Paardencrematorium (geen spoed meer -- is al geregeld)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-01 09:49

De pony van mijn beste vriendin is net overleden en we zijn met spoed op zoek naar een crematorium, wie heeft er een adres voor ons??


_________________
[img]../upload/363/user.gif[/img]bok, bok, bok [img]../upload/363/nut.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cody op 2001-08-17 17:52 ]</font>


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 09:59

Bel je veearts, die zal het wel weten!

Sorry, ik weet het niet...

Groetjes Mieke

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-01 10:12

Ze heeft alles en iedereen al gebeld maar niemand weet er het fijne van. Wel dat er iets in Roermond zit, ik heb het net nagezocht op internet en kwam bij een dierencrematorium uit dus ik heb haar het tel.nr gegeven en hoop dat zij haar verder kunnen helpen.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 10:13

er zit ook een dierencrematorium in Shagerbrug. Verder weet oik niks Sorry.....

_________________
°~°~°~sLuIt Me Op In Je HaRt En VeRlIeS dE sLeUtEl....°~°~°~

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shanaia op 2001-08-17 11:13 ]</font>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-01 10:15

Ja maar een dierencrematorium neemt vaak alleen katten en honden etc. en dus is het voor paarden en pony's nogal een zoektocht.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 10:23

Heelweg - Het eerste crematorium voor paarden ter wereld verrijst in het Achterhoekse dorp Heelweg. Eigenaar H. Gaastra gaat binnenkort zijn dierencrematorium fors uitbreiden. Tot dusver werden daar alleen honden, katten en andere kleine huisdieren gecremeerd.
De ondernemer en andere paardenliefhebbers pleiten al jaren voor de mogelijkheid waardig afscheid te nemen van een paard. Gaastra is al drie jaar bezig met het plan dat tot vorig jaar stuitte op juridische problemen.
Een paard werd door de wetgever niet aangemerkt als huisdier en kon daarom niet worden gecremeerd. Hoewel paarden in de landbouw niet meer worden ingezet, heeft de overheid de dieren altijd daaronder geschaard. Als een paard overleed, ging het dier naar een destructor of slachterij

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 10:51

Overgenomen van de site van de NVVR, de website van Rendac is: http://www.rendac.nl Daar vind je het telefoonnummer wel. Ik weet niet of dit het goede is, maar het is iets. Veel succes, sterkte voor je vriendin.

Rendac voert dood paard af met eerbetoon
(Uit de leeuwarder Courant)
Voor destructie bedrijf Rendac - Sumar is een dood paard niet zomaar een dood dier. Het kan als de klant dit wenst, met de nodige egards en pieteit worden afgevoerd. het wordt dan niet zomaar met een kraan in de bak van een vrachtwagen gedumpt, maar voorzichtiger en vooral plechtiger.
Rendac heeft, aldus directeur Koert Ackerman, voor die aanpak gekozen omdat een paard voor de eigenaar vaak meer betekent dan een koe, schaap of varken.
"Een paard wordt vaak door de kinderen bereden. Gaat het dood dan heeft met te maken met emoties. Wij zijn al een paar keer gevraagd daar wat anders mee om te gaan".
Rendac stuurt, als daarom wordt gevraagd, een aparte, gesloten wagen naar het ophaaladres. De klep gaat open, waarna het dode paard met een lier voorzichtig naar binnen wordt getrokken.
De eigenaren krijgen gelegenheid om afscheid te nemen.
"Het is allemaal milder dan bij andere dode dieren," aldus Ackerman. " Wij garanderen ook dat het paard bij ons niet in het normale circuit van veevoer terecht komt.Het wordt op een aparte lijn geheel verbrand."
Deze "crematorium" service kost f. 925,--

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-01 10:57

Bedankt, maar Rendac blijft een destructiebedrijf en ze wil absoluut dat Eskar op een waardige manier gecremeerd wordt.
En ze wil dus ook 100% zeker weten wat er met Eskar gaat gebeuren.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 11:30

Ik ga even voor je vragen, want een vriendin van mij weet er een. Ik hoop dat het niet te laat is. Ik hoop het zo te weten.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

claudiatje
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 11:30

Als het goed is dan is er pas een geopend in prinsenbeek ik weet het alleen niet zeker meer.
het telefoonnummer heb ik niet.
groetjes claudia

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 12:20

Ik heb je een PB gestuurd...

_________________
Now this is nothing less than perfect in a less than a perfect world
*ilse delange*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-08-17 13:34 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 13:29

in varseveld is er ook 1 maar ik zal ff kijken naar het telnr. is 026- 36 28 600
en die doen dus crematie.
Maar mijn bericht zal welte laat zijn denk ik.

wens je vriendin in iedergeval maar heel veel sterkte

_________________
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: runningkawa op 2001-08-17 14:37 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 13:39

jura.
mag ik misschien ook weten waar dat crematorium is wat jij weet.
Hoop het nog lang niet nodig te hebben maar ja je weet nooit.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-01 13:43

Nou mensen heel erg bedankt.

Ik heb haar net nog gebeld en ze is onderweg met de trailer en haar paardje naar Roermond.

(Dierencrematorium Roermond
Olympialaan 10
6042 JZ Roermond
Tel: (0475) 34 31 34
Fax: (0475) 34 31 05)

Eskar was dik in de 20 en had iets aan zijn longen waardoor hij altijd stond te hijgen. Gister had ze hem nog wat wortels gebracht maar hij stond achter in de stal en wilde niet komen. Ze is toch naar bed gegaan en de volgende ochtend lag hij dood in de bak. Ze wil dus een waardig afscheid en heeft er op deze manier vrede mee.
Verdrietig

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 13:46

Sneu verhaal!

Ik vraag me af wat ik in zo'n situatie zou doen...
Nu denk ik dat ze gewoon naar de slacht gaan,
dood is tenslotte doos.

Maar of ik er dan nog net zo over denk Verward

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-01 14:23

Nou ik zal je maar niet vertellen hoe duur het is maar je kunt er met een beetje geluk een jonge groene pony voor kopen. Zegt dus wel genoeg over hoe gek mensen op hun beesten zijn en ik kan me ook voorstellen dat ze het doet.
Ik ken Eskar, hij heeft jarenlang op een manege gewerkt en de laatste tien jaar ongeveer staat hij bij hen achter het huis, superlief beestje. Dan wil je niet zien dat hij in een vrachtwagen gedonderd wordt om vervolgens als veevoer weer terug te komen.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 15:23

Ik woon dus ontzettend dicht in de buurt van dat crematorium, en dat is inderdaad ontzettend duur.

Maar er is wel een koffietafel en een echte mis, dat is er wel zo mooi aan. Maar het blijft een triest gebeuren Boos!

groetjes Lara

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 16:45

Ik snap heel goed dat ze niet voor Rendac kozen, dat was het enige dat ik wist, goed dat ze een betere plek hebben gevonden. Veel sterkte voor jullie als ze terug is!
Ikzelf heb inderdaad zoiets van je paard merkt er zelf niets van wat er met hem gebeurt, maar ik snap dat anderen er anders over denken en ik respecteer dat zeker.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 17:29

Ik denk dat ik zelf wel voor Rendac zou kiezen.
Maar ik denk als puntje bij paaltje komt dat het toch gewoon destructie word, Op het erf maar afscheid nemen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 20:39

die in heelweg is ook duur.ik geloof dat je 1500,- betaalt voor een certificaat=bewijs dat je paard er gecremeeerd word.je kunt wel nu al een certificaat kopen voor later............

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hagelslag en 42 bezoekers