Ruiterbewijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Ruiterbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 20:21

Ik weet dat over dit onderwerp al wel heel veel topics zijn geweest, maar op de zoekfunctie kon ik niet veel meer te weten komen.
Ik vroeg mij af of:

* je met je eigen paard (western) ook je ruiterbewijs kon halen.

* Of je ook kennis moet hebben over ziektes e.d

* Of iemand ook goede ervaringen heeft met het halen van het ruiterbewijs en eventueel een ruiterbewijs weekeind.

Wie kan mij verder helpen?

The_man
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: vraag maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:33

Je kan met eigen paard meedoen.
En je moet ook ziektes enzo kennen, maar dt staat allemaal in het boek wat je krijgt als je je aanmeld voor het ruiterbewijs.

Dat laatste weet ik niet.

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-03 18:00

Bedankt alvast Lachen

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:13

Er zijn afwijkende 'regels' voor de westernruiters, maar je kunt gewoon je ruiterbewijs halen. Zelf heb ik het gehaald toen ik nog 'engels' reed, via een manege. We kregen ook een aantal avonden theorielessen, en daarnaast praktijkgericht oefenen. Succes Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:39

Je kunt met je eigen paard en western je ruiterbewijs halen.En je moet idd ook kennis hebben over ziektes,over de algemene verzorging van een paard.Een paar maanden voor het ruiterbewijsexamen krijg je een theorieboek thuis gestuurd wat je moet leren,en daar staat alles in.Rassen,ziektes,verzorging,voeding,tuig,verkeersregels enz.
Ik heb zelf een ruiterbewij weekend geaan bij t Reelaer.Dat was best wel leuk,je krijgt een paard/pony toegewezen,en daarmee oefen je voor het examen.Er wordt ook verteld wat je moet kunnen.Ook heb je een keer theorieles,met oefenexamens,en waarbij ook wordt verteld wat je moet weten.Je wordt er heel goed voorbereid.Vrijdag kom je daar,en krijg je je pony,die avond en zaterdag ga je oefenen,en zndag is het examen.het enige nadeel daar is dat er verder buiten die dingen om niks te doen was.Maar het is verder heel leuk,zeker een aanrader.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:14

Reenarulez schreef:
Ik weet dat over dit onderwerp al wel heel veel topics zijn geweest, maar op de zoekfunctie kon ik niet veel meer te weten komen.
Ik vroeg mij af of:

* je met je eigen paard (western) ook je ruiterbewijs kon halen.
Ja, maar dan wordt ie iets aangepast (ivm zadel, manier van rijden, etc.)

* Of je ook kennis moet hebben over ziektes e.d
Ja, dat wordt ook zeker gevraagd!! Ook beenstanden enzo

* Of iemand ook goede ervaringen heeft met het halen van het ruiterbewijs en eventueel een ruiterbewijs weekeind.
Ik heb de mijne vorig jaar gehaald, kan je wel wat tips geven, stuur dan maar een pb-tje.

Wie kan mij verder helpen?

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:54

Kijk eens bij http://www.nhs.nl/srr/ , daar wordt volgens mij alles uitgelegd en ook de data aangegeven wanneer je welk examen kan doen. Volgens mij kan western alleen als je met een volledige westerngroep meedoet en niet tussen "gewone" ruiters.....

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 10:17

zeker kun je ookwestern je ruiterbewijs halen op de site van srr staan manege waar het gehouden word.
je krijgt een theorieboek en daar staat alles in wat je moet weten voor het examen