De scan was goed!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8389
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

De scan was goed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 14:56

Na bijna 3 maanden stappen (en af en toe een klein drafje) vanwege een peesblessure is mijn paard vandaag opnieuw voor onderzoek op de kliniek geweest.

Eerst moest ze lopen op de harde weg en op de volte. Dat was helemaal goed. Daarna de buigproef. Was echt heel goed. De dierenarts zei nog dat hij wilde dat ze allemaal zo wegliepen.

Op de echo was de oude beschadiging nog maar als een heel klein vlekje te zien. En de dierenarts was er erg over te spreken.

Gelukkig mag ze weer in de wei en heel langzaam aan wat meer werk doen.

Toen we op stal aan kwamen, heb ik haar meteen in de wei gedaan. Ze was nog een beetje suf van de verdoving, dus dat leek me wel veilig.
Natuurlijk had ze het erg goed naar haar zin.

Ik mag haar ca. 4x per week wat licht werk laten doen. Dat houdt in: ca. 7 minuten per kant longeren op een grote cirkel. Dan buiten op het harde wat afstappen en dan nog ca. 10 minuten onder het zadel wat laten stappen en draven. Dit mag iedere week wat opgebouwd worden en als het goed gaat over 4 tot 5 weken weer een klein galopje.

Het zal nog best een paar maanden duren voordat ze weer echt aan het werk kan, maar ik ben al heel blij dat ze weer naar buiten mag en weer een beetje aan het werk mag.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 15:00

Hartstikke fijn zeg, en je mag het best snel weer opbouwen. Bij Someren zijn ze meer van de 3 maanden stap, dan een beetje draf enz.
In elk geval gefeliciteerd!

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 15:00

Wat goed zeg.Weer lekker rustig opbouwen en met dit heerlijke weer lekker een stukje stappen erop.Succes.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 16:09

Fijn dat het zo goed gaat met je paard!
En met opbouwen van de training goed luisteren naar je paard, zij geeft wel aan of ze iets wel of niet kan.

Succes!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 20:07

Fijn zo. Ik ken het gevoel. Ik heb met mijn hengst vanaf december tot april gesukkeld met zijn peesschede ontsteking maar hij is nu wel helemaal weer goed. Maar ik blijf ook na twee maanden al opgebouwd te hebben nog redelijk voorzichtig.
Succes ermee en doe er maar liever 2 weken langer over dan korter!

boemel

Berichten: 8389
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 10:59

Ik doe ook heel rustig aan. Die dierenarts zei dat ik kon beginnen met 15 minuten longeerwerk. Voor de zekerheid heb ik daar maar 10 minuten van gemaakt (iedere kant 5 minuten) Daarna heb ik haar 5 minuten aan de hand op de harde weg gestapt. Toen weer de binenbak ingegaan en nog 10 minuten gestapt en gedraaft. Daarna weer even gestapt op de harde weg.

Ze was zo ontzettend braaf. Voor het gevoel kon ik ook helemaal niet merken dat ze 3 maanden niets gedaan had. Ze loopt zo makkelijk. Ook helemaal niet vervelend of te snel. Daarna heb ik haar voor de 2e keer in de wei gezet. Daar was ze ook heel rustig. Na bijna 2 uur heb ik haar er weer uit gehaald.
Ze kwam al uit zichzelf naar me toe lopen. Iets wat ze vroeger nooit gedaan zou hebben. Ik heb meteen de pees gecontroleerd, maar die was mooi dun en niet warm. Dus het viel allemaal 100% mee.

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 17:07

Geweldig zeg,een blessure is altijd vervelend maar goed dat ie hersteld!