Raar gedrag en gekke wondjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huisvrouw

Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Doorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:48

Hallo Kublaika,

wat raar joh dat je paard in ene zo maf doet! Op mij komt het toch wel over dat er iets aan de hand is omdat ze zo begon te trillen toen je op d'r kont drukte. Ook die blik in haar ogen lijkt me niet normaal. Vond de dierenarts trouwens dat je nog stappen moest ondernemen ofzo? Of dacht hij dat het wel goed zou komen? Misschien is het een idee om even een andere dierenarts om telefonisch advies te vragen ofzo. Misschien kun je de faculteit in Utrecht effe bellen, misschien hebben zij suggesties? Het is wel een beetje vreemd hoor allemaal. Nou, heel veel sterkte ermee en we horen het nog wel toch?
Groetjes

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 08:26

Het kan ook een beetje met het weer te maken hebben. Mijn pony van 26 heeft ook de lente in zijn bol.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 14:56

Vreemd verhaal. Ik zat in 1e instantie te denken aan insectenbeten waar ze van schrok en misschien zelfs ook allergisch op reageert? Je schrijft dat als je op haar kont drukt ze helemaal in elkaar duikt. Zitten die wondjes dan daar? Tja en die verdikking op haar rug, is die ter hoogte van haar flanken? Vooral bij oudere paarden zie je dat wel eens, spieren zitten helemaal in de knoop. Eet ze nog goed? Ik zou haar zo goed mogelijk observeren, eventueel bloed laten onderzoeken en zeker haar rug (nogmaals) laten nakijken want als een paard zo reageert op druk zit er toch iets fout. Veel succes en laat horen hoe het verder gaat!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 15:01

het ligt echt niet aan het weer als een paard helemaal in elkaar krimpt al sje het ergens aan raakt.
als ik jou was zou ik er wel ff een dierenarts bij halen.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 15:02

ow, die heb je er al bij gehad, ik zou het dan toch nog een keer doen, want dit is niet normaal

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 21:50

Of je laten doorverwijzen naar Utrecht inderdaad, daar hebben ze ook multidisciplinaire teams met o.a. een fysio.
Misschien staat het los van elkaar, die rug en die wondjes. Ik zou de wondjes even wassen met betadinescrub, overal goed voor Haha!

cecilia

Berichten: 92
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 20:29

heey ik zou niet weten wat het is maar veel sterkte en we horen het wel

itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 22:29

Misschien toch 1 of andere insect die haar gestoken heeft. Kan heel goed dat de plaatsen waar ze gestoken is uiteindelijk wondjes zijn geworden.

Ik heb zoiets een keer met rijden meegemaakt. Mijn paard werd ook helemaal dol.

Zat er een wesp op zijn kont, zichzelf helemaal krom te steken.

LavaTwilight

Berichten: 83
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:50

ik weet niet waar hij staat maar misschien is hij wel een keer door iemand met iets een keer flink pijn gedaan..

Dit gedrag herken ik ongeveer wel, en dat paardje was ook mishandeld geweest Boos!

ik zou een second opinion nemen van een andere arts..