Buitenrit gemaakt!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Buitenrit gemaakt!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 20:16

Sinds vrijdag ging het rijden zo goed, en vandaag was het zooo'n heerlijk weer, dat ik heb besloten met Moontje dat we de bossen in gingen!
Ik had er heel veel zin in maar toen ik op stal kwam zag ik er toch wel een heel klein beetje tegenop. Schijnheilig Eerst dus even losgereden in de bak om te kijken of ze niet snel was ofzo, maar ze was heel braaf! Dus hup, richting het bos.
Ging heel goed! We hebben gewoon gestapt, gedraafd en gegalopeert. Zelfs soms een beetje een rengalop-achtig-galopje. Knipoog
Toen kwamen we bij het ven en hebben we lekker gezwommen! SUPER! Lovers Ik had dat nog nooit gedaan met Camilla maar ze kon er maar geen genoeg van krijgen. Haha! Ze ging ook telkens met haar voorbeen erin slaan. Haha! We hebben bij het ven ook nog foto's gemaakt, die zullen binnenkort wel op bokt verschijnen. 7
Daarna zijn we weer doorgereden en ging het de hele tijd heel goed!
Totdat Gillian, de pony van Moontje, richting Camilla schopte en mij op mijn hak/enkel raakte. Boos! Even afgestapt, t deed echt superzeer en je hoorde een hele harde knak. Scheve mond Mn sokken waren nog zeiknat door het ven dus gelukkig werd het wel gekoeld. Knipoog Het werd wel dik en warm gelijk maar nu is het al bijna weg gelukkig. Lachen Alleen nog een beetje pijn!
Onder het rijden kreeg ik wel super zeer enzo.. Dus toen kwamen we bij een bankje en wilde ik ff kijken naar m'n enkel. Ik met mijn stomme kop de teugel om m'n hand gedaan en mn sokken enzo uitgetrokken. Ik lette niet echt op Camilla maar die stond gewoon suf voor zich uit te kijken. Clown Er kwam een trimmer aan en die kwam even kletsen met ons. Ineens deed Camilla iets vreemds waardoor de teugel onder het bankje door vast hing en Camilla ging dus trekken, waardoor mijn hand klem kwam te zitten. Scheve mond De teugel zat dus "vast" (mijn hand boven het bankje maar de rest van mn arm+lichaam onder het bankje) en Camilla ging heel erg aan de teugels hangen. Ik ging dus heel hard janken en schreeuwen want zeeeeer dat het deed!! Camil hing met haar volle gewicht aan mn arm! Gelukkig kwam ze een beetje naar voren en toen kon de teugel los van de bank. Gelijk begon m'n onderarm helemaal op te zwellen. Allemaal schaafwonden. Huilen En mn pols, waar de teugel dus omheen zat, helemaal rood en opgezwollen. Nu doet mn arm dus heel erg zeer en ik kan hem met moeite en pijn strekken en buigen. Huilen Typen gaat dus ook heel moeilijk.. Huilen
Daarna dus maar met 1 hand en 1 voet in de beugel terug gereden!!
Maar verder ging het heel erg goed. Schijnheilig Cool Geen 1 keer bang geweest in ieder geval.



Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 20:23

aaaaaah arme nathieeeeeeeee Ach gut Lovers
Wel super dat het verder goed ging Haha!

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 20:29

Jeetje, balen van je voet en arm. Maar wel fijn dat je verder lekker ontspannen hebt kunnen rijden.
Je moet me toch eens uitleggen war dat ven precies is, want Yorghos houdt ook van water...

* To Belg, or not to Belg *

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 20:33

Het is in het Lieshoudtse bos!
Overal zijn vennen trouwens. In de Nuenense bossen zit ook een ven (wel meerdere volgens mij)

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 20:44

Mooi zo dat het goed ging alleen van je hak is stom maarja toch lekker gereden zo te horen!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 21:20


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 10:01

Het gaat echt vet slecht met mn arm hij doet ontzettend zeer.
Gister werd ik telkens wakker 's nachts enzo.. Dus gister ochtend naar de huisartsenpraktijk gebelt van het ziekenhuis. Moest een mitella omdoen, zodat mn arm kon rusten, als t vandaag niet beter was moest ik naar t ziekenhuis komen.. En t is niet beter dus waarschijnlijk straks naar de EHBO. Boos!

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 10:03

Ooohwww wel blijven nadenken he Tong uitsteken
Maar gelukkig was je niet bang, anders was het nog erger als je maar met 1 voet en 1 hand reed *LOL*

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 10:05

Ja inderdaad haha. Haha!
Van mn voet heb ik gelukkig geen last, zit alleen een blauwe plek en een pijnlijk botje maar niet gebroken ofzo denk ik. Al vind ik dat ie wel een klein beetje vreemd uitsteekt, haha.
Gelukkig was Camilla op de terugweg heel erg braaf en kon ik zelfs sommige stukjes met 1 hand en 1 voet draven en galoperen. Haha!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:54

Gelukkig gaat het alweer wat beter met je enkel.
Sterkte met je arm. Zo stom vind ik dat trouwens niet. Misschien had ik in jouw geval ook wel de teugel om mijn hand gedaan.

Geen onderschrift.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:58

Wat mij opvalt is dat jij altidj de pechvogel bent! Altijd stoot je wel iets of gebeurt er iets, arme jij Knipoog
Sterkte

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 13:05

Ja hè! ALTIJD! Grr.
Maja, niks aan te doen. Tong uitsteken

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 13:12

Ja, dat heeft Pinky_girl wel goed opgemerkt eigenlijk. Maar ja, daar kun jij ook niks aan doen. Het gebeurt gewoon.
Laten we hopen dat een volgende rit ongeluks-vrij wordt.
We keep our fingers crossed.

Geen onderschrift.

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:06

Leuk Nath. dat het nu zo goed gaat tussen jou en Camilla

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:11

gaaf dat de buitenrit goed ging!!
jammer van je voet en arm..
beterschap Lachen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:55

Echt heel gaaf dat het nu zo goed gaat met Camilla en jou. Maar dat had ik al eerder gezegd Haha!

Beterschap met je arm en je enkel!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-03 09:42

Dankjewel.
Ik heb nu 4 dagen met mn arm in een mitella gelopen en het gaat al wat beter. De brandwonden zijn bijna weg (t was nl. een plastic bankje.. dus ik schuurde er heel hard langsaf en nu had ik een paar brandwonden. Boos!) heb gister de hele dag van die brandwondenzalf gesmeerd. Tong uitsteken Van mn enkel heb ik gelukkig helemaal geen last meer gehad, er zat wel een beetje een blauw hoefijzer. Schijnheilig Maar nu alleen nog een klein wondje.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 00:27

Hey Pechvogel! Gaat het rijden goed, doe je dit Knipoog

Maare, dat word dus veel buitenrijden met ponykamp, nu het zo goed gaat Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 00:31

Super voor jullie!!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 09:56

liberty schreef:
Hey Pechvogel! Gaat het rijden goed, doe je dit Knipoog

Maare, dat word dus veel buitenrijden met ponykamp, nu het zo goed gaat Haha!


Ja ik heb nu wel de buitenrij-tik te pakken hoor. Ik heb nu alweer heel veel zin om naar de bossen te gaan, maar helaas kan ik niet rijden met mn arm.
Ik ga straks langs de EHBO omdat er toch iets niet goed is met mn arm. Scheve mond Gister had ik ineens een steek in mn pols en toen stak er wat uit. Toen ik erop ging duwen sprong het terug. Verward En nu heb ik heel veel steken in mn pols.. Scheve mond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 10:03

Je moet gewoon beter opletten. Zorgen dat je teugels nergens achter kunnen blijven hangen. En dat meisje had jou moeten waarschuwen, je ziet namelijk aan je paard als hij wil gaan meppen, dat voel je aankomen. Ik ben zelf ook ooit getrapt, en sindsdien let ik heel erg op als er paarden met de achterhand naar mij en mijn paard toe staan. Tsja, dat leer je zo wel, de hard way.
Een advies: het is geweldig zoals je nu met je pony omgaat, maar ik zou er niet meer doorheen draven, door dat ven. Je kunt niet zien of er kuilen zijn, je zou kunnen struikelen en camilla mischien iets breken. Cor gaat er met zijn 2 span ook wel eens doorheen (stout stout stout, want paarden mogen er helemaal niet doorheen, *LOL* ) en dat ene paard liep ook in een kuil en viel om. Hij dreigde het andere paard mee te trekken en Jan moest uit de kar om het paard overeind te helpen. het was toen helaas geen zomer en jan moest tot zijn borst in het water...........

De hond is de betere mens

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 10:46

We zijn ook wel heel voorzichtig hoor en gaan niet hard. We stappen eerst ook altijd 10 x op en neer, dezelfde weg, om te checken of ernergens kuilen zitten en dan doen we misschien een stukje een drafje. Sowiezo niet veel aangezien ze daar ook doodmoe van worden. Gaaaap
Maar meestal stappen we er gewoon doorheen, lekker verkoelend. De pony's vinden het trouwens wel heel leuk om erdoorheen te draven. Haha al dat water dat dan omhoog spat!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-03 17:46

Hmm ik ben net bij de dokter geweest maar het is gewoon zwaar gekneust en misschien een kleine beschadiging aan m'n spier. Maar t moet gewoon uit zichzelf helen. En ik mag gewoon rijden.. Beweging is goed. Knipoog

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 19:17

au, zal best pijn gedaan hebben. sterkte hoor ben je arm en voet.
Wel fijn dat camilla het zo goed doet

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: shadowstar en 89 bezoekers