OPMERKING...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

OPMERKING...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 14:25

Dag mede bokkers

Er staan fantastisch leuke dingen hier op bokt, echt geweldig!!!!!!!!
Maar ik denk dat we 1 ding niet uit oog mogen verliezen, en dat is dat ze ERG, heel erg ziek is.
Als wij aankomen met etentjes, dagjes uit, vakantie etc etc, dat dat wel 'ns heel erg belastend voor haar kan zijn. Misschien wil ze dat helemaal niet en voelt ze zich uiteraard wel verplicht als ze het krijgt van ons.

Denk jezelf 'ns in dat je nog maar een aantal maanden te leven hebt (weet ik niet in haar geval maar stel) Dan wil je die maanden denk ik alleen maar doorbrengen met je geliefde, je ouders, je vrienden, etc....Misschien inderdaad wat paardendingen doen ivm Cerise, maar ik persoonlijk denk dat je dan niet heel erg zit te wachten op allerlei dingen die je aangeboden krijgt....................ik denk dat we aan haar moeten laten hoe zij haar laatste dagen door wil brengen..........

Ik vind het moeilijk om precies te vertellen wat ik bedoel, maar ik hoop dat jullie het begrijpen..........en dat haar niet van alles "opgedrongen" word, ook al komt het uit een goed hart................

Ingrid.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 14:28

Ja ik snap heel goed wat je bedoelt Lachen
Daarom is het denk ik ook belangrijk om welke activiteit dan ook zo te plannen dat het Dorine zo min mogelijk tijd en inspanning kost.
Kijk bokt is wel belangrijk voor Dorine, maar de bokkers zullen zeer zeker niet de enigen zijn die iets willen doen. Ze heeft Peter, haar ouders, haar vriendinnen, enz enz enz.
Daarom vind ik het ook belangrijk dat er met Peter overlegd gaat worden, wat hij denkt dat haalbaar is, en leuk voor Dorine, pas dan kunnen de plannen denk ik verder uitgewerkt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 14:32

ja, helemaal met jullie eens
Ik wil graag helpen met iets voor haar te doen, maar heb me daarom nog niet bewust bij de andere topics gemeld.
Omdat er eerst wat concreets moet komen .En ik had daarij dezelfde gedachte als MirageGidran, maar zat ook te bedenken hoe dat nu moest schrijven.
Maar dat hoeft niet meer Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 14:33

En weer weet Cody heel goed te verwoorden wat ik ook had willen zeggen... Knipoog

Heb dus eigenlijk weinig toe te voegen, ik denk er net zo over. Peter zal hier een grote rol in spelen. Maar we moeten ook niet vergeten dat hij het ook erg moeilijk heeft. We moeten dus proberen om hem niet al te veel te belasten met 'lastige vragen', hij heeft ook veel aan zijn hoofd...

Daarom is het handig als twee, hooguit drie mensen (die ook voor elkaar kunnen inspringen) contact houden met hem, anders ziet hij ook door de bomen het bos niet meer.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 14:39

Als we nou eerst iets uitwerken, zonder geld uit te geven nog. En twee of drie mensen leggen dat voor aan Peter, zodat hij alleen een helemaal uitgewerkt plan hoeft te beoordelen. Kost hem weinig moeite en tijd, maar hij kan het idd wel het beste beoordelen.
Ik denk ook dat we het bij één, hooguit twee dingen moeten laten. Anders wordt het veel te vermoeiend.
Natuurlijk kunnen rozen en kaartjes wel altijd.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 14:43

Als er een rekening nummer komt en er komt geld binnen kan bekeken worden wat verder mogelijk is. De wedstrijd al of niet met maar igg voor Dorine is een super idee. De Thermae lijkt mij echt heerlijk voor haar, maar dat is met wat extras best prijzig. Dus eerst eens aan Peter vragen wat mogelijk is. Kan me niet voorstellen dat je hem daarmee belast. Het zal hem troosten en ook afleiding geven denk ik, hij is er iedere dag bij betrokken en dat is erg zwaar.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 14:49

Met 'belasten' bedoel ik meer dat iedereen in het wilde weg met leuke plannetjes komt, en dat hij het dan niet meer kan overzien. Natuurlijk geeft het afleiding en hij zal het erg waarderen, daar ben ik van overtuigd. Maar zoals Cody al zegt zijn er vast meer mensen die iets willen doen (en Peter heeft nog meer - praktische en emotionele - dingen aan zijn hoofd), dus als wij iets aan hem willen voorleggen moet dat IMO wel een beetje gestructureerd gaan. Vandaar dat ik Sjuimpjes idee over coördinatoren (in een ander topic) wel een erg goed idee vind. En van daaruit een aantal personen 'aanwijzen' die contact met Peter onderhouden.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 15:00

Richtje schreef:
Natuurlijk kunnen rozen en kaartjes wel altijd.


psies......... Knipoog

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 15:10

Dat is inderdaad allemaal war en ik sluit me hier helemaal bij aan. Maar ik geloof dat Bart eea coordineert?
En natuurlijk moet Peter erin betrokken worden, hij kan het beste in schatten hoe en wat denk ik.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 15:16

ja jullie hebben allemaal gelijk.
Ik kom net bij het topic "wedstrijd" vandaan maar ik denk zelf dat dat niks wordt.

Ik vind de rozen een erg goed idee.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 15:22


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 15:35

Er is nog helemaal NIETS concreet over een coördinator of wat dan ook. Om eerlijk te zijn heb ik heel sterk het vermoeden dat niemand op bokt een idee heeft van hoe Dorine's toestand. Het líjkt misschien heel aardig, maar iemand die nog maar een paar maanden te leven heeft, is echt doodziek.
Plannen daarop afstemmen is heel nobel, maar ik denk dat overleggen met haar man meer zin heeft. Het is iig de bedoeling om nu snel eea enigzins gestructureerd te krijgen met één of meerdere 'aanspreekpunten' op bokt zelf. Bovendien zijn er ook een heleboel bokkers die helemaal niet dagelijks online zijn. We hebben niet veel tijd, maar ik vind dat we de tijd die we hebben heel goed moeten besteden!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 15:51

Ik ben dagelijks online, ik wil graag helpen met coördineren als dat nodig is.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 16:06

Is het misschien een idee om een Poll te maken van de ideen ??
Bepaalde ideen kunnen dan al wat meer uitgewerkt worden en aan Peter voorgesteld worden!
Degene die hier allemaal aan mee doen, weten dan ook meteen wat er (democraties!!) besloten is en waar we naar toe gaan werken!!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 16:11

Ook ik ben dagelijks online, heb zelfs al even contact met Peter gehad hier over... Ik heb van hem begrepen dat Dorine op dit moment echt niet veel aankan...
Ik stel me dus ook beschikbaar als coordinator (had ik ook in het andere topic gezegd...)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 16:21

Ik ben ook dagelijks online, en heb nu erg veel tijd (heb m'n examens net gehad). Dus als ik iets kan doen...

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 16:22

Laui! schreef:
Om eerlijk te zijn heb ik heel sterk het vermoeden dat niemand op bokt een idee heeft van hoe Dorine's toestand.

Ben er twee weken terug nog geweest. Haar handen trillen onafgebroken. Ze kon lopen, maar krijgt regelmatig erg zwakke momenten, waarbij ze compleet door de benen zakt. Van haar fysieke toestand moet dus niet teveel voorgesteld worden... Scheve mond

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 17:09

Wat ik ook erg belangrijk vind, is dat Peter nog de kans krijgt om tijd met Dorine door te brengen, zij tweetjes alleen.
Daarmee bedoel ik ook dat we moeten opletten dat hij niet voortdurend bezig is met mee na te denken/te piekeren over verrassingen voor Dorine, of met het regelen, ...
En verder vind ik het ook heel belangrijk dat als er zo iets georganiseerd wordt voor Dorine, dat hij niet "in de kou" blijft staan. Hij heeft het ook enorm zwaar, hij weet dat hij binnenkort zijn vrouw gaat moeten afgeven, van wie hij zo veel houdt, en dat dat zelfs heel binnenkort kan zijn. Hij verdient ook een deel van de aandacht, bezorgdheid, ...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 17:16

Helemaal met Leentje eens. Ook Peter verdient steun. Als we van Dorine houden, dan houden we ook van haar levenspartner!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 17:59

leentje schreef:
En verder vind ik het ook heel belangrijk dat als er zo iets georganiseerd wordt voor Dorine, dat hij niet "in de kou" blijft staan. Hij heeft het ook enorm zwaar, hij weet dat hij binnenkort zijn vrouw gaat moeten afgeven, van wie hij zo veel houdt, en dat dat zelfs heel binnenkort kan zijn. Hij verdient ook een deel van de aandacht, bezorgdheid, ...


Vind ik ook! En ook ik denk dat Dorine stukken zieker is dan ze hier op Bokt doet voorkomen. Het lijkt mij dat een "tastbaar cadeau waarvoor ze niets concreets hoeft te doen" het meest geschikt is, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Knipoog

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 19:09

Ik krijg kippevel als ik dit lees Verdrietig
Zelf ken ik Dorine niet, heb niet helemaal vanaf het begin gevolgd hoe het gaat met haar, maar heb de laatste topics van haar wel gelezen.
Omdat ik haar niet goed ken, heb ik er ook geen idee van wat ze leuk vindt, maar ik wil even zeggen dat ik het echt superlief van jullie vindt dat jullie zoveel plannen voor haar hebben! Echt geweldig!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 19:12

Dat denk ik idd ook, heel goed Gwen en leentje.
Iets als een flitsactie, wat haar in feite vanuit haar bed kan "overkomen" en haar geen stress of spanning oplevert. Dus een feest oid met ":wat moet ik aan en hou ik het vol.." nee, dat lijkt me niks.
De rozenactie, de kaartenactie, de laptop lijken mij allemaal fantastisch, in welke mate het terealiseren is?

Evt. een mooie fotoreportage van haar, peter en Cerise? Kost wel weer inspanning....

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 21:26

Hoeft niet... Alleen voor degene die die reportage gaan maken, ik heb nog wel foto's liggen hier, en ik denk dat er nog wel meer bokkers zijn die foto's van Dorine, Peter en Cerise hebben. Als je die verzamelt kan je best een mooie collage/reportage maken.