Wie heeft er ervaring met deze onderbandages?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Wie heeft er ervaring met deze onderbandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 20:07

Afbeelding
Diese leichte Bandagierunterlage aus Hartschaum ist außerordentlich schlagfest. Tests an der Uni Birmingham (GB) bewiesen: 35 % der Stoß- und
Schlageinwirkung werden absorbiert, das ist 3 mal mehr als bei üblichen Gamaschen aus Leder oder Plastik.Diese Bandagierunterlage saugt kein Wasser auf und
eignet sich daher für jeden Ritt, insbesondere Cross Country. Im Nu schneiden Sie sie mit einem scharfen Messer für Ihr Pferd maßgerecht zu. Läßt sich spielend
nur mit Wasser säubern.


Mij lijken ze verrekte handig, ook omdat je ze schoon kunt maken enzo, wat bij de vilten onderlappen niet kan.. En ze zijn lekker licht en zijn waterafstotend!


bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:39

hoi ik heb ze ook
je koopt in de winkel vilten onderlappen en daar over een werkbandage

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 17:42

Een vriendin van mij heeft ze ook.
Ik vind ze wel handig, en ze werken super!

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 20:07

Ik heb ook zoiets... ik kan het alleen niet goed zien op het plaatje.

Die van mij zijn van een soort (vrij dik buigbaar) schuimrubber met gaatjes erin, ze zitten ongeveer net als een peesbeschermer alleen dan zonder bandjes.

Ik vind ze erg handig en de pezen blijven er eigenlijk heel koel onder! Veel koeler dan onder mijn vilten lappen.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 23:01

De onderlappen die jij omschrijft zijn het Flair!!!

Ik heb ze overigens toch niet gekocht, mij lijken ze ontzettend fijn, maar Murf heeft een knobbel op zijn pees (overgehouden van een peesschede ontsteking) en daar kunnen deze onderbandages denk ik niet overheen,...

Bolletje, wat bedoel jij nou eigenlijk met 'je koopt in de winkel vilten onderlappen en daar over een werkbandage'?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 08:39

Dan zal ik je gelijk maar vertellen dat ze nogal lam worden. Als je ze net hebt zijn ze nog te vormen, dan doe je ze om het been, drukt iets aan en ze blijven zo hangen. Maar als je ze een tijdje gebruikt hebt dan staan ze al in de vorm van het been van je paard en zijn ze niet meer in een andere vorm te buigen want dan gaan ze stuk.

Aan de ene kant erg handig, maar aan de andere kant... als je meerdere paarden hebt niet. Gelukkig heb ik daar geen last van Haha! Ik zou wel vast paar voor de achterbenen gebruiken en 1 vast paar voor de voorbenen. Ik kan dat makkelijk zien omdat ik een pony heb en een stuk voor de voorbenen af heb moeten knippen omdat de lappen anders iets te lang waren.

28-09-2007
Nothing compares too you...

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 09:51

Ik heb deze niet, maar ik heb ze van Eskadron. Die zijn echt super! Ze zijn wel een beetje aan de prijzige kant (voor onderlappen dan). Ze zijn wel van stof, van binnen badstof met ribbels . Ik vind dat ze heel goed zitten blijven, ze zweten er niet zo erg in en verdelen de druk goed.

Deze lijken me echter wel een beetje warm Verward ze zijn toch van kunststof? maar ik kan het mis hebben hoor Lachen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 10:47

Ze zijn dus juist niet warm, ze ventileren erg goed! Ik gebruik ze alleen bij springen, en de pezen zijn steeds nog vrij koel als ik ze af doe.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 11:07

Er zitten gaatjes in deze onderlappen, dus vandaar dat het als het goed is niet warm wordt onder de onderlappen!

Ik heb nu van een Kraemer uit Duitsland onderlappen besteld, is kijken hoe die me bevallen!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 12:12

ik heb gewoon vilten onderlappen maar ik gebruik ze alleen voor in de trailer dan hoef ik niet van die dure beenbeschermers te kopen.....gewoon die viltenonderbandages en dan de bandage erover hetbeen is dan gelijk wel dikker maargoed

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 14:08

Heb je helemaal uit Duitsland besteld?
Ik heb ze gewoon bij de ruitershop om de hoek gehaald, zij had ze net om uit te proberen. Ze heeft btw heel vaak van die uitprobeersels, altijd leuk natuurlijk!

Mag ik vragen wat jij er voor moet betalen?

28-09-2007
Nothing compares too you...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 16:52

Tuurlijk mag je dat vragen....
Ik heb nu deze besteld:
Deze voor het gewone rijden voorbenen:
Afbeelding
per paar 4,49 EUR

Deze voor na het crossen vierkant:
Afbeelding
per paar 11,90 EUR

En dit waren die waar ik eerst erg in geinteresseerd was: (nog steeds hoor, maar niet meer voor het paard waar ik ze voor wilde kopen)
Afbeelding
per paar 19,90 EUR

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:08

wow ik heb veel minder betaald, ik betaalde dat voor 4 en niet per paar.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-03 17:37

je bedoeld voor die laatste??
ben ik even blij dat ik ze niet heb gekocht..!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, karinmanon en 83 bezoekers