ACTION-pijpkousen nuttig tijdens SGW?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

ACTION-pijpkousen nuttig tijdens SGW?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 12:32

Op het moment rijd ik met de kogelbeschermers van Eskadron om de achterbenen van Ameretto. Ook tijdens de cross.
Nu vind ik zelf dat deze te weinig bescherming geven aan het achterbeen tijdens de cross en daarom ben ik op zoek naar andere. Geen kogelbeschermers meer, maar pijpkousen.

Ik keek net op de site van Divoza en daar zag ik deze:
Afbeelding
Het is de ACTION van 81,66 euro.

Nu is mijn vraag of deze ook te gebruiken zijn voor de achterbenen.

Misschien heeft iemand van jullie wel ervaring met deze pijpkousen. Dan hoor ik dat graag.

Of misschien tips voor andere pijpkousen die jullie zelf gebruiken voor het crossen..

Alvast bedankt!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 12:40

Of je de Action beschermers ook voor achter hebt of dat ze daarvoor te gebruiken zijn, durf ik je niet te zeggen.

Wel weet ik dat je van Eskadron (Pro Active) ook 3 in 1 beschermers hebt, voor zowel voor als achter.

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 12:41

een vrouwtje bij mij op de manege heeft ze! Voor de achterbenen!
Kan dus wel, ze gebruikt ze alleen niet voor het rijden maar voor in de wei, omdat haar paard daar dus altijd crosst......
Het kan dus wel!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 12:44

Lautje, deze zijn zeer zeker ook achter te gebruiken want ik heb ze zelf ook voor de voor en achterbenen van mijn paard! Voor de voorbenen van Omar heb ik een Medium en voor zijn achterbenen large. Omar is ook 1.56 m. net als Ameretto. De vorige eigenaar van Omar gebruikte deze ook voor SGW maar heeft alleen maar de oefenparcoursen gereden en is niet gestart. Ik ben zelf heel tevreden over de actionpijpkousen want ze bieden echt een hele goede bescherming.

Als je echt door water e.d. heenmoet dan vind ik echter dat ze te zwaar worden en een beetje gaan zakken maar ben ze nog nooit verloren!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:52

Ik zou ze niet gebruiken voor een SGW, ze worden loeizwaar als je door het water bent gegaan en de kans dat ze losgaan (het klitteband) is vrij groot.
Of je moet ze nog extra vastzetten met van die bandage bandjes of tape.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:02

Deze beschermer lijkt een beetje op een makkelijke/snelle bandage. Ik vind ze echt ideaal alleen de prijs is me eenbeetje te hoog dus hou ik het bij 4-kant bandageren.
Ze zijn inderdaad onbruikbaar wanneer ze nat worden want ze absorberen super Lachen.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:06

En die nieuwe dingen van action?
Soort wrap bandages?
Is dat niets of zuigt dat ook zo enorm veel water op?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:08

Als je het echt goed wilt doen, koop dan beschermers van Professionals Choice ( www.profchoice.com ), SMB II.
Kwaliteit is veel beter dan van Eskadron of Action!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:11

Margreet schreef:
Als je het echt goed wilt doen, koop dan beschermers van Professionals Choice ( www.profchoice.com ), SMB II.
Kwaliteit is veel beter dan van Eskadron of Action!


Ook deze heb je bij Divoza.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:35

Honeybee"]
[quote="Margreet schreef:
Als je het echt goed wilt doen, koop dan beschermers van Professionals Choice ( www.profchoice.com ), SMB II.
Kwaliteit is veel beter dan van Eskadron of Action!


Ook deze heb je bij Divoza.
[/quote]

Deze heb ik dus ook. Ik ben er erg tevreden over, maar net als hierboven al gezegd wordt, ze worden erg zwaar met het rijden door water en/of door blubber. Ik gebruik ze alleen als ik in de bak of rijhal train, buiten en met crossen gebruik ik gewone strijklappen.
Je hebt wel gewone peesbeschermers van Eskadron voor achter (die hebben 3 klittebanden ipv 2) en zijn speciaal voor achter bedoeld.

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:36

Voor de SGW zou ik ze niet gebruiken. Ik heb zelf de beschermers van NEW liggen. Die hebben een speciale harde laag er in zitten. Juist op die plaatsen waar paarden zich stoten als ze een boom aantikken. Dus voor de achterbenen op de voorkant van de beschermer en voor de vorbenen op de achterkant. goede kwaliteit, zeer goede bescherming. Horselover verkootp ze, en Patrick Kuijpers. Moet je zijn SGW-shop even opzoeken.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 15:05

Ik hoor van jullie dat de meest loeizwaar worden als ze nat worden.
Maar is het niet zo dat de meeste pijpkousen van neopreen zijn gemaakt, en dus ALLEMAAL zo zwaar worden?

Ik ken die harde beschermers van ESkadron wel,maar ik vind ze onwijs lelijk en je kan mij niet vertellen dat paarden het fijn vinden om van die harde dingen om zijn achterbenen te hebben.
Ik wil toch graag een beetje comfort voor mijn paard.

Margreet, hoeveel kosten die van jou in euro's?
Ik zal eens kijken bij Horsepower (van Horselover) in Heino, misschien dat ze ze daar hebben.

En Belker, hoeveel kosten die van jou van NEW? en heb je daar misschien ook een plaatje van?

BTW, ik gebruik tijdens de cross altijd extra ducktape voor om mijn beschermers, zodat ik ze niet verlies.

Belker

Berichten: 15300
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 15:38

Lautje schreef:
Ik hoor van jullie dat de meest loeizwaar worden als ze nat worden.
Maar is het niet zo dat de meeste pijpkousen van neopreen zijn gemaakt, en dus ALLEMAAL zo zwaar worden?

En Belker, hoeveel kosten die van jou van NEW? en heb je daar misschien ook een plaatje van?


NEW
Lightweight boots Front
lichtgewicht beenbeschermers met slagvaste bescherming rondom de pees , is tevens water ...
EUR 72,50

NEW
Maximum performance boot Front
Met fleece bont gevoerde beenbeschermer is water afstotend schuurt niet en heeft ...
EUR 82,50

NEW
lightweight boots Hind
lichtgewicht beenbeschermer voor het achterbeen de voorkant van de beenbeschermer geeft extra ...
EUR 77,50

NEW
Maximum Performance boot Hind
met fleece bont gevoerde achterbeen beschermer is water afstotend en schuurt niet ...
EUR 87,50


Zie anders deze site http://www.sgw-eventing.nl/algemeen/shop.html. Die van NEW met bontvoering worden niet zwaar omdat de voering waterafstotend is. is mijn ervaring. Wat mij vooral aanspreekt is de bescherming tegen stoten. Die is werelds. Phieleke Plijnaar gebruikt ze ook.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:09

Yep ik ga ook voor die van NEW: heel licht, makkelijk schoon te maken en inderdaad: biedt bescherming door harde laag aan de voorkant van de beschermer tegen aantiken etc, ze zijn ook erg sterk.

Iets stevigere beschermers met zelfde idee maar gewoon wat zwaarder, met en zonder bontvoering, kan je ook krijgen bij Cheval Reitsportfachgeschäft in Duitsland, die dingen heten 'geländegamasche', schijnt net zoiets te zijn als bij body-protector: lichaamshitte zorgt voor goede aansluiting van het kunststofmateriaal aan het lichaam. Prijzen waren 179,- DM per 2 (voor of achter). Fax + 49 05204/88126.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:13

Ik heb nu twee sets van NEW, perfecte beschermers. Beschermen zeer goed en zijn super voor de paarden. Bont is makkelijk schoon te maken en snel droog. Zelf doe ik ze om als de bak blank staat na een goede regenbui en zakken niet. Ik heb o.a. de maximum performance boot voor voor.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:02

Lautje schreef:
Margreet, hoeveel kosten die van jou in euro's?


Pfffff daar vraag je me wat... Dingen zijn al ver voor het eurotijdperk aangeschaft. Zeker al 5 jaar oud, regelmatig gebruikt en gaan ook regelmatig in de wasmachine. Het enige dat er nu af begint te slijten is het merkje Haha! Verder mankeert er nog niks aan.

Edit: Even voor je gezocht: €109,96 bij Divoza. 69,95 USD via www.profchoice.com.
Deze beschermers worden trouwens ook veel gebruikt in de westernsport, dus misschien loont het de moeite om eens bij zo'n zaak langs te gaan.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:32

Belker schreef:
NEW
Lightweight boots Front
lichtgewicht beenbeschermers met slagvaste bescherming rondom de pees , is tevens water ...
EUR 72,50


Ik heb deze, vond ze tov van het plaatje erg tegenvallen! Ze zijn (zeker voor die prijs) IMO erg simpel en zitten niet erg mooi.
Anderzijds zijn ze niet stuk te krijgen, gebruik ze nu anderhalf jaar dagelijks.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:24

Naz"]
[quote="Belker schreef:
NEW
Lightweight boots Front
lichtgewicht beenbeschermers met slagvaste bescherming rondom de pees , is tevens water ...
EUR 72,50


Ik heb deze, vond ze tov van het plaatje erg tegenvallen! Ze zijn (zeker voor die prijs) IMO erg simpel en zitten niet erg mooi.
Anderzijds zijn ze niet stuk te krijgen, gebruik ze nu anderhalf jaar dagelijks.
[/quote]

Ik heb deze besteld, (de lightweight) in een maat M. Zal dat passen op een paardje (engels volbloed) van 1.56?

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:28

Lautje schreef:
Ik hoor van jullie dat de meest loeizwaar worden als ze nat worden.
Maar is het niet zo dat de meeste pijpkousen van neopreen zijn gemaakt, en dus ALLEMAAL zo zwaar worden?



Ja maar in de actions zit gel (tenminste in die ik nog heb wel) en dat maakt de beschermer al wat zwaarder, plus dat de buitenkant niet alleen neopreen is.
Dus wanneer ik met deze door het water ga zijn ze echt super zwaar, terwijl ik met gewone neoprene achterbeenbeschermers daar absoluut geen last van heb.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 15:18

Deze zijn ook goed:
Afbeelding
achter
Afbeelding
voor

Style Cross Country Boots Front
De bekende Cross Country beenbeschermers , gebruikt door vele ruiters en amazones .

EUR 92,50

bron: www.eventingshop.nl
[/b]

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:08

Bovenstaande van Style hadden wij ook voor Chico. Ze zijn duur, maar echt super goed en keihard aan de achterkant van de voorbenen ( voor als hij met z'n achterhoef op zijn voorbeen springt) en aan de voorkant van de achterbenen tegen het stoten tegen hindernissen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 17:20

Ik zou voor het crossen geen action 3-1 kopen... ik heb ze vorig jaar gekocht voor de voorbenen met crossen, maar na 4 crossen de actions gebruikt te hebben, was ik ze zo zat!! 1 waterbakje door en ze zakken af helaas... Het klitteband gaat niet los, dat blijft prima zitten, maar ze worden zo zwaar als je het water door gaat! In de winkel hadden ze mij gezegd dat ik ze prima met crossen kon gebruiken, nou niet dus.. helaas ik heb nu voor de voorbenen en achterbenen NEW beschemers, hier ben ik super tevreden over! Zeker een aanrader!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 17:49

ik had die van prof.choice.
mijn paardje liep er helemaal niet lekker mee.... soms echt kreupel.

nu ben ik dus ook weer op zoek naar iets anders, lichters dus...

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:05

naiade schreef:
ik had die van prof.choice.
mijn paardje liep er helemaal niet lekker mee.... soms echt kreupel.

nu ben ik dus ook weer op zoek naar iets anders, lichters dus...


Als je lichte beschermers wilt zou ik die NEW Lightweight competition boots bestellen bij de eventing shop, die dingen wegen echt helemaal niets!. En ze absorberen geen water, dus geen zware klossen na de waterbak.