De verantwoordelijkheid van een paardeneigenaar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-01 17:06

Mensen van ons in de straat kopen en verkopen gemiddeld 1 paard per maand. Een paard voldoet nooit aan hun eisen. Als 'het brave paardje' 1 keertje bokt wordt het afgevoerd. Scheve mond\
Vooral de de vrouw van het echtpaar heeft een probleem dat meer bij haarzelf ligt dan bij de paarden die ze koopt.
Ze kan niet verdragen dat iemand (instructeur, paardenliefhebber...) haar raad geeft, daarom neemt ze geen rijles.
Trots weet ze ook te zeggen dat zij heeft leren rijden door op een paard te stappen en niet rondjes doen in een manege. Nou, daar loopt het anders wel erg mis. ze heeft geen enkel gevoel voor rijden omdat het haar nooit is bijgebracht. Ze zit helemaal verkeerd op het paard en kan absoluut niet rijden. Elk paard dat bij haar komt wordt dus snel afgevoerd omdat het paard zelf ook wel door heeft dat ze niet kan rijden. Paarden profiteren al eens van de zaak, maar ook als ze onschuldig eens wegspringen en op de loop gaan (wat je meestal zelf kan zien aankomen en opvangen) staat het de volgende dag weer te koop.

Eerst deed ze in IJslanders (omdat die toch oooooooo zoooo tam zijn, niet dus Extreme duivel ).
Ze zei dat ze een IJslander wilde, dat ie niet hoefde te tülten, niet telgangen, niets, maar alleen wel héél braaf zijn. Kennissen van ons zeiden dan maar, koop dan toch een haflinger of een fjord, dat zijn ook robuuste pony's en daar geraak je niet in de knoei van met al die gangen die je echt wel moet onderhouden, wil je een mooi gangenpaard hebben.

OKé, een weekje later stonden er 2 Fjorden.
En zo blijft het maar doorgaan.
De is in de streek gevreesd en er zijn zelf mensen die vlak af in haar gezicht zeggen dat ze hun paard niet aan haar willen verkopen. Ik zou het zelf ook niet willen.

Ze zal nooit het geschikte paard vinden (ze heeft er ook al eens een gehad dat 'te braaf' was Verward ) en ze slaagt erin om in een maand een paard om zeep te helpen.
Is dat niet verschrikkelijk???

Ik zal nog iets zeggen. We waren een paar jaar geleden op een paardenmarkt en ik zag een heel mooi bont paard staan. Ik zei tegen mijn vader: daar werken veel verkopers wel op hé, een bont paard trekt vaak mensen aan die gecharmeerd zijn en als je het koopt kan het net zo goed een moeilijk paard zijn als een gewoon bruin paard.

En ja hoor, de volgende dag stond het bonte paard bij die vrouw in de wei. Frusty
Tssssss... en ze leert er niet uit. Het gaat al jaren zo... Frusty

Het perfecte paard is voor haar een brommer!!!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: visje op 2001-08-17 17:06 ]</font>

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 17:46

Gemig! Ik zou echt zoooo kwaad op zo'n mens worden Extreme duivel Extreme duivel , stel dat het bij 1 keertje blijft en dat ze niet zo op zou scheppen over zichzelf, oke dan vin ik het nog wel kunnen. Maar dit!!!
Ik heb zoooo de pest aan van die mensjes die gewoon 'ff' een paard kopen Extreme duivel Extreme duivel . Zo van: Kijk eens Ik heb een eigen paard, cool he Misselijk .
Bleergh ik word er helemaal pissig en ziek van Misselijk Extreme duivel Boos!
Eigenlijk zou er zoiets moeten zijn als een paardhoudbewijs. Zoiets als een rijbewijs, maar dan dat je paarden mag houden. Weet je tenminste zeker dat iemand weet hoe hij/ zij met een paard moet omgaan.
Ik hoop dat het beter gaat met die vrouw.. Als ze d'r een keer hard vanaf flikkert ofzo Extreme duivel Dat ze dan eens leert om advies aan te nemen! Stom mens Extreme duivel Extreme duivel
Ja sorry ben gewoon echt pissig
Grtz en ik hoop voor ieder paard in de wereld dat ze niet bij zo iemand terecht komen
Astrid

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 18:01

Ach, nu verkoopt ze die paarden, maar als ze ze zou houden, dan waren die beesten er echt aan! grinnik. sommige mensen zijn gewoon wel zo eigenwijs, dat ze gewoon dom zijn. want eigenwijs zijn is wel goed maar je moet wel open staan voor andermans wijsheid.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 19:12

Ik=supereigenwijs, maar als ik fout zit (en dat weet ik vaak heel goed van mezelf) dan luister ik toch wel, alleen niet als het iemand is die ik niet kan uitstaan! Meestal doe ik dan net of ik niet luister, maar als die gene weg is doe ik het toch maar. Schijnheilig
Hoezo eigenwijs??? *LOL*

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 19:50

ja ik ken ook zo iemand. een meisje van 19... tja, wat kun je eraan doen he? Het is echt verchrikkelijk. Alsa het even tegenzit, hup, verkopen maar weer

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 22:39

Je kan het ook andersom zien, als je een leuk paard zoekt gewoon afwachten tot ze er een gekocht hebben en als ie dan te koop komt voor een zacht prijsje meenemen. In een maand verpruts je een paard echt niet hoor, dus het is vrij risicoloos.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-01 09:47

Wel Ikke, die mensen die haar aangeraden hadden eens een fjord ofzo te proberen, hebben al 2 IJsjes van haar overgekocht *LOL* . Het werkt inderdaad, maar dat er niets verkeerds aan die paarden is, is nu ook al niet meer waard.
Meestal zijn het ook al niet van de braafste paarden, die ze koopt en ze kunnen wel een heropvoedingscursus gebruiken.
Maar als je goed kan rijden en je weet er iets uit te halen, heb je wel aan een zacht prijsje een mooi IJsje Pling . (want op de kleur gaat ze wel af, vooral bont ziet ze graag, tsssssss...)

In een vergeefse poging heeft de man van die ene die niet kan rijden aan mijn instructeur gevraagd of die geen lessen wilde geven, maar mijn instructeur zag dat niet bepaald zitten.
Hij vindt het goed als je wil dressuur rijden of springen(of military), maar 'buitenritjes-les' geven ziet hij niet zitten (en hij weet ook wel over wie het gaat).
Erg, maar ik begrijp hem wel. Hij is zo gevraagd, dat hij zijn leerlingen kan uitkiezen (ik ben daarbij Pling Knipoog ) .

jackline
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 23:43

Maak dat mens maar eens wijs dat er ook andere hobby's zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 08:27

Aaargh, ik vind dat zo verschrikkelijk zule lui. Ik ken een meisje (ca 9) en die heeft in 1,5 jaar al 12 pony's versleten. Elke pony mankeerde wel wat. Zo sneu want dat meisje kon zich amper hechten aan de pony en dan werd die alweer verkocht. Meestal werd de pony verkocht omdat hij vals zou zijn. Dan lieten ze de pony een dagje op stal staan en dan moest hij hupsakee een beginnersles in met dat meisje wat ook nog geen gevoel had voor ponyrijden, het meisje vond het eng, ging voorover hangen en trekken aan de teugels, de pony was fel dus hupsakee VALS! Hoe vaak de manege eigenaar ook zei dat ze dat niet zo moest doen (laat ze iig elke dag er even uit en longeer hem desnoods even voor het rijden zodat de stalmoed er uit is).
Maar nee, iedereen die vriendelijk advies gaf was de vijand en het dochtertje kon zooooooo goed rijden , de pony's waren vals.
Echt zo zielig allemaal, daar zijn dus echt 12 pony's gekocht en verkocht in 1,5 jaar. Varierend van shetjes, Welshjes en New Forrest pony's.

_________________
<font color="blue" size="2"><i>"Wil je een gesprek onder vier ogen voeren, dan is een Korte Wandeling verstandiger dan met zijn allen te gaan Hossen"</i> -Eeyore </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-08-20 08:29 ]</font>

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 09:53

Aaah erg zijn zulke mensen zeg! Boos! Gewoon niet toe kunnen geven dat ze fout zitten. Voor het meisje uit het verhaal van Katrien vind ik het ook sneu. Zij neemt nu waaschijnlijk wel alle vervelende ideeen van haar ouders over. Ik neem tenminste aan dat die het zijn die de pony vals noemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 11:19

Ja, haar moeder noemt de pony's vals.
Maar goed over dat gezin kan ik een boek vol schrijven geloof ik.
Ik vind het echt zielig voor de pony's en het mesije want dat meisje is alleen maar steeds banger geworden en daardoor meer gespannen. Ze is ook nog eens gehandicapt maar haar moeder is tegen therapie (?). Ze heeft nu een shetlander maar als die pony bukt om naar gras te happen terwijl zij er mee loopt, ligt dat meisje op de grond omdat ze zo steunt op de pony.
Ben benieuwd wat daar van terecht komt later.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-01 12:27

Beetju paardenmishandeling hea? Die vrouw is echt geen paard waard Scheve mond\ dat er nog zulke mensen bestaan...tssssss...eigelijk zouden ze dat wijf (sorry bart Schijnheilig ) in de hoogste boom op moeten hangen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 08:58

Sunny, dat ben ik van polan, maar practisch gezien is dat niet zo eenvoudig. OM te beginnen moet ik de hoogste boom vinden en die bevindt zich ergens in Afrika of in Amerika, weet ik veel en dan moet ik ze er nog in krijgen. Grrrrrrrrrrr! Frusty Boos!