luxe probleem.... (bijrijder)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

luxe probleem.... (bijrijder)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 21:33

Tja, zo vind je niks, en zo heb je er 2....

Ik heb beide nog niet gezien, de oudste komt waarschijnlijk donderdag, en de jongste komt volgende week dinsdag.

1: Meid van 26 (dacht ik) rijdt al jaren, maar wil meer dan 1x in de week op de manege rijden. Beschikt over eigen vervoer, allemaal geen probleem. Kan 2 vaste dagen. Met haar was ik min of meer in onderhandeling, tot gister de telefoon ging....

2: Meisje van bijna 14, rijdt 7 jaar op een manege hier in de buurt (de onderweg, truus verhoeven) Ze komt niet verder op de manege, en wil daarom een verzorg/bijrijpony waar ze eventueel ook prive les mee mag rijden, en waar ze wat meer mee kan dan dom achter elkaar rondjes hobbelen. Ik had trouwens haar moeder aan de lijn.
Ze klinkt erg serieus, en tja, je hebt 14 en 14 natuurlijk...

Frusty Heb ik weer....


LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 21:35

Klinkt misschien heel raar, maar als ik dit zo lees spreekt die van 14 mij meer aan. Kweet niet waarom Verward

Maar ik zou ze gewoon allebei laten komen en kijken welke het best is, en het best met je paardje omgaat natuurlijk Haha!
Laatst bijgewerkt door LMsWinnetou op 26-05-03 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

*geen onderschrift*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 21:38

Gewoon allebei laten komen en kijken welke je het beste lijkt. Ik vind dat je dat niet van te voren kunt zeggen, zonder ze ontmoet te hebben. Je zou ze zelfs meerdere keren laten komen en eerlijk zeggen dat je nog iemand op het oog hebt en nog geen beslissing kan nemen. Je wilt natuurlijk het beste voor je paard en dat moeten zij ook kunnen begrijpen.

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 21:43

precies wat je zegt ; je hebt 14 en 14.....haar moeder aan de lijn......was ze haar stem kwijt ?

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 21:48

kijken wie het beste met je paard om kan gaan, met welk het klik en met welke jij het beste overweg kan, gewoon eerst afwachten en bij het meisje van 14 wel duidelijk maken wat je verwacht (wel komen op afgesproken dagen en ook afspreken als je haar kiest of ze wel geen vriendinnen mee mag nemen) enz.,

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 21:51

carin schreef:
precies wat je zegt ; je hebt 14 en 14.....haar moeder aan de lijn......was ze haar stem kwijt ?


Nop, meisje wist zelf nog nergens vanaf omdat haar moeder haar niet teleur wilde stellen voor als ik bij voorbaat al zou zeggen dat ze te jong was ofzo

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:09

Ooooh, da's wel een gave verrassing dan ! Nou, sterkte met je keuze, laat ze beiden langskomen (apart, natuurlijk ) dan is het veel makkelijker te beslissen ! Groetjes !

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:12

Aardige moeder


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:33

Ik zou ze allebei laten langskomen en degene die het beste 'klikt'met jou en je pony die zou ik laten blijven..Veel succes...

keep calm, I'm engaged!!! <3

Machie

Berichten: 15998
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:45

ja idd, je heb 14 en 14. Al moet ik eerlijk zeggen.... ik was 13 toen ik mn 1e verzorgpaard kreeg (engels volbloed, heb er tot mn 17e heerlijk op gehobbeld) in het bbegin was t wel veel spelletjes spelen met de paarden Haha!
in het begin van het rijden waren we wel serieus enzo, maar na 30/45 min gingen we altijd ff spelletjes doen Haha! en daarna lekker uitstappen Lachen ( bv tikkertje, wie t snelst, en t langzaamst de bak door kon, enz. enz.)

leg dus goed voor wat jij wilt Lachen

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:46

Ik zou zelf voor die meid van 26 gaan. Die klinkt iig serieuzer, ik heb het niet zo op van die jonge grietjes, die kennen hun verantwoordelijkheid vaak niet.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:55

14 jaar hoeft niet erg te zijn hoor, op die leeftijd liep ik ook al mee en groomde ik al op wedstrijden (springen en dressuur), liep staldiensten, voerde de hele manege, reed paarden en deed van alles en nog wat. Maar op die leeftijd vond ik het dus helemaal niet erg dat ik niet alles kon doen met mijn verzorgpaard, ik was elke dag met haar bezig, maar reed er maar heel weinig op. Maar ik vond dat helemaal niet erg, dat rijden was helemaal niet zo belangrijk voor mij, als ik er maar mee bezig kon zijn. Tegenwoordig ligt dat allemaal wat anders geloof ik??

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 00:33

Kan je er niet eentje aan mij geven? Ik had een heel leuke verzorgster, was/is ook een vriendin van me, maar sinds mijn paard een half jaar geleden tijdelijk naar een andere stal is gebracht om ingereden te worden, kijkt ze niet meer naar hem om, uit het oog uit het hart, zeg maar. Nou vind ik dat niet de juiste mentaliteit voor iemand die mijn paard wil verzorgen, want mijn paard is een aandachttrekker en wordt helemaal sipjes als hij die aandacht niet krijgt... Ik zat dus ook met een probleem, maar dan andersom! Nu heb ik besloten om mijn knollie dan maar naar een andere stal te brengen (waar ik het stiekem zelf veel leuker vind, maar die ook veel duurder is), waar een andere vriendin van me rijdt, die dus af en toe een dagje van me wil overnemen als ik écht niet kan...

Maar goed, on-topic: Ik zou als ik jou was voor allebei een proefdagje organiseren (wel apart van elkaar). Dan blijf je erbij, en dan kijk je gewoon welke van de twee je het leukst met je paard vind omgaan, en, heel belangrijk, welke van de twee het meest met jouw manier van met paarden omgaan overeenkomt!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 01:35

Idd je hebt 14 en 14.
Op mijn 14de ging ik elke dag trouw op mijn fiets naar mijn paard.
Werkte 2 dagen in de week om een beetje mee te helpen in de kosten.
En reed serieus dressuur en was al emt al dus serieus en voor zover ik gehoort heb goed bezig.

Dus afspreken en afwachten.
Maar snap wel wat je bedoelt hoor.

Bij mij reageerde er verschillende....en degeen van 24 heeft niets meer van zich laten hoorde toen ze het hele verhaal hoorde en het niet rijden gedeelte.
Het meisje van 15 komt binnenkort kijken en vindt het niet rijden helemaal geen probleem, zit er helemaal niet mee om in de toekomst wat extra tijd voor haar vrij te maken als alles lukt wat ik graag met Par wil gaan doen.

Nou moet ik nog zien of het klikt...maar mijn keuze werd makkelijk gemaakt op die manier.

Succes in ieder geval en ongeacht de leeftijd kies gewoon degeen wie het beste aan voelt, zowel voor jou als voor je paard.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 07:31

Ik zou eerder voor die van 14 gaan. Omdat je die nog veel meer kan vormen. Eentje van 26 heeft al veel meer een eigen mening en idee over hoe alles moet en kan. Die zijn vaak minder geniegd om wat aan te nemen en dat kan tot veel ergenissen lijden. Hoeft niet altijd natuurlijk maar je hebt er wel meer kans op. En ik ken genoeg 14-jarigen die heel serieus en verantwoordelijk bezig zijn met hun verzorgpaard (en ook een een paar die gewono irritante pubers zijn...).
Succes, en gewoon eens kijken hoe ze zijn met de kennismaking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 08:45

Laat Jamaica maar kiezen, om haar gaat het tenslotte....

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:06

Allebei laten komen, zelfstandig laten poetsen, opzadelen en rijden. Kijken wie het het 'beste' doet en welke James het leukste vindt!

Hou wel degene die afgewezen wordt in je achterhoofd, mocht nummer 1 toch niks blijken achteraf!
Succes!
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 27-05-03 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:06

Fitzroy schreef:
Ik zou zelf voor die meid van 26 gaan. Die klinkt iig serieuzer, ik heb het niet zo op van die jonge grietjes, die kennen hun verantwoordelijkheid vaak niet.


ik ben nu 15 en op mijn 14e wist ik heel goed wat het was om een paard te verzorgen datje er goed moest mee omgaan en er verantwoordelijk voor was...en dat was toendertijd een 3,5 jarige dus het heeft nix met leeftijd te maken of je verantwoordelijkheids gevoel heb...

Your stairway lies on the whispering wind

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 10:13

beide laten komen laten rijden op je paardje...kijken welke het best met je paardje omgaat..
mij spreekt dat 14 jarig meisje meer aan.
die wil doorgroeien en priveles daar leert zij van maar ook jee paardje...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 10:25

Ik denk dat je niet op voorhand kunt zeggen welke persoon het meest geschikt zou kunnen zijn.
Je hebt nog geen van beiden gezien, en de 14 jarige zelfs nog niet zelf gesproken. Ik zou ze beiden uitnodigen om langs te komen voor kennismaking en proefrijden. Daarna heb je in ieder geval een beter beeld van beide mensen en zal de keuze misschien makkelijker zijn.

* To Belg, or not to Belg *

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 10:25

Fitzroy schreef:
Ik zou zelf voor die meid van 26 gaan. Die klinkt iig serieuzer, ik heb het niet zo op van die jonge grietjes, die kennen hun verantwoordelijkheid vaak niet.


klinkt stom maar ik heb tot nu toe betere ervaringfen met jonge meiden dan de wat oudere Verward

Maar ik zou ze in ieder gavl allebei laten komen en dan een beslissing nemen

Dag lieve mama...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 10:30

Fitzroy schreef:
Ik zou zelf voor die meid van 26 gaan. Die klinkt iig serieuzer, ik heb het niet zo op van die jonge grietjes, die kennen hun verantwoordelijkheid vaak niet.


Een goede bijrijder heeft geen leeftijd.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 11:43

tja, je kunt ze het beste maar gewoon allebei laten komen en dan kijken wat het beste past

die van 26 heeft eigen vervoer, dus ook als het vreselijk weer is kan die nog komen, en 2 vaste dagen klinkt in mijn oren ook altijd wel goed
wat je wel hebt met iemand van 26, ouders dan jij bent, en soms denken die mensen dan beter te weten wat goed voor je paard is, en dingen zelf wel even zullen doen

iemand van 14, is 'dankbaarder' ik bedoel, die kijkt tegen jou op, en zal jou dingen vragen enzo
wat je wel hebt, je pony staat toch in de polder ofzo? (heb ik es gelezen...) iemand van 14 moet fietsen, en in het donker, met tegenwind en hagel valt dat toch tegen...
al heb je wel dat die moeder belde, dus die moeder heeft er ook wel wat voor over

succes met je keus!

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 12:05

Ik wist wel dat ik heel bokt over me heen zou krijgen Haha!.

Als ik een bijrijder zou zoeken, zou iedereen onder de 18 zo weer zo afvallen. Klinkt onaardig, ik weet het maar ik zou geen minderjarige bij mijn paard willen, ook ivm evt. ouders als er wat gebeurt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:04

Fitzroy schreef:
Ik wist wel dat ik heel bokt over me heen zou krijgen Haha!.

Als ik een bijrijder zou zoeken, zou iedereen onder de 18 zo weer zo afvallen. Klinkt onaardig, ik weet het maar ik zou geen minderjarige bij mijn paard willen, ook ivm evt. ouders als er wat gebeurt.


mmwah vind het jammer dat je er zo naar kijkt, natuurlijk wil je iemand die verantwoordelijk is. maar ik ken meiden van 16 die meer verantwoordelijkheidsgevoel in hun donder hebben dan oudere meiden *LOL*

Dag lieve mama...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers