Ze heeft absurd veel talent, maar geen geld om....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Ze heeft absurd veel talent, maar geen geld om....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 17:27

...daar wat mee te doen.
Een meisje bij mij op stal heeft haar shetje verkocht, het werd te duur en zij werd te groot. Nu is erg geen geld voor een nieuw paardje, laat staan voor de stalkosten, maar ze barst van het talent! Ze weet het zelf eigenlijk niet, maar ze kan zo vreselijk goed rijden! Ze is 13, maar rijdt met gemak een moeilijk paard van bijna 1.80m. Haar zit is geweldig en ik weet echt zeker dat ze heel ver kan komen in de paardensport. Maar ze kan er dus niks mee, want er is geen paard waar ze echt intensief op kan rijden. Ik vind het zo zonde, en weet hoe graag ze door zou gaan met paardrijden. Heeft iemand een idee om dit op te lossen? Of tips?


Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 17:35

Dat is wel vervelend voor dat meisje jah, misschien op zoek naar een bijrijdpaard?

Haha ik dacht trouwens dat er stond: haar haar zit geweldig Clown

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 18:04

Misschien dat ze jou paard tijdelijk kan bijrijden ofzo. Ik wet niet. het zou inderdaad zonde zijn als ze er verder nix mee kan doen/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 18:07

Helaas ken ik die meer.
Daarvoor zou voor mij bv het rabobank talentenplan voor mogen gelden.
En niet voor diegene die al 5 paarden op hoog nivo hebben lopen Verward

En dan word er nog wel eens gezegt dat je er met talent wel komt en dat het niets te maken heeft of je pappie en mammie het geld hebben om je te laten paardrijden.
Maar daar denk ik, als ik zo iemand zie, toch wel heel erg anders over.

Jammer van zo'n talent.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 18:10

Ik denk dat de enige optie is om te gaan zoeken naar een leuk paard om bij te rijden...

* To Belg, or not to Belg *


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 18:30

Jip, help haar bij het vinden van een verzorgpony of paard...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 18:47

runningkawa schreef:
Helaas ken ik die meer.
Daarvoor zou voor mij bv het rabobank talentenplan voor mogen gelden.
En niet voor diegene die al 5 paarden op hoog nivo hebben lopen Verward

En dan word er nog wel eens gezegt dat je er met talent wel komt en dat het niets te maken heeft of je pappie en mammie het geld hebben om je te laten paardrijden.
Maar daar denk ik, als ik zo iemand zie, toch wel heel erg anders over.

Jammer van zo'n talent.


inderdaad! waarom talentenrubrieken in de M en de Z, kijk eens naar de betere ruiters met de mindere paarden in de B, ipv naar de ruiters met de ghoede paarden in de M&Z

maar oke ontopic, heel sneu voor het meisje, probeer een leuke bijrijdpony of paard voor haar te vinden!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 19:22

misschien dat ze naar een fok,spring etc stal kan gaan en vragen of ze misschien een paard met wedstrijden uit mag brengen onder zijn naam...hoor je wel vaker...

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 19:50

misschien kan ze dat moeilijke paard van 1.80 gaan bijrijden Verward

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 19:58

anydale schreef:
misschien kan ze dat moeilijke paard van 1.80 gaan bijrijden Verward


Het moet wel iets zijn met enige perspectieven, dit paard wordt namelijk zo snel mogelijk verkocht. Maar dat van dat Rabobank Talentenplan hoor ik heel vaak, en het valt me ook tegen dat ze niet verder kijken als de ruiters met perfect materiaal. Ik ga toch eens op hun site kijken....

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 20:11

Kan ze geen goed leerpaard leasen ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 20:14

Dat is meestal ook niet zo goedkoop zwelgje
zeker al niet als je het woord goed gebruikt Lachen

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 20:15

Waar woont dat meisje? ik heb een super vijfjarig dressuurpaard staan, loopt al een wisseltje, contra, alle zijgangen, hij is gitzwart maar hij is voor mij te klein dus ik zoek iemand die hem tenzijnertijd kan uitbrengen in de sport, de training enzo doe ik wel zelf misschien is het wat?

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 20:16

Ja inderdaad! ik vind dat ook al zo vreemd aan dat talentenplan van de rabo, ik begrijp dat het goed is dat die mensen nu extra trainingen krijgen van top ruiters en dat is ook tof. maar het lijkt mij nou juist zo leuk om die talenten in de wat lagere klasses wat omhoog te helpen.

Maargoed ff ontopic, tja is er niet iemand op stal bij haar die nog een bijrijder zoekt of iemand om paard op wedstrijd uit te brengen?
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 20:18

Wouters aanbod zou super zijn.
En jullie komen allebie uit de omgeving van Utrecht, dus wie weet
Ik zou het geweldig voor haar vinden als het zou kunnen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 20:18

Ze moet gewoon heel veel netwerken, laat haar bijvoorbeeld contact opnemen met Thyrza die kan redelijkerwijs bepalen of het meisje wel of niet talent heeft. Ze kan contact opnemen met andere bekende of semibekende ruiters/amazones. Een brutaal mens heeft de halve wereld en soms mag je best heel erg in jezelf geloven. Wij hebben ook leuke dieren op stal staan en misschien zit er zelfs wel wat tussen het 3 jarige spul dat voor haar leuk is om te rijden.........

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 20:20

wouters aanbieding is natuurlijk helemaal top!

Samshorse

Berichten: 63
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 20:43

Ja!

Dit soort dingen gebeuren jammergenoeg vaker...

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 21:49

Ik had een beetje een soort gelijk probleem, niet dat ik wil opscheppen met mijn talent ofzo maar men zei het over mij ik vind het persoonlijk wel meevallen maar dat terzijde.
Ik reed eerst op een manege, de eigenaar daarvan had me toen ineens ondekt zeg maar. Hij heeft toen met mij vader gepraat over mijn ontwikkeling enzo, over deurne gesproken etc. maar ja, echt iets wat ik dan moest doen kwam er niet uit.
Hij heeft mijn vader toen afgeraden om een eigen paard voor mij te kopen. Maar ja, je hele leven op een manege schiet je ook niet veel mee op he. Hij had op de manege een leuk paard staan die wilde ik wel graag leasen(2 keer per week rijden zou dan verder nog wel in de lessen lopen)maar dat mocht niet. (paard loopt nu alleen nog maar privelessen omdat hij te goed was voor de manege ofzo)
Ik wilde toen eigenlijk helemaal stoppen met paardrijden, ik was gefrustreerd, maar toen ging ik de pony van een vriendin van me rijden. Toen kwam er zelfs het nieuws dat ik zelf een paard mocht.
Nu heb ik dus een pony, heeft al Z2 gelopen dus moet mij wat verder helpen zeg maar. Helaas is hij nogal sterk af en toe(vooral buiten)maar verder gaat het best leuk.
Alleen nu doet het volgende probleem zich op, we hebben geen trailer dus eigenlijk kom ik nu nog niet verder..
Ik heb toen der tijd ook gezocht naar een bijrijpaard, ik ben ook een keer bij een wezen kijken. Dat was niet echt mijn paard(was een merrie en heb het zoizo al niet zoveel op merries)en die eigenaar was heel erg van geen zweep en geen sporen want je moet wel lief zijn voor mij paard etc. en meer voor de recreatie dus die combi was al niet zo super(niet dat ik met wieltjes en een zweep van 1.50 wil rijden maar in ieder geval iets meer dan elke dag naar het bos ofzo)
Ik denk dat zo'n aanbod als wat wouter heeft gedaan wel uitkomst zou bieden, ik zou willen dat ik dat toen der tijd had gekregen! In mijn ogen is dat een van de weinige manieren om er te komen, vooral als je ouder wat minder geld hebben(mijn ouders hebben niet weinig geld maar niet genoeg voor auto, trailer etc.)

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 21:50

Zou de ideale match zijn voor mijn, waarschijnlijk, talentvolle Welsh K ruin. Daar heb ik zelf pas over een jaar of drie een bestemming voor. Alleen zou die dan naar haar toe moeten en dat zou inhouden dat ze zelf de stalling moet betalen. En voor zover ik het begrijp is dat ook te kostbaar voor haar toch?

Waarom wonen dat soort meisjes nu niet hier in de omgeving Verdrietig

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 21:53

Ik zou ook gaan kijken voor een bijrijdpaard.

Let love shine so bright

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 22:07

Stalling is inderdaad te duur ja. Maar met Wouter ben ik nu druk bezig. Haha!

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:23

runningkawa schreef:
Helaas ken ik die meer.
Daarvoor zou voor mij bv het rabobank talentenplan voor mogen gelden.
En niet voor diegene die al 5 paarden op hoog nivo hebben lopen Verward

En dan word er nog wel eens gezegt dat je er met talent wel komt en dat het niets te maken heeft of je pappie en mammie het geld hebben om je te laten paardrijden.
Maar daar denk ik, als ik zo iemand zie, toch wel heel erg anders over.

Jammer van zo'n talent.


Precies, ken er wel een paar die daar bij zitten {rabobank} en idd papa en mama sponseren een eigen stal en paarden, leuk voor ze dat wel maar die gene die het kunnen gebruiken krijgen niks.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:26

Ja, ze kunnen we zeggen dat je er met talent wel komt maar als jij geen kans krijgt om wedstrijden te starten is er echt niemand die je ziet hoor!!Zelfs als je officieel Z ofzo start wil dat nog niet eens zeggen dat je er komt!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 23:21

Ja het enige waarmee je haar kan helpen is dus een verzorgpony of paard voor haar vinden. Dat heb ik ook altijd gedaan, ik ben niet iemand met echt talent, maar wilde graag een eigen paard. Ik heb er zelf voor moeten werken en nu eindelijk een paard kunnen komen. Paps en mams doen er ook helemaal niks mee. Ze geven er werkelijk niks om.

Hopelijk vind ze snel een paard of pony om te kunnen verzorgen en mee te gaan rijden zodat ze haar talenten kan laten zien. Hopelijk worden haar ouders dan wakker en willen ze haar wel sponsoren...

Heel veel suc6...

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......