Zucht. Blut.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Zucht. Blut.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 23:13

En ik maar denken dat mei de maand zou worden dat ik geld over zou houden... niet dus... De belasting over de vakantietoeslag is echt onwijs deprimerend, en mijn huisbaas heeft nog even een briefje gestuurd met "Oh, u bent ons nog 700 euro schuldig" (waar ze overigens volkomen gelijk in hebben).

Bonus weg dus.

Bah Boos!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 23:21

Maar je bent wel van je huurachterstand af!

Altijd positief blijven denken Knipoog

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 23:27

Blut zijn is een bekende zaak, ik heb afgelopen maand ook even gedacht dat ik over zou houden... Maar meneer het vriendje kwam steeds vrolijk naar mij om geld te vragen, hij had 3 weken van de maand over na zijn geld. Pfff... ik dacht even leuk naar de ruitershop te gaan, niet dus

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 23:32

Is niet echt een huurachterstand. Toen ik hier verleden jaar kwam wonen heb ik geprobeerd het Nuon ervan te overtuigen dat ze de rekening nu echt naar mij moesten sturen, maar die hebben ze naar mijn huurbaas gestuurd. En die heeft de huurbaas gewoon betaald. Iedere keer als ik het Nuon belde was het van "Ja maar die is al betaald hoor mevrouw" *zucht*. Maar opgegeven dus... en nu is mijn huisbaas dus wakker geworden... en jawel... et presto. Binnen 14 dagen betalen aub. Niet geheel onverwacht... maar ik heb nou niet even 123 700 euro te storten. Maar even bellen en kijken of we er mischien een paar termijnen van kunnen maken.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 07:22

Tja, geldbeheer is een vak apart. Als je weet dat Nuon die rekeningen naar je baas stuurt en je weet dat die uiteindelijk wel bij jou terecht komen, waarom geef je dat geld dan uit? Als je het apart had gezet, dan had je dit nu fluitend betaald (en misschien zelfs rente gevangen Knipoog . Als Nuon je de rekening direkt had gestuurd, had je het óók betaald.

Maar goed, ik weet het: als er geld op de bank staat, is de verleiding altijd groot. Ik probeer dus altijd geld ergens te "verstoppen", zodat ik vergeet dat ik het heb en zodat ik pas aankom als ik het écht nodig heb Knipoog

Uit principe ben ik dus altijd blut. Bloos

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 08:33

Ach met geld leren omgaan. Dat gaat met vallen en opstaan. Zelfs als je mijn respectabele leeftijd al hebt mogen bereiken, dan nog lukt het niet altijd. Ik zet altijd meteen zoveel mogelijk op mijn spaarrekening en probeer er niet aan te komen. Ik moet zeggen, het werkt wel. En oja, ik heb vorig jaar mijn crditcard opgezegt. Ik moet zeggen dat me dat ook wel heeft geholpen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 08:40

check mijn 'Belachelijk Nederland' topic, Manic...

Ach gut

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 08:55

ik vind het dus echt stom, dat geld.
vóór de euro kostte een patatje 2,50 en nu, mét de euro, kost het, jawel, ook 2,50.
Inflatie? Nee, gewoon geldhebberij...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:37

AmyII schreef:
ik vind het dus echt stom, dat geld.
vóór de euro kostte een patatje 2,50 en nu, mét de euro, kost het, jawel, ook 2,50.
Inflatie? Nee, gewoon geldhebberij...


Ga dan tenminste naar de patatbakkers die 'slechts' 1,60 vragen.
Die van Aziatische afkomst zijn meestal nog niet zo dolgedraaid. Schijnheilig

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 11:37

joostvangestel schreef:
Tja, geldbeheer is een vak apart. Etc...


Ho ho... zo erg is het nog niet hoor... Ik heb altijd een bepaald bedrag achter de hand voor noodgevallen... dus "blut" in dat opzicht is relatief. En inderdaad... ik had hem al aan zien komen... en waarschijnlijk maar goed ook dat het nu in mei komt, want nu heb ik tenminste mijn vakantie bonus om op terug te vallen Knipoog

Maarja, het is toch altijd even slikken. Maar ik heb al een mooi alternatief voor vakantie verzonnen Knipoog

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 21:21

Ja ik ben ook altijd blut, door die stomme euro is alles zo duur geworden Boos!

Ik ging laats een verjaardagskaart kopen, 2,99 euro, dat was eerst 2,99 gulden... Echt niet meer leuk.