ik doe het maar niet (de fries)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
antje
Berichten: 26
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: aadorp

ik doe het maar niet (de fries)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 13:13

Daar ben ik weer. Zal toch maar even vertellen hoe het afgelopen is. Gisteravond ben ik naar de eigenaar van Famke geweest. Het gesprek was moeizaam, hij bleef bij zijn punt. Niet naar een manege dus, nee dat mocht niet. Toen ik zei dat ik begrepen had dat er nogal wat kosten bij kwamen wat betreft het onderhoud werd ie opeens nogal sjagerijnig. Hij zei dat niet iedereen zomaar even een gratis paard kreeg aangeboden dus dat ik over onderhoud niet moet zeuren. Mijn ouders waren ook mee en uiteindelijk hebben die de knoop voor me doorgehakt. Voor mij dus geen Famke. Weet eigenlijk niet of ik het heel erg vind, geloof van niet. Voel me wel 'leeg' want ben er zoooooo druk mee geweest de laatste dagen. Wat hij nu met haar doet, weet hij nog niet en ik heb na gisteravond ook zoiets van: Zoek het maar uit. Voor zijn vrouw is het wel banketstaaf, die had veel meer begrip voor mijn kant van de zaak. Als ik er nog iets over hoor (hem kennende krijgt hij spijt van zijn norse bui en zoekt hij over twee weken weer contact) dan meld ik het hier wel.
Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken en voor alle tips en adviezen.
Antje

antje
Berichten: 26
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: aadorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 13:16

antje schreef:
Voor zijn vrouw is het wel banketstaaflig,


Voor zijn vrouw is het....WAT?
Ik had hier toch echt iets anders ingevuld ! ???

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 13:31

Dat is gedaan aangezien je niet mag schelden hier.

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 14:07

ik heb het verhaal in het andere topic wel gevolgd, maar niks geplaatst omdat het een beetje uit de hand aan het lopen was.
Maar ik vind dat je een slimme beslissing hebt gemaakt en als je ooit nog een paard wil nemen is de aanschaf nou ook niet het grootste punt.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 14:15

Ik heb het andere topic gevolgd en ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen. Laat die man het maar lekker zelf uitzoeken, graag of niet!

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 14:48

Nou, dat moet gister een moeilijk avondje geweest zijn.

Ik denk ook dat je, of je ouders voor jou de goede beslissing hebben genomen. Het had je echt al je vrije tijd, en geld gekost. En zeker als je niet zeker weet of je het ook wel leuk vindt, dan kan je het beter niet doen.

Ik ben benieuwd of de eigenaar weer contact zoekt? Want het zou vervelend zijn als je goede relatie met die mensen hierdoor verstoord raakt.

groetjes,
Mascha

antje
Berichten: 26
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: aadorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 17:20

EvaloveSandy schreef:
Dat is gedaan aangezien je niet mag schelden hier.


Nou ja zeg, het is maar wat je schelden noemt...

antje
Berichten: 26
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: aadorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 17:22

Marsu schreef:
Nou, dat moet gister een moeilijk avondje geweest zijn.

Ik denk ook dat je, of je ouders voor jou de goede beslissing hebben genomen. Het had je echt al je vrije tijd, en geld gekost. En zeker als je niet zeker weet of je het ook wel leuk vindt, dan kan je het beter niet doen.

Ik ben benieuwd of de eigenaar weer contact zoekt? Want het zou vervelend zijn als je goede relatie met die mensen hierdoor verstoord raakt.

groetjes,
Mascha


Ja, dat zou zonde zijn, hoewel ik aan dat 'goede' nu wel mijn twijfels heb. Maar dat komt misschien ook omdat ik toch wel een beetje teleurgesteld ben, had me er aan de ene kant nog op verheugd ook...

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 18:00

Lu.l (zonder . erin word banketstaaf, dus lu.llig zoals je schreef word banketstaafelig Knipoog )

Een hele moeilijke beslissing, maar ik denk wel de verstandigste, aangezien de huidige eigenaar (no offence) niet echt schijnt mee te denken hoe JIJ je moet voelen nu...bovendien staan je ouders er ook niet achter...dubbel zo moeilijk dus.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 19:30

newforestlover schreef:
ik heb het verhaal in het andere topic wel gevolgd, maar niks geplaatst omdat het een beetje uit de hand aan het lopen was.
Maar ik vind dat je een slimme beslissing hebt gemaakt en als je ooit nog een paard wil nemen is de aanschaf nou ook niet het grootste punt.


je haalt de woorden uit mijn mond.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 09:30

Hoi Ant,
Wijze en moeilijke beslissing. Wijs dat je je ouders had meegenomen.
Erg jammer dat die man niet voor rede vatbaar was, maarja daar doe je niks aan.
Sterkte en succes, je weet ons te vinden als er wat is.
Viv

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 10:41

Die man zal wel teleurgesteld geweest zijn, omdat hij zich (ten onrechte!!) zo'n b'tje Sinterklaas voelde en zijn (uitgekookte?) gulle gebaar geweigerd is.
Misschien heeft hij ook wel gedacht dat jouw ouders welgesteld genoeg zijn om het onderhoud van Famke er gemakkelijk even bij te kunnen nemen?
Maar boos mag hij niet zijn. Famke is en blijft zijn verantwoording en jou valt hierin niets te verwijten, NOOIT. Hopelijk realiseert hij zich dat en wil hij jullie goede relatie herstellen/behouden, maar reken er maar niet op.
(In plaats van afwachten zou je er ook zelf weer naartoe kunnen gaan; al is het maar voor die aardige(r) mevrouw.)

Hij zou - net als iedereen die een paard onderhoudt - kunnen weten dat de aanschaf nog het minste is. Da's 1 bedrag, daar kun je voor sparen en klaar. Maar de volgende 20+ jaar, met variabele en soms hoog oplopende kosten, ook als je studeert of zonder werk bent, dat is het werkelijke 'verhaal' van de beslissing om een paard aan te schaffen.

B'tje jammer omdat je er zo druk en blij mee was, maar ja, je wordt vast stukken blijer als je t.z.t. op je eigen tijd, zonder druk en goed doordacht aan het vervullen van je droom toe bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 10:48

Je hebt een verstandige beslissing gemaakt. Dat hij vindt dat je ten onrechte spreekt over de kosten ed. die zo'n dier meebrengen, is onterecht en ook dom van hem. HIJ heeft een probleem, niet jij.
Ik denk dat je een wijs besluit hebt genomen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 21:18

Ik denk ook dat je nu de goede beslissing hebt genomen. Misschien dat die man ook zo nors reageerde, omdat hij nu iets anders voor zijn paard moet gaan zoeken en er (ten onrechte) op gerekend had dat jij het wel aan zou nemen.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 21:29

Ik denk dat je een heel verstandig besluit hebt genomen!
Het kost nogal wat tijd en geld om een paard te onderhouden, de aanschafsprijs is eigenlijk wel het laagste....
dat had de eigenaar je ookwel kunnen vertellen...

MSNertje

Berichten: 306
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Twisk in een varkensstal ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:17

dat is niet leuk als je iets graag wil en het kan niet doorgaan Huilen Huilen
maar ja er is maar een paard die je wil ( meestal ) *LOL*

Friesemarie

Berichten: 484
Geregistreerd: 09-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 16:53

Ik denk dat je wel een goede beslissing hebt gemaakt, maar waar ik me dan weer zorgen om zou maken is waar het paard nu heen gaat?! maar ja ik ben zo iemand kan der niks aan doen!
Pb je me nog even?
Groetjes Corine

Lycke

Berichten: 4
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 23:48

Hoewel mijn aanbod heel serieus was, ben ik toch blij voor je dat je deze beslissing hebt gemaakt. misschien kun je nu (je hebt je ouders tenslotte al voor een groot deel om) gewoon lekker gaan lessen op een manege en het zo rustig oppikken en er gewoon lekker van genieten. Succes en mocht je nog vragen of hulp nodig hebben, gewoon mailen hoor, ik woon toch hartstikke dicht bij je.