Vally heeft een veulen gekregen en..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Vally heeft een veulen gekregen en..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 02:51

Vally heeft vanacht rond half 2 een merrie veulen gekregen.Het leek gezond maar toen ze beter keken leek het erop dat het veulentje geen ogen had. Dierenarts gebeld en het ergste bleek het veulen heeft geen ogen .5 kwartier naar de geboorte is het veulen rustig ingeslapen onder het wakend oog van haar moeder vally.

als iemand nog een moederloos veulen weet zou je me alsjeblieft willen melden.
Ik ken mijn meisje en weet dat ze driftig op zoek zal gaan naar een veulen krijgt ze geen pleegkind dan zal ze in een diep dal belanden
we hebben de moederlozecentrale gebeld maar die geven geen gehoor.

ik wens michelle en wilfried sterkte met dit verlies.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 06:18

Hé bah....
Wat vreselijk zeg.....
Wens ze veel sterkte....

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 07:44

heel erg veel sterkte!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 08:53

jeetje, wat erg zeg..
sterkte..

Tancreda4

Berichten: 24035
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 09:07

He bah! Wat naar zeg!
Sterkte!!!!!!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:23

He jakkes, wat vervelend zeg.
Ik hoop dat jullie een pleegkind voor de merrie kunnen vinden.
Sterkte.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38712
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 13:51

Dit vind ik echt verschrikkelijk!! Heb je al die tijd gewacht, gaat alles goed, bevalling enzo....gebeurd je zoiets. Echt waardeloos. Vind het echt heel rot voor jullie, heel veel sterkte!!

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 22:36

vally heeft een pleegkindje gekregen een 16 dagen oud hengstveulentje een kwpner. Binnen een uur dronk het veulen bij vally en vally heeft het veulen volledig geaccepteerd als haar bloed eigen zoon.
De moeder van het veulen is helaas gestorven aan koliek.
Het veulentje heet wallstreet en ze noemen hem wally
godzijdank is alles nog op z`n pootjes terecht gekomen een veulen gered en vally heeft een kind om voor te zorgen dit verzacht bijna al het leed van vally`s eigen veulen voor ons en voor vally

Deze oogafwijking bij het eigen veulen is een genetische fout zowel als bij vally en als bij de vader en dat is gaan botsen. Dit is weer een wijze les voor ons allemaal. Het veulen was verder kerngezond ze wilde al meteen staan het was een echte vechter zoals de moeder maar zonder ogen had ze nooit een normaal leven kunnen lijden .Als ze wel 1 goedwerkend oog had gehad dat had ze nog geleefd en zijn heel wat viervoeters met 1 goedwerkend oog.
bedankt voor de reacties we kunnen nu achterover zitten met een fijn gevoel ondanks het verlies van het veulen

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:47

SNIF, en jullie hebben zo lang moeten wachten op het veulen. Bah dit is niet leuk. Huilen

Gelukkig heeft Vally nu wel een pleegzoon, is ze toch nog gelukkig, heeft ze toch een kind om voor te zorgen.

Weten ze al of ze Vally dit jaar weer gaan dekken?

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 22:58

ze twijfelen nog. Ik heb gezegd van laat de afgelopen nacht en dag eerst bezinken en dat ze zelf helemaal tot rust komen en gewoon rustig na denken. dit was gewoon eigenlijk een banketstaaf gebeurtenis dit was iets dat bijna nooit voorkomt

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38712
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 23:25

O wat geweldig Kadans!! Ik ben zo blij voor die merrie EN voor dat veulen, wat vrezelijk allemaal. Nu hebben ze gelukkig elkaar nog. Hou je ons op de hoogte? Geweldig dat jullie dit gedaan hebben, op deze manier heb je een vrij 'tevreden' merrie en een veulen dat 'normaal' op kan groeien!

Succes!!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 23:25

Hopelijk gaat het goed met die veulen!! we willen dan binnenkort ook foto's zien van moeder met pleegkind Haha!:D

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 17:35

aachhh wat akelig om te horen...
maar wel goed dat je een nieuwe veulen heb gevonden... dat is beter voor de merrie....

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 18:29

Oh bah wat afschuwelijk. Helemaal omdat zo'n veulen verder in orde is lijkt me.
Veel sterkte en mooi voor de merrie dat haar gemis in elk geval is weggenomen.

Kadans schreef:
Deze oogafwijking bij het eigen veulen is een genetische fout zowel als bij vally en als bij de vader en dat is gaan botsen. Dit is weer een wijze les voor ons allemaal.


Mag ik vragen wat voor genetische fout dit is geweest ? Is het iets wat vaker voorkomt bij paarden of bepaalde rassen ?

karleylover

Berichten: 484
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Leidschenveen (Den Haag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 11:16

aww wat erg sterkte!!!

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:38

wat naar....
veel sterkte!!
Vally en Wally Haha!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:44

Jeetje, wat verdrietig..
Sterkte!

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 17:35

ik weet niet precies hoe het zit maar vally heeft een progressief gen (zo noemen ze dat geloof ik ) en de vader een ressesief gen voor oogafwijkingen en het wit factor van vally en de vader speelde ook mee omdat de vader bont is en vally veel wit heeft bont komt normaal gesproken niet in de natuur voor omdat het geen schutkleur is bont is zwakker kwa genen net als schimmels deze oogafwijking komt zelden voor.
zo zit het verhaal ongeveer in elkaar we weten in in ieder geval dat vally niet door een hengst kam worden gedekt dat heel veel wit heeft dan kan het waarschijnlijk weer gaan botsen.

verder gaat het super met wally en vally (Wally is het pleegkind hij heet officieel wallstreet maar ze noemen hem wally)
vally heeft wally voor 99 % geaccepteerd het ene procent is dat ze donders goed weet dat het haar eigen veulen niet is maar verder heeft wally al zijn eerste straf gehad hij had iets uitgevreten wat in mama`s ogen niet door de beugel heen kom. En als wally 1 stap naar voren doet doet vally er 2 naar voren ze laat hem nog niet alleen.
ze eten ook al samen hooi wally maakt propjes en spuugt het uit en vally eet dat weer op heel mooi om te zien dat vally weer de overbezorgde mama mag uit hangen

ceelylover

Berichten: 1010
Geregistreerd: 18-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:30

jammer van je eigen veulen.. maar wel leuk/beter dat er nu een ander veulen bij staat....
ook voor het veulen is het wel beter!
succes ermee!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 09:43

Jammer zeg van het veulentje, fijn dat er toch een oplossing is gevonden! Sterkte met het verlies.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38712
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 09:46

Daar krijg ik tranen van in me ogen, geweldig hoe jullie merrie erop reageerd!! Ze verdiend eigenlijk een BokAward!! Ik neem aan dat de eigenaren van het veulen erg opgelucht zijn. Lijkt me vrezelijk.

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 15:45

Wat verschrikkelijk naar moet dat voor jullie zijn.
Heel erg veel sterkte!!

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 16:55

getver wat een naar verhaal, gelukkig dat je via de centrale nog een pleegzoon voor haar heb gevonden. maar toch het blijft niet leuk!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:03

Afschuwelijk! Echt ongelofelijk! Wat vreselijk sneu voor Vally Verdrietig Heeft ze net een veulentje op de wereld gezet, moet het ingeslapen worden. En ze snapt er zelf natuurlijk helemaal niks van. Wat vreselijk. Ik zit echt met tranen in mijn ogen. Moet je voorstellen hoe die arme merrie zich voelt.. Verdrietig
Gelukkig kan ze nu moederen over een ander veulen, iets wat haar pijn hopelijk verzacht. Ze weet vast dondersgoed dat dit niet haar eigen veulen is, maar het is vast stukken beter zo, dan wanneer ze helemaal niet meer met een veulen in contact zou komen..
Sterkte

Kadans
Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-03 21:41

de de vrouw van de eigenaar van wally die is zo wat ingestort die was zo blij en opgelucht maar dat waren we allemaal de mensen bij vally zaten te huilen van blijdschap en ik thuis ook

maar dit is gewoon vally zoals ik haar ken gewoon een super merrie
ze is verbaazingwekkend en super gewoon als ik er al aan denk schiet ik vol zo trots ben ik op haar en dat alles als nog goed is gekomen