Hoge neusriemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Hoge neusriemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 16:52

Word ik nu gek of worden er bijna geen normale, hoge neusriemen gemaakt, helemaal zwart (dus zonder wit) voor een hoofdstel op cob-maat??? Ik zie alleen maar aansnoerneusriemen! Wat heb je eraan om je paard de bek dicht te snoeren alsie al heel netjes en zonder verzet loopt zonder aansnoer?? Kun je net zo goed een normale hoge neusriem kopen lijkt mij, maar dat wordt nogal moeilijk gemaakt doordat daarvan bijna geen aanbod is geloof ik.

Groetjes Denise.


diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 16:54

Ik heb afgelopen weekend nog een hoofdstel met een gewone hoge neusriem van kieffer gekocht, cobmaat, gewoon bij een ruitersprtzaak! *LOL*

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 16:59

diegomarije schreef:
Ik heb afgelopen weekend nog een hoofdstel met een gewone hoge neusriem van kieffer gekocht, cobmaat, gewoon bij een ruitersprtzaak! *LOL*


Mooi ze bestaan nog wel

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:01

bij voorbaad zeg ik maar alvast: ik ben een beetje dom Haha!
maar ik vraag mij opeens het nut van een hoge neusriem af als er geen sperriem aanzit.
hij gaat onder de rest door, dus hij houdt het hoofdstel niet op zijn plaats. verder heeft hij volgens mij ook niets meer te maken met het hoofdstel op het hoofd houden.

maargoed, bij hyporama tentenkamp de vorige keer, heb ik een hoofdstel met hoge neusriem (zonder sperriem eraan) gekocht (5 euro Tong uitsteken ). en volgens mij weet ik wel bijna zeker dat er toen ook lagen in het helemaal zwart.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:35

SharirBobby schreef:
bij voorbaad zeg ik maar alvast: ik ben een beetje dom Haha!
maar ik vraag mij opeens het nut van een hoge neusriem af als er geen sperriem aanzit.
hij gaat onder de rest door, dus hij houdt het hoofdstel niet op zijn plaats. verder heeft hij volgens mij ook niets meer te maken met het hoofdstel op het hoofd houden.

maargoed, bij hyporama tentenkamp de vorige keer, heb ik een hoofdstel met hoge neusriem (zonder sperriem eraan) gekocht (5 euro Tong uitsteken ). en volgens mij weet ik wel bijna zeker dat er toen ook lagen in het helemaal zwart.


Die hoge neusriem heeft idd ook amper nut. De sperriem zit eraan (bij een gecombineerde) om de mond dicht te houden bij paarden die tijdens het rijden de mond open doen (verzet tegen het bit dus eigenlijk).
Maarja aangezien Tjo dat dus niet doet willen we graag een hoge neusriem hebben, Puur omdat dat helaas bij het hoofdstel hoort bij de dressuur. Als het aan ons lag reden we ook zonder bit, maarja.... Haha!

Een heel hoofdstel zal iid sporadisch te vinden zijn (meestal stang en trens) maar een losse gewone hoge neusriem zonder aansnoer (is mode heeft verder geen nut mijnsinziens) is amper te vinden.

Maarja we zoeken vrolijk verder, in geval van nood kan ik altijd nog mn sperriem-oogje erafslopen, hihihi

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 19:46

Ik ben dus ook zo iemand die een echt engels hoofdstel zoek.
Dat is dus een hoofdstel met een hoge neusriem zonder sperriem en van fijn leder.
Verder wil ik ook geen brede aansnoerneusriem op mijn fjord, hij heeft al een groot hoofd en dan ook nog zo'n brede neuriem vind ik geen pan.

Ik denk dat we goed moeten zoeken dan kunnen we het vast nog wel vinden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:37

hey
ik had een gecombineerde neusriem, maar Gigi had hem gesloopt. Dus had ik dat stukje leer waar de sperriem door moest er maar helemaal afgehaald. Voor mijn nieuwe paard handig, want hij kan met engelse neusriem gereden worden.
Maar ik was dit weekend in de ruitersportzaak, en daar hadden ze wel hoofdstellen met engelse neusriem. Ook van die met gecombineerde neusriem, maar dat je dat flapje waar de sperriem doorgaat, er gewoon af kan halen.
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 07:29

Cowgirl schreef:
Ik ben dus ook zo iemand die een echt engels hoofdstel zoek.
Dat is dus een hoofdstel met een hoge neusriem zonder sperriem en van fijn leder.
Verder wil ik ook geen brede aansnoerneusriem op mijn fjord, hij heeft al een groot hoofd en dan ook nog zo'n brede neuriem vind ik geen pan.

Ik denk dat we goed moeten zoeken dan kunnen we het vast nog wel vinden.


Als ik er ooit tegenaanloop, moet ik er dan voor dannootje ook een meenemen?
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 07:38

diegomarije schreef:
Ik heb afgelopen weekend nog een hoofdstel met een gewone hoge neusriem van kieffer gekocht, cobmaat, gewoon bij een ruitersprtzaak! *LOL*


Dit was een gecombineerde neusriem Knipoog ...
Maar volgens mij staan in de divozagids hoge neusriemen (dus zonder sperriempje) er gewoon in en kan je deze los bestellen..

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-03 07:45

Maar de meesten moet je weer aansnoeren, en wat heb je daar nu aan als je paard ook al netjes loopt met een gewoon riempje.

Ben ik nu zo moeilijk of ligt dat aan mij?

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 07:51

Je bedoelt dat je geen bonfire neusriem wil??
eerst door een oogje en dan terug in de gesp?? Die kan je zo strak vastzetten als je zelf wilt hoor..Een vrouwtje bij mij op stal heeft hem ook helemaal niet aangesnoerd, zelfs een beetje los.. Bij mijn paard zit hij gewoon vast.. 1 vinger ruimte.. En je hebt aansnoeren en vastmaken natuurlijk

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 08:12

Ja maar juist dat terugsteek systeem vinden we zo'n onzin, waarom geen gewoon huis tuin en keukenriempje zoals vroeger.... Dat je hem niet aan hoeft te snoeren snappen we zelf ook wel hihihii.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 08:20

Waarom geen Engelse neusriem kopen? dat is een hoge neusriem zonder sperriem en die hoeven zeker niet van het aansnoermodel te zijn.
Bij een grote ruitersportzaak toch wel te verkrijgen, zelfs hier in deze uithoek Haha!

Of je laat het sperriemlusje weghalen, dan is het ook alleen een hoge neusriem en je mag er ook mee starten als je dat zou willen dan he Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:26

Ik zoek er dus ook een voor Dennis. Ik heb nu een gecombineerde neusriem waar ik het sperriempje af gesloopt heb maar dat is toch niet zo mooi als een waar hij gewoon niet aan hoort. Ik ben bang dat ik d'r weer een uit engeland moet halen(ik heb daar al hele gave gezien).
Maar Dennis is weer een geval apart. Hij heeft hoofdstel maat Shet maar dan past zijn neusriem dus nooit. Neem ik de pony maat zit alles op z'n kleinst alleen de neusriem niet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:35

cloris schreef:
Waarom geen Engelse neusriem kopen? dat is een hoge neusriem zonder sperriem en die hoeven zeker niet van het aansnoermodel te zijn.
Bij een grote ruitersportzaak toch wel te verkrijgen, zelfs hier in deze uithoek Haha!

Of je laat het sperriemlusje weghalen, dan is het ook alleen een hoge neusriem en je mag er ook mee starten als je dat zou willen dan he Knipoog


Zucht..... we zijn dus op zoek naar een engelse neusriem, een hoge dus, geen lage (nogal een verschil), en ja we weten dat dat er een is zonder sperriem.
Wij hebben 3 grote ruitesportzaken in de buurt: Hypodrama/plaza, Divoza en van Rijs en geen van allen hebben een dergelijke neusriem.
Aansnoer in overvloed maar met gewone gesp nergens te vinden zoals je al hebt kunnen lezen.

En ja we weten ook wel dat je ermee mag starten als je het lusje weg laat halen........ maarja waarom niet gewoon een zonder lusje kopen, scheelt extra kosten vd zadelmaker.....

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 10:04

Die aansnoerneusriemen hoef je niet 'aan te singelen'.
Maar doordat ze wat breder zijn en het sluitsysteem steviger blijven ze gewoon veel mooier op het hoofd zitten.
Bij het gewone systeem zie je regelmatig van die afzakkende exemplaren.
Een aansnoerneusriem hoeft ook helemaal niet breed te zijn.
Verder zie ik nog genoeg van die exemplaren zonder aansnoer, elk A merk heeft daar verschillende versies van in zijn assortiment.
Misschien je beter laten informeren bij een degelijke ruitersportzaak?
Dan kunnen ze je BR/Dobert/Sommer/Stubben etc catalogussen voorleggen en dan heb je het voor het kiezen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, BingBot, Katootje7791, Petunia27, Rainer en 105 bezoekers