zadel van zadelmarkt nu al kapot

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

zadel van zadelmarkt nu al kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 22:07

Iemand die ik ken heeft een maand geleden een zadel bij zadelmarkt gekocht en zat en lag op het eerste gezicht goed maar na 2 weken begon het beestje verschrikkelijk te bokken wat blijkt nu het zadel heeft hele scherpe drukplekken gekregen aan de onderkant wat het eerst niet had
de vulling is gaan schuiven en de vulling is ongelovelijk ingezakt.De zadels zitten ook helemaal vol karton om het zadel in model te houden. de singelstoten zijn slecht noem maar op.
Zij denkt de volgende keer wel 10 keer beter na voordat ze een zadel koopt.En nu eerst maar sparen en wat duuder zadel kopen wat wel goed is en blijft.Die zadelmarkt zadels klinken aantrekkelijk en zien er op de eerste gezicht ook goed uit maar in de werkelijkheid zijn het vlut zadels.


iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:16

ik heb daar ook mijn vorige zadel vandaan een veelzijdigheid die is nog steeds helemaal goed ik heb niks te klagen het leer was ook goed soepel toen ik hem kocht,maar heb nu een nieuw dressuur zadel dus hou hem gewoon voor erbij.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:22

Goedkoop blijkt toch vaak Duurkoop !

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:24

Een vriendin van mij had haar zadel daar ook vandaan. En ook GEEN goede ervaringen. Qua ligging ging het nog wel, maar de kwaliteit leer is niks. Naar een weekje zag je al de plekken. Ze heeft hem niet zo heel lang gehad anders waren er denk ik ook nog wel meer problemen geweest.
Ik vind het ook geen goede zadels.

"Een paard voelt een vlieg op zijn huid. Zou het niet voldoende moeten zijn om met die lichte aanraking met paarden te kunnen rijden....?"

Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:51

id het zijn verschrikkelijke zadels en zo slecht voor de rug van je beest

ONDERSCHRIFTLOOS

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 19:52

Ik heb er een westernzadel weg, en die past prima, en ziet er nog prima uit (behalve wat krassen dankzij onze kat...).
Maar ook bij andere zaken zijn zadels die slecht kunnen bevallen of minder van kwaliteit zijn. Ik zou zadelmarkt opbellen over dit zadel, want zo snel mag het geen drukkingen geven. Er ia vast wel wat te regelen!

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 20:01

zadelmarkt is best goed hoor, blijkbaar waren die dressuurzadels dan heel goedkoop. Waarom heb je hem niet teruggebracht dan? heb je zadelmarkt wel gebeld?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 21:33

Voor die prijzen kun je niet veel meer verwachten...

Maar belachelijk is het wel natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:00

Hier zijn al veel topics over geweest
En voor dat geld kun je niet anders verwachten dan prut

Wel erg dat mensen zoveel om hun paar geven en dan (onbewust) zulk soort zadel erop gooien en hun paard verprutten.

Je kunt beter doorsparen voor een goed merk 2e hands zadel.
Daar heb je nog jaren plezier van.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:14

Ik heb sinds december een zadel van zadelmarkt, een ascot. M'n zadel ziet er prima uit en is ook (nog) niks mis mee. Ik denk dat het er ook aan ligt hoe je er mee omgaat. De eerste weken heb ik elke dag ingevet waardoor het leer mooi soepel is geworden.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:17

Alle kwaliteit is naar zijn geld.
En goedkoop blijkt maar al te vaak duurkoop...

Je suis Charlie.


Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 11:57


I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 15:34

Ook merkzadels kunnen een rug beschadigen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat er zadels bij zitten die prut zijn, maar er zijn ook zadels die WEL goed kunnen blijven, zowel voor ruiter als voor paard!


Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 15:51

Ik heb een paar jaar geleden een vzh zadel gekocht bij de heuvelhoeve. Ze is persoonlijk langsgeweest met een aantal zadels om te passen en mij een "goed passend" zadel verkocht... Na een maand of 2 kreeg ze er al drukplekken van, hij was dus gewoon te krap. Ze is nogmaals langsgeweest maar het zadel paste goed hoor.. het lag aan het paard en ik moest er maar een fysio naar laten kijken (en zij wist nog wel een goeie.. Lachen). Snap nu nog niet dat ik me zo heb laten beetnemen, ik heb het zadel nog liggen (nog iemand interesse?:-)) maar leg hem echt nooit meer op Katinka

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 20:12

Mariska_28 schreef:
Ik heb een paar jaar geleden een vzh zadel gekocht bij de heuvelhoeve. Ze is persoonlijk langsgeweest met een aantal zadels om te passen en mij een "goed passend" zadel verkocht... Na een maand of 2 kreeg ze er al drukplekken van, hij was dus gewoon te krap. Ze is nogmaals langsgeweest maar het zadel paste goed hoor.. het lag aan het paard en ik moest er maar een fysio naar laten kijken (en zij wist nog wel een goeie.. Lachen). Snap nu nog niet dat ik me zo heb laten beetnemen, ik heb het zadel nog liggen (nog iemand interesse?:-)) maar leg hem echt nooit meer op Katinka


Goh, voor het eerst dat ik ook iemand niet positief over de heuvelhoeve hoor! Bij mij ook, persoonlijk langsgeweest, verschillende zadels gepast, en deze paste. Al na een week begon het zadel naar voren te schuiven. Mevrouw kwam weer kijken, en het moest opgevuld worden. Zadel bleef schuiven. Weer opgevuld. En weer. Daarna was ik het zo beu dat ik een half jaar met een beetje schuivend zadel heb gereden. Toen werd het weer onmogelijk, en voor de zoveelste keer gebeld. Jawel, het moest uiteraard weer opgevuld . Zadel schuift nu nog steeds, en ik voel me lichtelijk belazerd. En het was bepaald geen goedkoop zadel, kan ik je wel vertellen... Scheve mond

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 20:28

[quote="grassie]
Goh, voor het eerst dat ik ook iemand niet positief over de heuvelhoeve hoor! Bij mij ook, persoonlijk langsgeweest, verschillende zadels gepast, en deze paste. Al na een week begon het zadel naar voren te schuiven. Mevrouw kwam weer kijken, en het moest opgevuld worden. Zadel bleef schuiven. Weer opgevuld. En weer. Daarna was ik het zo beu dat ik een half jaar met een beetje schuivend zadel heb gereden. Toen werd het weer onmogelijk, en voor de zoveelste keer gebeld. Jawel, het moest uiteraard weer opgevuld . Zadel schuift nu nog steeds, en ik voel me lichtelijk belazerd. En het was bepaald geen goedkoop zadel, kan ik je wel vertellen... Scheve mond[/quote]

Kan toch niet kloppen dat een zadel na een week al opgevuld moet worden??!! Verward Maar ze heeft zo`n vlotte babbel en komt erg professioneel over.. en jij als leek.. Lips are sealed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Balou_k, DenieesB, Freddydeshet, Oehlala, RenateHidden, SusanH, tienus63, TurboDi, Vagabondo en 101 bezoekers