..?
Is ze in draf/galop een beetje uit te zitten..?

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 22:38

Ik vind het leuke foto's.
En wat een schat van een paard, daar mag je echt trots op zijn.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 22:40

ahhhhh ondanks dr dikke buik vind ik jullie wel lief bij elkaar hoor!vooral die foto's op het strand zijn leuk.

maar dat je er een singel omheen krijgt,wist niet dat er zulke grote maten bestonden(grapje) Schijnheilig

soms is het beter om te zwijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 22:46

Ik vind het hele leuke foto's hoor! En bij de zee, zucht dat lijkt me echt geweldig. Kan j eniet eens een stukje naar Limburg blazen?
Die buik zal er wel weer af gaan, iig minder worden.
wat tiips heb ik alleen nog dat je voor je uit moet proberen te kijken. dat hoofd valt er toch niet af Haha! . Nee serieus het ziet er een stuk meer:"hee , here we are" uit als je kijkt waar je heen gaat ipv naar Isolda's hoofd. En je handjes rechtop.
Niet dat ik perfect zit maar ik vind het ook altijd fijn om te horen wat ik moet verbeteren.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-01 23:21

LEUK LEUK *LOL*

Nou ze is idd dik, maar wat heb je liever Verward Ik heb liever een te dikke ezel, dan een te dunnen, en ik vind dat ze netjes aan het lopen is gegaan druiffie *LOL*

Goed zo Party!!

groetjes Lara Party!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 00:00

die strandfoto's zijn moooi!!!!!!!

Issie lijkt qua hoofd wel op Angritt (Marconi x Folio) die bij ons op stal staat. Niet qua bles ofzo, maar qua vorm van het hoofd, zal weleens een foto maken (alleen is angritt qua bles en leeftijd (18) niet moeders mooiste, maarja)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-01 11:26

Dank u dank u!
Ik had idd op deze foto's gezien dat ze haar mond open deed. Is me tijdens het rijden helemaal niet opgevallen, geloof dat het meer een moment is, omdatik stil sta. (is moeilijk op het strand
Haha! )
Ik zal de volgende keer vragen aan mijn zus of ze er op wil letten, dan kan ik kijken of ze haar mond veel open doet en wanneer. Verward

Heike, ik heb er om gevraagd en heb dat bewust gedaan. Aangezien ik geen les heb, ben ik dol op adviezen!
Je hebt helemaal gelijk wat betreft de cap, geen commentaar!
Ook wat betreft de handen, ik heb daar zelf niet opgelet, kanik mooi opletten, samen met de lengte van de teugels. Rechtop moet ik zeker, alleen mijn benen, ik ben bang dat dat door Isolda haar buik komt. Het was me zelf ook opgevallen, dat mijn onderbenen iets afsteken. Je knie naar binnen draaien zeg je? Ik zal het eens proberen!

Het is een beetje vreemd dat ze nog zo vet is, was er zelf van geschrokken. Zoals jullie wel zien staat er niet veel gras op de wei. Hier en daar nog een stukje lang wat ze niet hoeven, dat maakt Trees nu kaal. Het is ook een hele arme wei, zandgrond, dus geen vet gras. En ik voer ook al niet bij. Ze leeft dus alleen op gras en een klein handje brok om toch alles binnen te krijgen. Ze zoogt tenslotte!

Isolda is overigens op papier 1.60 maar ze is nog wel een centimetertje of wat gegroeid, maar meer als 1.65 zal ze niet zijn! En ik ben zelf ook zoiets.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 13:04

Hay hay,
leuke foto's vooral bij het strand.Ik wou je ook nog misschien wat nuttige tips geven.

*Houd je handen iets meer bij elkaar en rechtop,
als je je handen naar beneden houd ga je je spannen en gaan je schouders omhoog,dit merkt je paard en hij kan er moeilijk van gaan doen omdat hij denkt dat ie sneller moet omdat je gespannen bent.

Je paard heeft een lekker dik buikie zeg,sunny tha 2e hihihi!

Nou veel succes en ik hoop dat je wat van mijn tips opsteekt want ze zijn helemaal niet negatief bedoelt hoor Knipoog

*Zoals je zelf miscshien ziet ben je erg gespannen,
probeer je ellebogen gewoon losjes tegen je lijf aan te houden en probeer wat rechtop te zitten.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 15:07

Leuke foto's, vooral aan het strand *LOL* . Woon jij dicht bij de zee ofzo? Verward

Bij de tips die je gekregen hebt kan ik niet veel meer toevoegen. Zorg dat je goed rechtop zit en je bekken naar voren kantelt. Je moet zo fier als een gieter zijn (nja nu ook niet zo opgespannen als een legeraanvoerder Knipoog ) en je ellebogen meer dichter bij het lichaam en je onderarmen moeten soepel en ontspannen zijn. Je hebt zo'n beetje springarmen. Handen netjes rechtop, want met pianohanden ontwijk je de de bewegingen van de mond van je paard en kan je minder inwerken met je handen.
Dat je benen te ver naar achteren zijn is denk ik niet echt waar. Natuurlijk is het moeilijker je kuiten tegen je paard te houden wanneer je paard zon bol buikje heeft Knipoog .

De foutjes die jij maakt zijn typische foutjes voor iemand die en tijd geen les genomen heeft. Ik had/heb ze ook gedeeltelijk en het is heel hard werken om ze eruit te krijgen en eigenlijk moet je iemand hebben die je om de 10 meter opnieuw zegt: 'handen rechtop'
Werk goed aan je houding, want van daaruit vertrekt al de rest van het rijden. Je paard kan pas goed lopen als je zelf goed zit.
Je mag gerust je paard actief laten lopen, dat hij zijn benen wat opheft, want anders heeft naar beneden rijden enzo geen zin.

Dit mijn tips, voor zover ik iets kan zien op zo'n foto. Hopelijk heb je er wat aan.
Femke

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 15:19

Hey
mooi rond buikje inderdaad. Ik denk dat jij zo klein lijkt (je paard zo groot), juist door zijn buikje. Wel leuk dat je aan het strand kan gaan wandelen.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 15:26

Hai, hai,

Leuke foto's joh! En dat buikje krijg je er vast ook nog wel een keer ooit af Haha!
Maar jullie passen leuk bij elkaar Lachen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 11:11

Jantina: ik vind Isolda echt een prachtig paard! Dat buikje: ach, dat gaat er wel weer af joh. Jullie zijn een mooie combinatie hoor!

Alles is al gezegd: nog 1 tip: ellebogen aansluiten aan je lichaam, als je dan een wending maakt er goed omdenken je buitenelleboog tegen je lichaam te houden, dat helpt weglopen over de schouder te voorkomen. Dus krijg je een mooiere wending.

Handen zijn op de goede hoogte en vormen 1 lijn met de teugel naar het bit, is dus prima: handen rechtop en het is perfect!

Die strandfoto's zijn echt prachtig zeg!

Groetjes Mieke

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 11:54

nou, alle tips zijn al gegeven en idd:wel een cap op hoor!!foei! Haha! Maar ik vind het hele leuke foto's, jullie zijn een mooie combinatie, alleen die buik is wel errug dik, veel meer dan op andere foto die ik heb gezien. Maar het ziet er verder goed uit, julie lijken veel pelzier aan elkaar te hebben!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers