En ze heet.... Vadershoeve May.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

En ze heet.... Vadershoeve May.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 23:42

Met moeder en kind gaat het nu naar bijna twee weken nog steeds erg goed. De eigenaren van het veulen zijn er nu over uit hoe ze gaat heten. En dat is dus Vadershoeve May geworden. Het klinkt wel heel grappig als je " Kom maar, May" tegen haar zegt. Gelukkig komt ze dan wel achter je aan. De eerste vier tandjes zijn nu helemaal door en brokjes vindt ze gelukkig erg lekker.
Gisteren weer voor het eerst op Juul gereden terwijl May in de stal bleef. Juul had zoals gebruikelijk problemen om te blijven stappen, maar hoewel ze vlot ging was ze wel erg braaf. Morgen maar weer een kwartiertje rijden.

Hoe leren jullie trouwens het veulen dat het vast staat?


Afbeelding
Afbeelding

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38712
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 00:14

Wat een LIEVE foto die eerste, zo'n soort foto heb ik ook van één van onze veulens, erg lief.

Mooi veulen hoor, lieve oortjes Haha!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:10

Coole naam!! Mijn verzorgpony heet Mai, en dat spreek je dus op dezelfde manier uit. Is wel leuk altijd.
Leuke veulen.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:42

Lief veulentje!! Kwijl:~:~ Haha!:D May stond ook op het lijstje van vijf leukste namen voor Aimee, maar het is bij ons Aimee geworden omdat dat het beste bij haar past Haha!:D

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:56

een veulen leren dat ie vast staat?!
Gewoon vastzetten, Haha! dat is de snelste en beste manier.

Zo SNEL mogelijk... Hoe kleiner ze zijn, hoe minder weerstand ze zullen bieden en hoe gewoner ze het dus zullen vinden.

Vandaag dus gewoon vastzetten, laat maar even spartelen, dan weet ie het meteen.

Leuke foto's trouwens, het is een knap veulentje!!

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 12:59

ah wat een droppie,apparte naam !

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 23:28

We hebben haar inderdaad vandaag vast gezet terwijl we moeder aan het poetsen waren en ook toen ik moeders buiten de stal aan het opzadelen was. Toen ik echt met haar weg ging hebben we het veulen weer losgemaakt maar volgende keer laten we haar dan ook vaststaan. Alleen moet m'n vriend er dan wel even bijbllijven. Ik wil namelijk met Juul naar les en dan zal het veulen in de manege ook moeten blijven staan. En daarna naar de carrouseltraining en aangezien we dan 4 uur weg zijn zal het veulen mee moeten.