nog erger....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quissie
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Twenteland

nog erger....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 18:59

Laatst vertelde ik over m'n verzorgpaard Conquistador, een 15 jarige ruin.
Hij had last van arthrose.. Hierover heb ik gelukkig veel goede tips gehad.
Maar nu blijkt het nog erger te zijn...
Hij heeft ook een spier kwaal. Het lijkt een beetje op ms.
Zijn achter benen staan niet zoals bij een normaal paard. Hij is zeg maar een beetje door zijn benen gezakt. Zijn spieren worden hierdoor opgerekt en kunnen dus gaan scheuren wat ook zal gaan gebeuren (maar op welke termijn????).
Er is nog niks aan te doen aan deze aandoening. Toch komt het de laatste jaren steeds vaker voor. Er schijnen onderzoeken naar te zijn...
Weet iemand hier meer van? Ik hoop dat de onderzoeken afgerond zijn voordat zijn hele zenuwstelsel wordt aangetast zodat we onze lieverd nog kunnen redden.
Kan iemand ons helpen?
Alvast heel heel erg bedankt...
Groetjes Ellen

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 18:46

Hoi Ellen,

Wat vervelend voor jouw en je verzorgpaardje, joh. Ik heb je andere bericht niet gelezen van de artrose, maar heeft die doorzakking van de benen niets met de artrose te maken? Wat heb je met de artrose gedaan en is dat sindsdien wel verbeterd?

Quissie
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 19:17

Aan de arthrose hebben we besloten niet veel te doen behalve rusten. We laten hem zijn oude dag slijten in de wei. Daar heeft hij de minste pijn. Als we hem nu sterk onder de pijn stillers stoppen zien we ook niet als hij pijn krijgt door zijn pezen. Hij mag niet onnodig leiden. Zolang hij een mooi leven heeft in de wei kan hij daar lekker lopen.
De eigenaresse gaat binnenkort voor het eerst een stukje op hem stappen kijken hoe dat gaat (we mochten dat soms nog). Maar niet langer als 5 min.

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 20:57

Hoi Ellen,
Nee pijnstillers werken niet. Ik vroeg je dit omdat vandaag mijn da is geweest om naar mijn pony te kijken. ze blijkt hydroartrose te hebben in de achterbenen (bij de sprong). overvulling van het gewricht en hier is volgens mijn da nog heel goed iets aan te doen (zelfs met haar al dik in de 20 zijnde). Ze krijgt nu elke maand een injectie van een bepaalde stof .....zuur )ik weet de naam effe niet meer en is volkomen natuurlijk. Cortisonen zijn volgens mijn da erg slecht ,op de korte termijn lijkt het goed maar op langere termijn is het erg slecht voor de gewrichten. Dit spul dient een aantal maanden gespoten te worden. Mijn pony is vorig jaar ook al helemaal genezen van een peesblessure door dezelfde stof. Ik weet niet of je interesse hebt, anders kan ik je altijd het telefoonnr geven evt. Hij woont in Belgie.
succes en nog heel veel plezier gewenst met je verzorgpony!

Quissie
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 14:14

Helpt dit natuurlijk medicijn ook tegen de spierziekte? De arthrose is nu nog in het begin stadium, hier kan hij nog niet veel last van hebben. Het gaat nu vooral om de spierziekte.

Quissie
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 14:15

iniedergeval hartstikke bedankt voor je tip!!!!!!!!!!