Mijn verslag van deze merkwaardige dag...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Mijn verslag van deze merkwaardige dag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 22:34

Vanochtend begon het dan.. om kwart voor 6 eruit... half 7 in de auto, half 8 in Dronten bij Maya.. Pff paasei wat vroeg! Op stal was het ff schrikken, snowdon was groen met zwart, ieks! Maarja met hulp van Dennis ff gauw gewassen (iets te snel, later ontdekten we nog enkele kleine paarse vlekjes van de zilvershampoo...maar gelukkig niet echt zichtbaar). Toen de trailer op... kon beter, maar ze stonden er vrij snel op! Naar de manege gekart, uitgeladen en toen ging ik me melden... Jeetje wat een zooitje ongeregeld! T duurde ruim een kwartier voor ik terug was met geleende chaps ipv laarzen Boos! en bewijs van inschrijving...) Ondertussen had Dennis Snowdon gepoetst en al vaak de vraag gekregen of dat paard van hem was Haha! Snowdon was weer eens erg opvallend en populair Lachen *Wat trouwens een heel grappig detail is: Amanda is bij de schoft 15 cm kleiner dan snowdon, maar als je die konten naast elkaar ziet, wat n wereld van verschil!!!!*

Oja, de uiteindelijke keuze van dekje en manen: Wit dekje en losse manen! Toen opgezadeld en na kleine probleempjes bij het inrijden en dat Snowdon niet zonder Amanda kon Boos! vond ik wel dat we klaar waren en t was ondertussen half 10, ik moest de spits afbijten!!! Maargoed wij naar de ring, moesten ze nog met een voorprogramma beginnen, dat liep dus al ver uit... Staleigenaar en Dennis ondertussen terug naar stal en Dennis flink racen om op tijd terug te zijn Lachen Nou in totaal liep alles een uur uit, vanwege een flinke val bij de kur op muziek... Dus Dennis was RUIM op tijd terug! Gelukkig Lachen

En toen was t uiteindelijk zover... de ring ging open, we mochten beginnen... Nou tis in 1 woord te omschrijven: RAMPZALIG!!!! Hoefslag? wat is dat? rechtuit? nooit van gehoord... 1 tempo? neejoh dribbelen, wegschieten en terugvallen is leuk! Jury? ow leuk daar kan je op afstormen om naar je merrie te gaan en zo dus de hekjes plat te gooien Boos!:(:(:(:(:(:(:(:( En de galop.... een vette 1 op de lijst, wegens verkeerd aanspringen bij de rechtergalop Verdrietig Owja, voltes hadden we ook nog nooit van gehoord, het waren vandaag ingedeukte lekke banden ipv mooie ronde grote voltes!!! Boos! Ik dus flink pissed en chaggi.... en ik was vantevoren al zo zenuwachtig... Maar naar anderen bleef ik vrij rustig, Dennis natuurlijk blij Tong uitsteken

Toen was Maya aan de beurt, dressuur ging bij haar vrij goed, ik had vanaf een afstandje ff staan kijken met Snowdon. Toen moesten we eerst nog een KWPN-ertje naar de ring lozen, want die durfde niet voorbij de tent *LOL* Precies naast Snowdon springt dat beest dus over een paar draden heen, maf beest! Maar Snowdon bleef superbraaf, keek alleen een beetje maf naar die bruine mafkees!

Toen meer dan 3 uur met die beesten gewacht (bij de auto, op t gras, langs de bomen, etc) voordat we weer verder mochten voor de behendigheid. Inrijden was erg lachwekkend, ik en snowdon hadden er nu duidelijk meer zin in, maar meneer (en amanda trouwens ook) wilde alleen maar racen Lachen Nouja ff uitgedold en toen was t parcours opgebouwd, wij dus ff kijken. Ondertussen konden we inspringen.... De eerste keer stoof meneer direct langs de hindernis, bijna mn knie tegen de paal! Maar ik geef natuurlijk niet op! Toen ging t steeds beter en ik vond t genoeg, dus rustig aangedaan. Maya was voor mij met Amanda met behendigheid, maar dat ging niet helemaal goed.. wat jullie kunnen lezen in haar topic.... Maarja volgende keer beter!

Met Snowdon ging t op kleine puntjes na echt goed! Eerst de verhoogde cavaletti, dat ging wonderbaarlijk goed! Toen slalommen *ik heb helaas in zn mond getrokken, want hij wilde er langsheen...* Toen de eerste sprong... Weigering... nog n keer. JA eroverheen, maar balk eraf. Maar door naar de volgende hindernis. We moesten een appel uit een kist halen en meenemen naar een emmer.. maar die appels waren dus rot en Snow vond ze niet goed genoeg! Hij wilde absoluut niet naast die kist gaan staan Boos! Na 2 mislukte pogingen is t gelukt en hup dribbel dribbel dribbel naar de emmer, ff er goed voor gaan staan en hup (hele grote btw!) appel in de emmer, mn vingers zaten trouwens ook helemaal onder de rotte appel, gatver! Toen door naar de volgende sprong, ging ie gelukkig 1 x overheen, toen snel doorgegalloppeerd naar t vierkant, hij stond precies voor t vierkant stil, eringestapt, 3 sec stilstaan (hij stond er zooooo trots in!!!!) en hup we waren weer weg. 8tje om twee tonnen heen, half draf, half galop, en door naar de derde sprong, hup eroverheen! en doorgeraced naar de finish. Tijd: 2.15!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Op zich 1 van de snelsten, maar had door de balk straftijd.

Toen uitstappen en jahoor Dennis ging erop!! Hij wilde eerst absoluut niet *negatieve ervaringen met tinkers Tong uitsteken* Maar toen zat ie hoor Haha! kreeg wel n aantal keer opmerkingen naar zich geslingerd dat ie n cap op moest, maarja. Hij vond t geloof ik wel meevallen, die rare snowdon Tong uitsteken Haha! Maar hij moet er nog wel n keer op van mij Schijnheilig Dan wel met Australian Stock Tong uitsteken Maar misschien ga ik het zadel wat ik geleend had kopen!! Het is een Kieffer, nog maar 4 jaar oud!

Maargoed de foto's komen zeer snel!!!

De uitslag: 11e bij de dressuur (van de 23) en 144 punten, waaronder een 1 voor rechtergalop aanspringen en een 7 voor arbeidsstap *LOL* en een 8!!!!!!!! voor algehele verzorging!!! Ik had dus een goede keus gemaakt Lachen En 11e bij de behendigheid, van de 25! Ik was naderhand toch bij beiden wel zeer tevreden, dit voor een eerste keer en na verwaarlozing van de dressuur bij snow en mijzelf Lachen En Dennis was trots *LOL*
Laatst bijgewerkt door snowdon op 28-05-03 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt


Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:38

Wat goed leon! *en wat verrassend Tong uitsteken *

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:42

Netjes Leon! Die dressuur klinkt inderdaad rampzalig, maar aan de plaatsing te zien, viel het blijkbaar nog mee *LOL* Ben blij dat je dag toch nog leuk af heb kunnen sluiten met 11e plaats in de behendigheid, wat ook voor je gevoel beter ging Lachen
Gefeliciteerd!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:43

Jammer dat ze zo naar elkaar trokken, ik had af en toe ook behoorlijke problemen (voor t eerst), maar ik had me nog wel zo verdekt opgesteld achter die tent, en dan zag hij me nog. Ik stond wel zo ongeveer op t paard om over die tent heen te kijken, en al die mensen maar vaag naar mij kijken wat doet die nou?
En of Leon en Snowdon populair zijn! Ik bestond zo nu en dan niet eens, ow ja, jij staat hier ook nog als Amanda een douwtje aan degeen, die zich aan deze combinatie aan het vergapen waren Schijnheilig , gaf dus maar heel afwezig haar neus aaien, ach ik moet het er maar mee doen.
Ik vond het inderdaad ook jammer dat het zo bagger georganiseerd was, maar ja, t was ook voor t eerst. Ik vond het wel heel leuk, en ga het zeker nog wel eens doen.

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 09:41

Wat een ontzettend leuk verslag Leon. Ik zie het helemaal voor me. Toch een prima resultaat. Vooral de dressuur viel dus heel erg mee. Het leek waarschijnlijk erger dan het uiteindelijk was gelukkig.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 15:51

Dennis was trots op je? What a surprise! Haha! Goed gedaan Leon! Krijgen we nog pics?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 16:08

Het was echt een leuke dag,
ik heb heel wat afgelachen *LOL*
Leon en Snowdon waren echt een
mooie combinatie Lovers

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-03 17:56

Jurga schreef:
Dennis was trots op je? What a surprise! Haha! Goed gedaan Leon! Krijgen we nog pics?


Pics komen zeker nog!!!

En Dennis: je bent een schat!!! *hoevaak heb ik dat wel niet gezegd* Schijnheilig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 18:00

snowdon schreef:
En Dennis: je bent een schat!!! *hoevaak heb ik dat wel niet gezegd* Schijnheilig


Je weet wat ik gezegd heb he! Tong uitsteken Ik kom je schoppen!!!!!!!!!!! Extreme duivel

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-03 18:03

Jurga"]
[quote="snowdon schreef:
En Dennis: je bent een schat!!! *hoevaak heb ik dat wel niet gezegd* Schijnheilig


Je weet wat ik gezegd heb he! Tong uitsteken Ik kom je schoppen!!!!!!!!!!! Extreme duivel
[/quote]

IRL zijn we absoluut niet zo erg hoor, ask Maya, Tiko, Richtje of dr_jacksel maar Lachen Deze bokkers hebben ons al samen meegemaakt. Maar pas op, vervelend zijn we des te meer Tong uitsteken

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 19:00

Klinkt rampzalig, maar aan je piunten te zien viel dat best mee.

off-topic: he Dennis nieuwe avatar?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 20:44

Het ging dus niet helemaal zoals je zou willen, ik vind 'n 11e plaats erg goed hoor!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 20:54

snowdon"]
[quote="Jurga"][quote="snowdon schreef:
En Dennis: je bent een schat!!! *hoevaak heb ik dat wel niet gezegd* Schijnheilig


Je weet wat ik gezegd heb he! Tong uitsteken Ik kom je schoppen!!!!!!!!!!! Extreme duivel
[/quote]

IRL zijn we absoluut niet zo erg hoor, ask Maya, Tiko, Richtje of dr_jacksel maar Lachen Deze bokkers hebben ons al samen meegemaakt. Maar pas op, vervelend zijn we des te meer Tong uitsteken
[/quote]

Dat zeg je nou wel.... }>
Nou moet ik dat zeker beamen Haha! Zal ik dan maar weer doen (goed afgericht als ik ben). Maar dan moet je de volgende keer wel wat drinken

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 21:04

Ik ben niet blont, maar nog niet zo lang op Bokt... Wat is dat precies met Denman en Snowdon??

Hoezo nieuwsgierig...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 21:04

Heb de profiels al afgestruind maar nog geen exact antwoord op mn vraag...! Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 21:07

Hahaha, wat een ramp proef was dat!!! Lachen Dat zouden Gam en ik beter kunnen doen denk ik.

Maar wel leuk met die behendigheidjes enzo... leuke dag gehad toch?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 21:08

Denman en Snowdon, hebben sinds kort een relatie. En kunnen heel irritant zijn met z'n tweeën (allebei apart trouwens ook hoor Haha!)
En nu zijn ze vast boos op mij }>

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 21:12

Ah ok! Had Snowdon al een pb gestuurd. Ik ben altijd vreselijk nieuwsgierig!! Maarre, wat leuk!!! Gefeliciteerd!! Op een Boktmeeting "gebeurd" of wat?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 21:17

Helemaal niet slecht gedaan hoor Haha! Vind het best netjes voor de eerste keer Haha! De volgende keer gaat vast beter *LOL*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 21:18

Nee, mijn zusje had ze allebei uitgenodigd om bij onze les te komen kijken. Zouden ze ook foto's maken, helaas is er weinig van de foto's terecht gekomen Haha!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 22:22

Mieke/Koortje, moet je even bij Algemeen kijken "Cupido heeft raak geschoten" ofzoiets.
Enneh hoe Leon is weet ik wel, maar daar zeg ik maar niets over, ik moet er nog 3 jaar mee optrekken Schijnheilig Dennis ken ik nog niet zo, maar ik moet zeggen, dat ik gister niet echt een klef stel heb meegemaakt, t is dat ik het weet, maar anders valt het niet op, t kunnen ook twee vrienden zijn die gewoon wat aan t klooien zijn. Ze kunnen samen wel wat irritant zijn, maar t valt nog mee. Ik denk dat Richtje en Tiko meer naar die twee moeten kijken Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 06:54

Ja klopt, ik heb gisteren bij Algemeen al wat gepost. Richtje had me even nader ingelicht! Knipoog

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 08:19

Nou leo dat was best goed toch!! Ik wil die foto's ook wel ns zien!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:15

Leuk verslag Leon! Was dit de eerste wedstrijd ever waar je aan meedeed??? Goed gedaan iig die 11e plaatsen.

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:42

Jah gefeliciteerd nog!

Groetjes Angelique


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cam, Mieke, Sheeltje2, Tomboy0 en 28 bezoekers