Goedkoper met de bus?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Goedkoper met de bus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 12:28

Omdat ik de laatste tijd regelmatig in de bus zit ben ik erg benieuwd of er bepaalde mogelijkheden zijn om goedkoper met de bus op reis te kunnen. Ik denk nu aan bepaalde kortingskaarten e.d.

En als ik een abonnement heb, mag ik dan maar op een bepaald gedeelte met de bus voor de zones waarvoor ik betaalt heb? Of mag ik het hele land door maar niet langer als die bepaalde zones?


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 12:30


Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 12:31

Als je een abonnement hebt met bijv. 2 zones, dan maakt het niet uit waarvandaan en waarheen als je maar in die 2 zones blijft, voor zover ik weet.

28-09-2007
Nothing compares too you...

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 12:33

Er schijnen abonnementen te zijn waardoor je het hele land door kan, volgens mij zijn dat de 6sterren abo's. Bel anders even met 0900 9292 of kijk op www.ovr.nl

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 12:36


Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 13:47

Even langs bij een OV shop.

Of gaan studeren, krijg je een OV jaarkaart, helemaal makkelijk.
Met de auto kan ook natuurlijk Haha!

Nulla tenaci invia est via

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 13:50

Margreet schreef:

Of gaan studeren, krijg je een OV jaarkaart, helemaal makkelijk.


Die gaat er binnenkort waarschijnlijk helemaal uit, het hele openbaar vervoer gaat gereorganiseerd worden.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 13:54

Mwah, met het gemiddelde tempo van beleid maken en beleid uitvoeren zal het mijn tijd vast nog wel duren!

Nulla tenaci invia est via

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 14:06

Steef schreef:
Die gaat er binnenkort waarschijnlijk helemaal uit, het hele openbaar vervoer gaat gereorganiseerd worden.


Nou da's weer fijn om te horen, wat een beleid hier in Nederland Boos!

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 14:09

Krijgen we dan wel het geld wat we nu "betalen" voor de OVkaart bij de stufie erbij, of blijft dat dan fijn in de zak van de overheid? Ik wil dat geld best gewoon hebben, zo vaak reis ik op het moment niet met mijn OV, dat vind ik best zonde...
Ik dacht trouwens dat je abonnement maar voor bepaalde zones geldt en niet, zoals flair zegt, dat het niet uitmaakt. Maar, daar kan ik natuurlijk best naast zitten Lachen

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 14:11

aaaah fok!

Zit ik met smart te wachten op die OV kaart.... (bijna 18 over 16 dagen...)

Krijg je dit!



Zoals ik begrepen heb is het maar voor een paar zones.....

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 14:18

Wmijn schreef:
Krijgen we dan wel het geld wat we nu "betalen" voor de OVkaart bij de stufie erbij, of blijft dat dan fijn in de zak van de overheid? Ik wil dat geld best gewoon hebben, zo vaak reis ik op het moment niet met mijn OV, dat vind ik best zonde...
Ik dacht trouwens dat je abonnement maar voor bepaalde zones geldt en niet, zoals flair zegt, dat het niet uitmaakt. Maar, daar kan ik natuurlijk best naast zitten Lachen


Dat geld kun je zo ook opvragen, dan moet je je OV inleveren en dan krijg je extra studiefinanciering.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 14:20

Steef, dat was toch alleen als je daar hele goede redenen voor had? Bijvoorbeeld dat je niet met het OV kon, omdat het er niet is? Ik dacht niet dat het zo makkelijk was dat je het gewoon in kon leveren.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 14:24

volgens mij kan je gewoon je OV weigeren hoor, zonder dat je een echt uitzonderingsgeval bent! Wie kan me meer vertellen over dat de kaart er mogelijk uitgaat?

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 14:31

Het hangt heel erg van het abonnement af. Ik had een abonnement dat alleen in vier zones geldig was. (twee hier en twee in Amsterdam)

Die OV-kaart blijft nog wel even hoor Knipoog Die hervormingen schieten helemaal niet op...Knipoog
Anders mogen mijn ouders me wel wat meer gaan sponseren, ben dan wel ongeveer 300 euro per maand kwijt aan vervoer naar de universiteit! Boos! (kortingskaart werkt niet, aangezien ik meestal al om 7 uur de trein heb...)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 14:46

Je kunt ook een abbo nemen voor een bepaalde gedeelte maar als je gewoon je kaart laat zien dan zien ze het toch niet. Als ze zeggen dat het niet klopt doe je alsof je gek bent en geef je toch je strippenkaart. Werkt goed hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:12

ruiterinrust schreef:
volgens mij kan je gewoon je OV weigeren hoor, zonder dat je een echt uitzonderingsgeval bent! Wie kan me meer vertellen over dat de kaart er mogelijk uitgaat?


Is dat zo tegenwoordig?? Toen dat ding ingevoerd werd, had je niks te kiezen. Er werd een bedrag van je beurs ingehouden en je kreeg die stomme kaart. Ik deed dus niks met die kaart, ik reisde namelijk niet meer met het OV omdat ze bij ons op het dorp iets heel slims hadden gedaan met de buslijnen. Jarenlang heb ik dus die stomme kaart voor nop gehad, maar het kostte me dus wel een derde van mijn beurs.

Het sterrensysteem zit zo in elkaar dat je vanuit de zone die op je abonnement staat, het aantal zones kan reizen in iedere richting. Met een 2 zone kaart mag je dus naar elke aangrenzende zone reizen zonder dat je bij moet stempelen.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:18

ik helemaal blij dat ik volgend jaar een OV krijg, en dan niet meer dat takke eind hoef te fietsen....

Bij een abonnement kijken ze hoeveel zones je reist,
Ga je bv 3 zones, dan noteren ze de middelste zone, en krijg je een 1 sterren abonnement, dus mag je vanuit de middelste zone 1 zone verder reizen, beide kanten op.
Zo werkt het hier iig geval...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:40

Vorig jaar heb ik eens geinformeerd naar die sterrenabonnementen, ik moest dan een kaart hebben van 6 zones of meer, maar die kostten toen iets van 150 euro per maand (kun je wel het hele land mee door). Vond ik wat veel, moest 4x per week met de bus, blauwe strippenkaart was goedkoper... Maar voor kortere stukken kunnen die abonnementen wel uit denk ik.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:43

als je een traject kaart neemt, dan kan je alleen op het vooraf vastgestelde traject reizen (bv. Apeldoorn-Houten en weer terug... Knipoog ).

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 19:27

Lovely"]
[quote="ruiterinrust schreef:
volgens mij kan je gewoon je OV weigeren hoor, zonder dat je een echt uitzonderingsgeval bent! Wie kan me meer vertellen over dat de kaart er mogelijk uitgaat?


Is dat zo tegenwoordig?? Toen dat ding ingevoerd werd, had je niks te kiezen.
[/quote]

Nee en nu nog steeds niet, een vriendin van mij heeft ooit geinformeerd en je kan best je OV weigeren, maar je krijgt geen geld terug ofzo, stomme regeling eigenlijk voor mensen die er (bijna) geen gebruik van maken, daar hoorde ik overigens niet bij, maakte er VEEL gebruik van en mis hem nog steeds Verdrietig .

En Steef, die abonnementen zijn vrij duur, maar je bent snel een stuk goedkoper uit als je veel reist. Volgens mij kan je tariefinfo, ook voor abonnementen, op http://www.9292ov.nl vinden.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 19:31

Denk niet dat het OV kaartje eruit gaat... dan krijg je heel wat onvrede tussen studenten en ook bij ouders... weet niet of ze dan weten wat ze op hun dak halen Verward

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 19:32

Nou ik zou het maar niet te hard roepen Syph
*huil* Waarom zo'n rechts kabinet? Verdrietig .

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:13

Ik heb de linkse partijen anders ook rare dingen horen roepen hoor Kayla...Dan was ik ook niet echt blij geweest met mijn studie geneeskunde...Knipoog (kon ik mijn halve leven betalen voor iemand die een studie zootechniek gaat doen of iets anders onnodigs...Frusty )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 22:14

Ach Kayla, laten ze het maar eens proberen eigenlijk, zien ze zelf wel wat er gebeurd en binnen no time wordt het weer terug gedraaid, mark my words.