pony voor een half jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

pony voor een half jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 12:53

hey.

ik wil samen met mijn zusje een shetlander of klein welshje kopen, stalling enz hebben we allemaal al.
Ik heb dus een advertentie op marktplaats gezet, en heb als reactie iemand gehad, die doet in de zomer ponykampen enzo met heel wat ponys, en die hebben in de winter geen plek voor een aantal ponys.
Dus kan ik vanaf september, een half jaar een pony gratis zeg maar krijgen, en dan na een half jaar gaat hij weer terug.

wij moeten dan zelf het voer, ontwormen, hoefsmid en intenting van dit jaar betalen, verder eventuele dierenartskosten betalen zij....
de pony is goed verkeersmak en heel lief met rijden.

Op zich vind ik het wel een goede oefening om te kijken of we het gewoon redden enz, ik denk dat we het makkelijk redden aangezien ik nu ook elke dag naar me verzorgponys ga.. waar hij dan ook komt te staan.

zouden jullie dit dsoen als je dit aangeboden kreeg? ik krijg trouwens ook gratis dekens, zadel en hoofdstel erbij....

het lijkt mij wel leuk, als e rmaar duidelijke afspraken op papier staan zoals over de dierenarts kosten....

naja in ieder geval, zouden jullie dit doen? Lachen

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 12:58

Ik en mijn zusje hebben zoiets vroeger wel gedaan. Hoe het precies geregeld was weet ik niet (dat deden mijn ouders toen) maar het is wel goed gegaan en was erg leuk. Wel weer jammer dat de pony na een half jaar weer terug moest maar zoals je al zegt een goede oefening.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 12:59

ja het lijkt me wel erg jammer dan, maar ook heel leuk! ze komen dr ook nog eens zelf brengen, ook heel handig...

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:03

Ik zou in dat half jaar erg gehecht zijn aan de pony en zou erg gaan huilen als die na een half jaar weer weg moest Boos!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:04

Het lijkt mij wel interessant om over na te denken.
Zo weet je of het lukt met een paardje, zonder dat je definitief eraan vast zit moest het niet mogelijk zijn of niet te combineren ofzo.
Zo heb je eigenlijk alle 'lasten' (buiten de DA-kosten en die dingen dan) die bij het hebben van een paard horen eens ondervonden.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 13:11

In zo'n half jaar kom je er ook vaak beter achter wat je precies voor een type pony zoekt qua karakter en mogelijkheden. Als het lukt om goede afspraken vast te leggen zou ik het zeker overwegen.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 13:30

het is trouwens de vorige pony van sannetje hier op bokt, die volgens mij nooit meer hier zit, en heet Nikita, en komt van stal bakels

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:12

natalie1977 schreef:
Ik zou in dat half jaar erg gehecht zijn aan de pony en zou erg gaan huilen als die na een half jaar weer weg moest Boos!


Je kunt (vooraf) informeren of je de pony dan eventueel kunt kopen?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 14:14

ja hij is ook te koop, maar dat geld heb ik denk ik tegen die tijd niet... maar goed, ik denk toch wel dat ik het wil proberen, ik zal hem dan zeker gaan missen, maar ze doen het elk jaar dus ik kan hem altijd weer doen het jaar daarop Lachen

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:00

Ik zou het wel doen!!!! Je leert er heel veel van, kunt hem/haar misschien later ook nog kopen, en het is gewoon heel leuk!

Doen! (wel heel veel foto's maken, leuk voor later)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:34

annuh schreef:
ja hij is ook te koop, maar dat geld heb ik denk ik tegen die tijd niet... maar goed, ik denk toch wel dat ik het wil proberen, ik zal hem dan zeker gaan missen, maar ze doen het elk jaar dus ik kan hem altijd weer doen het jaar daarop Lachen


Als je het geld voor een Shet of Welshje al had (?) dan kun je dat halve jaar al doorsparen en misschien nog iets regelen over betaling van de rest (met de eigenaar of je ouders)?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 21:11

nou ik heb dus de vorige eigenaar gesproken, die is ook 16 jaar, en weegt evenveel als ik (55 kilo) en die deed dr weg omdat ze dr zelf te zwaar voor dr vond, ze is 1.20m hoog en een welsh/shet die vrij breed is.... ik ben dan toch niet te zwaar??

Nimmy

Berichten: 3944
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 21:53

ik zouj het wel doen, goede oefening, en mischien kun je het nog een half jaar doen of weet je of je een eigen pony kan kopen gewoon probern wel met duidelijke afspraken

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 21:57

uhm ja het verhaal is ineens heel anders geworden, volgens die vrouw (afke van stal bakels) zou ze nooit weggaan en altijd daar blijven, dat heeft ze tegen de vorige eigenaar gezegd, dus diat meisje baalde er heel erg van dat afke gelogen heb, en heeft dr opgebeld, en nu beweerd die afke dat ze mij niet kent!! dus die moeder van dat meisje gaat zo bellen, aangezien die pony ook te koop staat, en dat meisje baalt er heel eerg van, ik ook omdat ik dr zo graag wilde, maar ik snap best dat zij ook heel boos is! dus ik weet niet wat er verder gaat gebeuren... Scheve mond

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:50

volgens mij doen ze dat bij les cheveaux ook
in de winter een deel van de pony's "te huuräanbieden

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:57

Ik heb het ook gedaan, alleen dat was een paard. Idd goede afspraken maken.
Het was wel rot toen ze weer wegging. We zijn haar nog een paar keer op gaan zoeken en hebben nog een keer op haar gereden.

Toen ik op zoek ging naar een eigen paard wist ik wel veel beter wat voor paard ik zocht (en hoe het is een paard te hebben).

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 18:38

Ik lees dit net.
Mijn email is gehackd....
Hoop er achter te komen wie mij dit geflikt heeft.

Heb vorige week div. mensen dood leuk verteld dan Nikita weer bij ons terug zou komen maar ze gaat dus niet weg....

We hebben nu sinds een jaar ons eigen stalletje, de shets staan in uitloopstal en daar komt Nikita gewoon bij.

Idd hebben we voor de groters wat ruimte te kort maar dit heeft niets met Nikita te maken.

Snap best dat je er van baalt, had idd hele mooie oplossing geweest om er achter te komen of je het red met eigen pony in de toekomst maar helaas niet onze pony.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 18:57

Boos!:(:(:(:(

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 20:59

Wat een horrorsoap voor jou, Annuh!
Begrijp ik goed dat Naiade Nikita tijdelijk bij Afke ondergebracht heeft en dat Afke serieus geprobeerd heeft DEZELFDE pony (geen verwarring?) voor het winterseizoen elders te plaatsen en hem te koop aan te bieden?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 21:21

Naiade is Afke volgens mij... en als ik zo haar site en haar paarden bekijk (en ik heb haar een keertje gebeld) dan denk ik dat zij super goed is voor haar paardjes Ik hoop dus dat ze er gauw achter komt wie die pony te koop heeft gezet... en een pony in de winter tijdelijk ergens anders onderbrengen bij iemand die er op dat moment meer tijd en aandacht aan kan besteden terwijl de pony wel in Afke's bezit blijft lijkt mij een super oplossing voor zo'n pony. Ik zou zo'n kans dan ook zeker aangrijpen om te ontdekken of je idd de verantwoordelijkheid van een eigen pony aan kan en wil. En tsja... het boos zijn van sannetje en haar moeder lijken mij enigzins overtrokken...de pony blijft immers gewoon in Afke's bezit, ze zorgt alleen maar dat het beestje het zo goed mogelijk heeft... het mes snijdt aan 2 kanten zo... Party!!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 22:38

Pfffff, ben blij dat jij het snapte, Vikki, want ik was de draad inmiddels kwijt.

Maar als dit zo is, waarom ga je dan door op pony (= Nikita) in de winter bij Annuh onderbrengen, terwijl Afke gezegd zou hebben dat ze Annuh helemaal niet kent? En Afke (? Naiade) hier bovendien meelt dat Annuh de pony niet krijgt?)


Verward Het verhaal wordt steeds warriger/onbegrijpelijker (voor mij) ? Verward

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 08:23

ja het is ook heel verwarrend, het komt erop neer dat afke (naiade) mij gemaild heb dat ik nikita mocht voor een half jaar.
ik heb zelfs nog op msn gezeten met dr.
toen heb ik sanne de vorige eigenaar aangemeld op msn, en die vertelde me dat afke had beloofd dat ze nikita nooit zou wegdoen of verkopen, terwijl ze mij mailde dat ze ook te koop was.
dus toen heeft sanne afke gebeld, en dr moeder en broer ook, en zijn behoorlijk boos op dr geworden, omdat afke al meer heeft gelogen tegen sanne enz.
en nu ineens een dagje later krijg ik te horen dat het een misverstand is en dat ze gehackt is Verward
nou in ieder geval ben ik heel boos, k heb me er helemaal op verheugd, en had al stalling enz geregeld en ineens word alles afgekapt op een nogal ongeloofwaardige manier wat mij betreft

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 08:56

Nou, dit werpt wel een heel ander licht op Naiade/Afke dan haar site Vikki (en anderen?) hier doet vermoeden, zeg!
Als ik haar was zou ik me niet meer op Bokt durven vertonen.
Wat een verschutting...
En GEEN reclame voor haar bedrijf!!
Hopelijk gaat ze met pony's beter om dan met mensen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 09:01

Botervlieg... ik heb echt veel meer vertrouwen in Afke/Naiade dan in het verhaal van annuh hoor... dus laten we even wat aardiger doen...overigens weet ik ook dat sannetje nou niet bepaald altijd de waarheid heeft verkondigd op bokt dus misschien kunnen we iedereen even de voordeel van de twijfel geven alvorens een oordeel te vellen. Ik zie iig meer redenen om Naiade/Afke te geloven dan een ander... en nee, ik ken haar niet eens persoonlijk en nee, ik heb haar ook niet gesproken... Ik vind jouw reactie iig ver beneden peil als je in aanmerking neemt dat je haar niet kent en de verhalen tot nog toe van een stelletje kinderen afkomstig zijn...met alle respect aan annuh, maar we kennen niet het hele verhaal... en als iemand Afke's email gehackt heeft en zo onder haar naam onwaarheden heeft verkondigt vind ik het iig niet netje om Afke daar op aan te vallen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 09:31

Ik ken - evenals jij - niemand van de betrokkenen (en van Sannetje's Boktverleden weet ik niets) en baseer mijn mening (!) op hetgeen op deze pagina gemeld wordt.

Als Afke/Naiade zich aangesproken voelt en zich weet te rechtvaardigen, zal ik met alle plezier stofhappen!!!

En of volwassenen per definitie betrouwbaarder zouden zijn dan een 'stelletje kinderen', dat waag IK nou weer te betwijfelen.
Dus als je het hebt over 'iedereen' het 'voordeel van de twijfel geven', dan begrijp ik je geloof ik toch niet helemaal?