Ik ben zwanger en heb een vraagje !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Ik ben zwanger en heb een vraagje !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 23:37

Voor diegene die het nog niet wisten...(en dat zullen er heel veel zijn) Haha!

Ik ben in blijde verwachting....Word een jonge mama !

Nu mijn vraag....

Tot hoever mag of kun je blijven paardrijden ??

Thanx Vingers aflikken


FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:40

Eigenlijk als er geen medische reden is om niet te rijden kun je blijven rijden als je je er goed bij voelt.Op een bepaald moment voel je dat het allemaal wat minder makkelijk gaat.Dit natuurlijk alleen als je je paard volkomen vertrouwd.Je lichaam geeft zelf aan wanneer het genoeg is!
Trouwens ik vergat bijna te zeggen:Gefeliciteerd!!! *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:41

Tot je er niet meer opkomt Knipoog
Gefeliciteerd!!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:42

Gefeliciteerd!

Sorry, zou geen antwoord op je vraag kunnen geven.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:45

Gefeliciteerd!

Ik heb zelf helemaal niet gereden tijdens mijn zwangerschap. Ik wilde geen enkel risico nemen!
Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten!
Tot hoever het medisch mag zeg maar, weet ik echt niet!


fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:46

Gefeliciteerd, zolang je geen grote valkans (jong paard, enz) hebt, zolang je het zelf prettig vindt, hangt van zoveel dingen af, hoe je paard zit, hoe hard je buik groeit, Gewoon naar jezelf luisteren, en scheit hebben aan wat anderen zeggen (vooral schoonmoeder enzo)

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:46

Ten eerste PROFICIAT!!
Tsja... heb zelf wel geen kinderen, maar ik denk dat dat helemaal van jezelf en je gezondheid afhangt. Ik ken vrouwen die tot in de laatste maand dagelijks reden, ik ken er ook die in de derde maand al niet meer "happy" op het paard zaten en dus niet meer hebben gereden totdat de baby er was. Ik persoonlijk zou, als mijn lichaam het toe laat op dat moment, doorrijden totdat ik me er niet fijn meer bij zou voelen. Ik vertrouw mijn paardje 100% en zou er zeker op blijven rijden. Ik zou daarintegen niet op andere paarden stappen. Je moet gewoon doen wat jij vind dat je aan kan. Zolang je geen gekke dingen doet, niet teveel doorzit en rustig aan doet, kan het echt geen kwaad voor je baby. En anders vraag het eens aan je verloskundige of je huisarts, wat die ervan vinden... misschien hebben zij een hele andere mening. Alvast heel veel plezier met de zwangerschap en hopelijk ook nog met het rijden Knipoog

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-03 00:11

Tja, dat gevoel om eraf te kunen vallen is minder prettig.
Ik heb gelukkig een heel erg rustig paard, die altijd wel in is voor een rondje stappen in het bos. Stappen is nog het veiligste dan, lijkt me.

Maar ja, om hem nou 10 maand nog stil te zetten, alleen stapmolen en weidegang....het wordt nu net zo`n lekker weertje.

Wat heb jij met je paard gedaan Obsession, tijdens je zwangerschap ?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 00:15

Daar kan alleen Obsession antwoord op geven.
Ik zou gewoon blijven rijden, je lichaam geeft zelf wel aan wanneer het niet meer gaat...
En mocht je wel beslissen om niet te rijden en je het een beetje te lang vind om je paard zo lang stil te zetten: Heb je niemand aan wie je je paard toevertrouwd, of die je er op kunt laten rijden?

Je suis Charlie.

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 00:16

de eerste 4/5 maanden kun je zeker nog rustig rijden hoor, dan heb je nog weinig buik en weinig last en verder is het afwachten!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 00:21

Sando schreef:
Tja, dat gevoel om eraf te kunen vallen is minder prettig.
Ik heb gelukkig een heel erg rustig paard, die altijd wel in is voor een rondje stappen in het bos. Stappen is nog het veiligste dan, lijkt me.

Maar ja, om hem nou 10 maand nog stil te zetten, alleen stapmolen en weidegang....het wordt nu net zo`n lekker weertje.

Wat heb jij met je paard gedaan Obsession, tijdens je zwangerschap ?


Ik heb hem door iemand anders laten rijden, en ook nog een tijdje na mn bevalling.
Beviel mij heel goed, ook omdat je een beetje rust voor jezelf hebt, vaak voel je je niet lekker of moe en dan is het fijn dat je paard gedaan word.
op zich was Obsess voor een toen 3 jarige eigenlijk heel braaf maar ik wilde gewoon geen risico's nemen.
Ik heb nog een keer op Danny een buitenritje gemaakt van 10 minuutjes ofzo maar ik vond het gewoon eng, terwijl die echt geen stap verkeerd zet!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 00:26

Gefeliciteerd!! Mijn zus is de eerste paar maanden van haar zwangerschap nog wel blijven rijden, maar daarna is ze gestopt, ik denk dat het ook niet prettig meer rijd op een gegeven moment, die buik lijkt me behoorlijk in de weg zitten!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-03 00:29

Die buik zit me al jaren in de weg.....hahaha....

Percy

Berichten: 12025
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 01:20

Allereerst gefliciteerd!!

Blijf gewoon lekker rijden tot je het zelf niet meer prettig vindt. Ik heb zelf een tijdje doorgereden toen ik zwanger was van nr. 2 (bij nr. 1 had ik een jaarling en een draak van een leasepaard, dat laatste durfde ik niet meer) en op een gegeven moment kreeg ik last. Toen ben ik gestopt. Maar vriendinnen van mij zijn bijna tot op het laatst doorgegaan. Er af vallen is niet zo'n ramp. Het kindje zit goed beschermd in je buik. Ik ben, een maand of zeven zwanger, van bovenaan een trap helemaal naar beneden gekletterd. Dat was ernstiger dan een val van een paard maar de baby voelde ik daarna een beetje schoppen zo van "mens, hou je eens rustig, nu lig ik niet meer lekker" Haha!

Zolang jij je er prettig bij voelt is het goed, echt waar Lachen

Anne_GTI

Berichten: 18196
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 02:17

GEFELICITEERD!!!! (lol al die zwangere bokkers)

Je kunt op een BRAAF paard nog een hele tijd doorrijden. Gewoon goed luisteren naar je lichaam. Je voelt zelf wel wanneer het niet echt comfortabel voor jezelf is. Dan moet je gewoon stoppen en niet dom door doen. Toen ik zwanger was van Jennifer heb ik doorgereden tot 7 mnd. Toen begon ik er echt last van te krijgen (kind bewoog tegen de beweging van het paard in had ik het idee)

Als moeders en schoonmoeders gaan zeuren moet je ze maar vertellen van Maria... die zat de dag voordat Jezus geboren werd nog op een ezel....

Na de geboorte moet je ook goed naar je lichaam blijven luisteren als je weer op paard gaat want de een hersteld nu eenmaal sneller als een ander. Ik ben er naar 6 weken weer op geklommen maar dat voelde niet goed en toen heb ik nog maar eens 3 weken gewacht. Ken echter ook mensen die na 2 weken (incl. hechtingen) alweer een M-parcours sprongen...

Momenteel ben ik zwanger van nr. 2 maar nu ben ik veel eerder gestopt. (4 maand ongeveer) Liep toevallig tegen een goede bijrijder aan en dit bevalt me ook prima. Misschien ook een ideetje???

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131861
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 08:38

Helaas kan ik je geen goede tips geven, maar wel van harte gefeliciteerd, geniet er van !

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 08:50

Party!! GEFELICITEERD!!! Party!!

Tja ik wist het natuurlijk al Haha! , maar toch nog een x gefeliciteerd.
Ik denk dat je Peru gewoon kunt blijven rijden tot je je er idd niet meer prettig bij voelt. Ik weet er natuurlijk helemaal niets van, ben ook niet zwanger ...

Mocht je besluiten om niet meer te gaan rijden, heb ik je al aangeboden om Peru een paar keer per week te rijden. Sando is ook geen probleem, wordt allemaal opgelost... Oja, en ik doe het graag hoor...
Veel plezier de aankomende maanden Haha! (Kom van de week ff mijn kadootje brengen )

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:00

Gefeliciteerd ! Haha!

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:03

Als eerste natuurlijk gefeliciteerd!

Je kan blijven rijden zolang JIJ je er goed bij voelt.
Ik heb de eerste 2 / 2,5 maand niet gereden omdat mijn borsten al pijn deden als ik ze alleen maar in de spiegel bekeek, laat staan dat ik kon paardrijden! Haha! Daarna ben ik er wel opgestapt tot een maand of 6,5 denk ik. Toen kwam ik -zonder hulp- niet meer op mijn paard.

Ik heb wel de laatste tijd van de 'rij-periode' veelal gestapt.
Geniet van je zwangerschap!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:19

Ik was de eerste 4 maanden te misselijk, in maand 5 en 6 had ik erg veel pijn aan mijn banden en bekken en daarna hield ik teveel vocht vast. Zwanger zijn is prachtig Haha!
Maar nee, ik heb dus niet gerereden. Verder ken ik iemand die er vanaf viel met 7,5 maand en dat kind groeide daarna heel slecht, maar dat had ik al ge PB-t Knipoog
Je moet gewoon zelf voelen hoe het gaat, ook na de bevalling. Zolang je je veilig voelt waarom niet? Maar als je echt bang wordt om te vallen zou ik stoppen want vaak val je er dan dus vanaf....

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:24

Gefeliciteerd ! Ik had ' s ochtends een zwangerschapstest gedaan en ' s avonds viel ik van mijn (toen) verzorgpaard ! Daar ben ik zo van gescrokken, dat ik meteen ben gestopt, want om nu te denken ; het kindje zit goed beschermd.....tuurlijk...bij mijn eerste kindje ben ik met 3 maanden zwangerschap van bovenafaan van de trap gedenderd.....kan gebeuren, maar dit zoek je zelf een beetje op !Mijn (toen ) verzorgpaard was erg schrikachtig, maar volgens mij omdat ik net wist dat ik zwanger was, reed ik misschien ook "anders" en dat voelt dat dier natuurlijk ook !
Wel rot, want ik moest toen meteen aan de eigenaresse vertellen dat ik (nog maar net) zwanger was......
Heel veel sterkte en geluk !

sharief
Berichten: 852
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:31

Van harte gefeliciteerd! Doen wat je gevoel je aangeeft, ik ben nu 5 maanden zwanger van de derde en ben gestopt met rijden toen ik 4 maanden zwanger was.
Ik reed dan wel op de manege waar gelukkig veel rekening gehouden werd met welk paard ik kreeg (normaal reed ik op een schat van een paard die af en toe een sprong opzij kon maken, daar werd ik niet meer opgezet , wel verstandig.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:43

Allereerst...Gefeliciteerd.
Bij de eerste was Kim 2,dus toen zat ik er nog niet op.Bij de tweede heb ik tot 3a4 mnd gereden.Niet langer omdat ik bang was dat ze zou vallen en ik mee zou gaan (toen ik niet zwanger was zijn we ,in een gewoon galopje,over de kop gegaan en kwam ik plat op mijn borst) Ik wilde geen extra risico nemen.Ik had een bijrijder en die reed haar dus wel gewoon.Bij de derde heb ik met 5 mnd nog een wedstrijd gereden en ben daarna gestopt.Ik liep gelijk met de weken van het jaar,dus kon Kim het land in tot de bevalling.Ik zat er altijd wel weer vrij snel op,met 2a3 weken en heb daar nooit last van gekregen.Verder gewoon naar je lichaam luisteren,misschien zit je al snel niet lekker meer.Succes en geniet er van

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 10:30

Proficiat!
Verder heb ik hierover weinig zinnigs te melden... Maar denk dat het belangrijkste is dat je niet langer doorrijdt dan dat jij je er prettig bij voelt.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 10:52

Gefeliciteerd.
Mijn vriendin (woont in Uddel) vroeg dit aan haar zwaar gereformeerde huisarts en deze antwoorde: " Maria reed tot op de laatste dag op de ezel" Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Yentaah en 25 bezoekers