fantasierijke mensen gez,voor tekst op wei bordje.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

fantasierijke mensen gez,voor tekst op wei bordje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-03 15:38

We maken het hier mee hoor.
Huilen Is het niet het een dan wel het ander maar mensen moeten altijd met hun pollekes aan andermans spullen zitten.
Nu gisteren ook weer.We hebben onze hengsten en ruinen in twee groepen verdeeld en zijn de hele zaterdag en zondag met de omheining bezig geweest.Nou goed alles klaar en dan denk je dat je blij kan zijn met je harde werk.
Niet dus want gisteren avond stonden ze lekker bij elkaar.
De reden is dat er af en toe eens iemand rond loopt die doodleuk de draden opengooit.(dit was gisteren niet de eerste keer)
Nu hebben we gisteren de handvaten van de bedrading aan de andere kant van de opening gemaakt zodat je van buiten de wei daar niet meer zomaar bij kan.Dat is al 1 punt.Daarnaast hadden we het idee om dan maar een bordje op te hangen in de hoop dat men schrikt van de ideen die men heeft om zich met onze paarden te bemoeien.
Kijk deze persoon heeft niet door toen hij 3 weken geleden de wei doodleuk opengooide dat wij net onkruidverdelger hadden gespoten en de paarden dat niet mogen eten.Daarnaast gooit hij/zij de draden gewoon los en liggen die dus over het pad.OOk niet door hebben dat een paard daarin verstrikt kan raken.
Dan ook nog eens niet bij na denken dat als je de draden op de grond gooid dat de stroom dan niks meer doet.En god weet wat voor dingen er allemaal nog meer kunnen gebeuren.
Heeft er mischien iemand een mooie pakkende tekst voor op een bordje,zodat we dat op de omheining kunnen hangen.Waar men dus voortaan bij na zal denken over de gevolgen


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 15:46

euh..... verboden toegang
wetboek v starfrecht art ......
Zoeits?
Of: levensgevaarlijk terrein, niet betreden!!
Na ja, ik weet niks verder
Maar het is wel heeel beroerd voor jullie!


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 15:46

kun je niet eens stroom aan de handvaten maken haha,wil misschien ook weleens helpen bij van die bemoeials..

Jeetje wat lopen er toch mensen rond he!

Succes hoor!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-03 15:54

Dat stroom op de handvaten had ik zelf ook al bedacht.Leek me wel geinig.Alleen is het minder als je het zelf even vergeet(auwts) Lips are sealed
We hebben een hele grote waakerd op de wei(Fries Bert Tong uitsteken )en er zijn er niet vele die daar langs durven .Is op zich wel handig,maar het punt is dat er naast de wei een pad loopt voor wandelaars,dus iedereen mag daar komen.Dus ook zoiemand.Dus verboden terein is niks.Het gaat er ons meer om dat het bordje aangeeft wat voor toestand er veroorzaakt wordt en schrik opleverd.Ik zou er namelijk niet aan moeten denken als ik de paarden op een dag niet los in de wei vind maar er buiten.Ja je moet toch wat proberen.

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 15:55

Sas en ik dachten meer aan iets van:
PAS OP! Paarden staan gescheiden ivm schurft !

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-03 15:58

haha,ja die was leuk he,maar of ie wel zou helpen?En de dierenbescherming gebeld worden om dit bordje is ook al zo wat Tong uitsteken
(ze hebben geen schurft hoor mensjes)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:02

Waardeloos zeg!
Gebeurt het regelmatig of maar af en toe? Anders zou je eens een dagje kunnen posten en kijken wie het doet.

Poosje81
Berichten: 21186
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:04

Je kan beter iets neerschrijven:

Als je voortaan weer de hekken openmaakt en niet met je handen van andersmans spullen af kan blijven (met alle gevolgen van dien, want de paarden staan niet voor niet gescheiden en achter stroomdraad), lach dan in ieder geval eerst lief naar de 2 camera's die we hebben geplaatst, zodat we je ter aller tijde kunnen identificeren!

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:06

Een open hek kan een dood paard opleveren, niet aankomen dus!!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:09

Ik dacht ik iets in de richting van:

Ik heb me hier niet voor niets lopen uitsloven, dus blijf aub van de omheining af. Anders zijn de dierenartskosten voor jullie rekening. In die boom daar (of iets anders) hangt een camera en die filmt alles. Lachen (net zoals tallie zegt)

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-03 16:12

go tallie!!!!
de paarden staan gescheiden,om ongelukken te vermeiden
een open hek,kost een paard zijn nek,
blijf aub van de draad als het u om paardenliefde gaat!
verzin ik hier ter plekke!

Poosje81
Berichten: 21186
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:14

vermijden dan wel met lange ij
maar voor de rest vind ik die super

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-03 16:16

hihi,oke op het bordje komen geen spelfouten(beetje disl.)
Vond hem eigenlijk best wel aardig uit de mouw(oh gut weer zo'n moeilijk woord) geschut Haha!
Met dank aan tallie,want die gaf me de hint!
Meer is altijd welkom hoor

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:26

haha moooooie tekst!!! super

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:28

Als je dit bordje ziet
weet je: hieraan komen mag niet Haha!

De paarden hier in de wei zijn allemaal van mij!
Ik weet zelf wat het beste is, blijf van het hek anders gaat het mis.

Hoe kom je erbij om aan het hek te komen, ga lekker met een Penny zitten dromen.


Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 17:09

BORN TO BITE

je zal ze toch.... Boos!

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 17:24

weet je zeker dat je paarden de stroomdraden zelf niet open maken?

ze zijn soms erg handig in dat soort dingen......

All people smile in the same language....

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 17:52

Teksten klinken allemaal erg leuk, maar zouden ze nut hebben?
Mensen die iets van paarden afweten en om ze geven weten meestal zelf wel dat ze die hekken niet open moeten maken. Ik ben eerder bang dat het om kwajongesstreken gaat. En dan vind ik die van de camera errug leuk Clown

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 18:14

Wat ik me af zat te vragen (naar aanleiding van sjuimpjes hengst:)) is het niet een van de paarden zelf?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 01:28

Ja het zou een van de paarden zelf kunnen zijn he,maar nee dat is het niet.
Zoals ik al zei hebben we 1 van de twee openingen veranderd zodat de handvaten nu aan de andere kant zitten zodat men er van buiten de wei niet meer bij kan.De andere is nog niet veranderd.Wat denk je,vanavond lag die dus weer open! Het is niet normaal dat dit soort dingen zomar even gedaan worden vind ik.Wij scheiden de paarden niet voor niks.
Inmiddels hangt er een bordje maar of het nut zal hebben moet nog blijken.
Voor nu staat er op dat de paarden gescheiden staan zodat de hengsten niet bij een drachtige merrie kunnen om ongelukken te voorkomen.
En dat men dus van de afrastering af moet blijven.Mocht men iets verdachts zien of er is iets met de paarden dankunnen ze bellen.
Zo liepen er vanavond 3 kinderen langs met hun vader(denk ik) om de paardjes gras te voeren.Lachen Haha!
Zij lazen dat bordje hard op en gingen gokken welke nu hengst was en welke nu merrie.Ja kijk die is hengst,nee die,ja en das is die witte de merrie(grappig want het zijn 3 hengsten en 2 ruinen Tong uitsteken )Weten die kinderen veel dat er donderdag pas een merrie komt Verward De rest van de wandelaars keken niet echt naar het bordje,maar wie weet de dader wel.Wellicht hebben we die straks ineens aan de telefoon Cool Effe klagen.
Gelukkig hebben wij hele aardige paardenburen die zo af en toe eens melden wat ze gezien hebben(dit ziet natuurlijk niemand gebeuren he)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Kopmeeuw en 77 bezoekers