ik heb niks in de hand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

ik heb niks in de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-03 22:46

mijn paard loopt eigelijk wel super fijn en laat ook helemaal los eigelijk iets te los.Hij heeft zijn achterhand er ook super onder maar ik heb echt niks in de hand en als ik de teugels korter neem loopt hij nog dieper ,hij heeft eigelijk niet echt een gevoelige mond want op een buitenrit zit er soms geen stuur op!!is dit wel normaal? Scheve mond

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 04:01

zodra je paard op je hand gaat "hangen" moet je hem naar voren rijden. ga diep en ontspannen zitten en rijd naar voren en terug, naar voren en terug. zodat je paard zijn eigen gewicht gaat en blijft dragen.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 11:17

heb je een foto?
Het klinkt bij mij alsof je paard achter de teugel loopt. Mijn tip is; ga lekker lang laag rijden, neusje eruit zodat je wel iets in je hand krijgt. Veel met je benen rijden om de neus eruit te rijden.
Succes

linnepin
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 12:07

Komt me bekend voor....ik heb een paard die los door haar hele lijf loopt , maar die het bit niet constant in de mond neemt . Ik geef mee, houd mijn handen stil , maar ze loopt gewoon soms een uur te klepperen en is dan wel helemaal wit van schuim...ik ben hier nu 4 jaar mee bezig van alles geprobeerd maar helaas geen effect. Soms krijg je negatief commentaar van jury. Ik heb professionele hulp gezocht maar niemand weet waarom en hoe en wat kan je er aan doen...zucht.... Huilen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 15:24

Ik herken dit probleem ook wel. Dit paard is verder een heel ander verhaal, loopt alleen in stap ontspannen en lang niet altijd over de rug. Maar ik heb als ze ontspant ook echt niet meer in mijn hand, en dan dus verder weinig over haar te zeggen, ze loopt meer waar ze wil lopen en er hoeft ook maar iets te gebeuren en die kop vliegt omhoog. Zodra het weg is gaat haar koppie weer lekker naar beneden en heb ik niets meer in mijn hand.
Weet ook niet hoe het op te lossen is, dus ben zeer benieuwd naar tips Haha!

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 08:59

zo iets heb ik ook een beetje met mijn pony, zodra die 2 handen evenveel druk had ging ie achter de teugel lopen, van mn instructeur moest ik toen op ophouding maken en daarna weer naar voren drijven, dan kwam hij omhoog met zn hoofd en ging ik weer vwnw naar beneden rijden het heeft wel geholpen, maar wel bij een pony die net onder het zadel is en heel makkelijk alles oppakt, en dit werd vanaf het besin gedaan zodat hij nooirt de kans kreeg om er handig in te worden

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 09:12

Okkie1 schreef:
zodra je paard op je hand gaat "hangen" moet je hem naar voren rijden. ga diep en ontspannen zitten en rijd naar voren en terug, naar voren en terug. zodat je paard zijn eigen gewicht gaat en blijft dragen.


Volgensmij was het probleem andersom Knipoog

Jij zegt hierboven dat hij toch lekker op de achterhand loopt zonder aanleuning Verward
Ik heb ook een tijdje een paard gereden dat liever zonder aanleuning liep. Ik reed hem net als wat Nistria als zei lekker laag. Met een ophouding van mijn handen en wat been zorgen dat hij zijn neus eruit drukte. Liever een paard dat met zijn neus eruit loopt met aanleuning, dan een paard wat achter de teugel loopt zonder aanleuning. Het aan de teugel rijden is makkelijker weer aangeleerd dan het lopen met aanleuning... Suc6

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:43

Je moet je paard als het ware proberen op te sluiten onder je. Dus van achteren erbij rijden en voor opvangen. Zo ontstaat een aanleuning. Ook als je bijvoorbeeld overgangen terug rijd, die achterhand eronder blijven rijden. Hoe tegenstrijdig dat ook klinkt.
Maar ja dat is vanaf hier weer makkelijk gezegd.

Ondanks dat je het idee hebt dat zijn achterhand er goed onder loopt, nog meer vragen en naar jouw hand toe rijden. Veel snelle overgangen achterelkaar maken en maak hem het maar moeilijk, zet hem aan het werk met schijnovergangen en andere achterhand oefeningen.
succes

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 13:16

Je hoeft maar 1 ding te doen en dat is je hand voor te zetten en hem daarna toe te rijden en zorgen dat hij druk aanneemt van voren. Vooral niet terugwerken of te streng zijn met je hand want dan ben je die druk weer kwijt.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:58

Nistria schreef:
Het klinkt bij mij alsof je paard achter de teugel loopt. Mijn tip is; ga lekker lang laag rijden, neusje eruit zodat je wel iets in je hand krijgt. Veel met je benen rijden om de neus eruit te rijden.
Succes


Dit dacht ik ook!! Heel veel benen en voor niet steeds korter pakken, dan gaat ie waarschijnlijk te diep lopen en dat moet je niet hebben. Oplossen met je benen, succes!!