I'm going to Spain!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

I'm going to Spain!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 23:37

Jaaa!! Ik heb net mijn reis geboekt (on line met Virgin Express) naar Malaga!! Haha!
Daar (en ook in Ronda) ga ik hopelijk en na heeel lang wachten (veel te lang iig) eindelijk een nieuwe viervoetige vriend vinden (nee, geen hond)!!

Ik vertrek wel pas 21 juni, want eerst moet ik nog examens afleggen en dan ben ik afgestudeerd, dus mag ik mezelf wel een leuk kadootje kopen niwaar?

Pff... heb wel geen zin meer om te leren eigenlijk... maar ja dat moet nu maar!


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 08:22

Wat leuk dat je naar Spanje gaat! Nu maar hopen dat de weken snel voorbij vliegen...

* To Belg, or not to Belg *

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 12:07

Hmm ja.. ik zit nu al zolang zonder paard en ik begin het wel behoorlijk beu te worden.

Ik keer niet terug voor ik een paard gevonden heb, al moet ik er een jaar blijven wonen Haha! En ook maar hopen dat het paard dat mijn eerste keuze wordt dan ook goedgekeurd wordt...

Dit zijn de websites van de bemiddelaars die me gaan helpen met mijn droompaard te vinden.
www.mercadoecuestre.com
www.andalusier.com

Normaal zou ik ook naar Dinkeygirl gegaan zijn, maar die is helaas al terug in Nederland!!


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 12:42

Zooo , op die eerste link staan knappe paarden op !!
Waar gaat je voorkeur nu naar uit ? Weer een hengst , bepaalde kleurtje , stokmaat , afstamming ... ? Vertel eens wat meer Haha!
Spannend zeg , ik ben echt benieuwd met wat voor een paard je thuis gaat komen , ik heb er er iig al hele mooie op de site zien staan Kwijl

Heb je er nu al enkele op het oog vanop foto of heb je echt absoluut nog geen idee ?

Succes wens ik je al , enneuh , ik ben er zeker van dat je je droompaard daar gaat vinden ! Doe alles rustig aan en laat je niet verblinden door al dat schoons hé . Knipoog

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 13:06

Mijn voorkeur gaat uit naar een mannelijke versie (ik heb het echt niet op merries), wschlk zal het dan een hengst worden, want ruinen zijn zeldzaam in Spanje en het is mijns inziens geen goed idee om een ruin in Spanje te kopen (ze castreren niet zo snel, en met een ruin heb je wschlk kans op een paard met gebreken). Wat niet wil zeggen dat hij hengst blijft bij mij, dat hangt er nog allemaal een beetje van af.

Ik heb nog steeds een zwak voor donkerbruine Spanjaarden, maar af en toe zit er wel een schimmel bij die mij heel erg aanspreekt, dus niets is uitgesloten EN (cliché Gaaaap ) een goed paard heeft geen kleur.

Stokmaat 1m60 of meer, maar dat is geen probleem, de meeste paarden die er te koop staan zijn wat hoger. De leeftijd is voor mij goed vanaf een jaar of 3-4, klaar om op te leren of reeds de basis kennen en zelfs al meer mag ook altijd (maar dat is natuurlijk weer duurder). Papieren zijn voor mij ook niet nodig maar mogen natuurlijk wel, maar dat zien we dan wel weer...

Op de www.andalusier.com website staat het paard dat nu mijn avatar is en die spreekt mij heel erg aan (verkaufspferde: Licor, er staan ook filmpjes bij van hem), maar hij is helaas wat te duur. Wie weet kan ik wat afdingen? We zullen wel zien.

De andere website is een Nederlandse, zij gaat mij rondrijden naar allerlei fokkerijen. De paarden op haar site die mij het meeste aanspreken zijn ook te duur, maar er is dus veel meer aanbod dan alleen wat er op de site staat. Ze weet nu al een aantal paarden staan die aan mijn eisen voldoen, dus daar gaat ze alvast met me naartoe.

Ik zal wel mijn verstand erbij moeten houden en niet te veel op ijn emoties afgaan, want een paard in Spanje kopen doe je niet zo maar en ik kan hem achteraf niet terugbrengen voor gebreken ofzo... (Met MOreno had ik zes weken garantie). Het beestje moet dus zo gezond zijn als een vis. Aangezien ik 11 dagen ga, kan ik er wel genoeg van profiteren om mijn droompaard meerdere malen uitproberen in allerlei omstandigheden dus dan zal ik wel zeker zijn neem ik aan...

Ik kijk er al vast helemaal naar uit!!! Haha!

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 15:07

ooh wat leuk! is de berijder van die paarden op je eerste link ook te koop Haha! haha
maar ben benieuwd, je moet wel foto's maken hoor van verscheidene paarden zodat wij ook wat hebben en natuurlijk ook van die berijder Haha!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:28

Oh wat gaaf, paarden shoppen in Andalusie! Haha!

Krijg meteen "heimwee" daar naartoe als ik die sites bekijk.
Ik ben een keer voor een 2-jarige hengst wezen kijken bij een fokker die langs de weg van Malaga naar Antequerra zit. Daar hadden ze meeen rondleiding gegeven, vervolgens alle 2-jarige hengsten vanuit een oneindig groot stuk land in een paddock gedreven en vervolgens en voor een in een aparte paddock gedreven, om ze beter te kunnen bekijken. Wat een geweldige dag was dat! En zoiets ga jij dus een week lang doen. Cool Kwijl

Die fokker waar ik het over heb is trouwens echt een aanrader om langs te gaan, aangezien je toch in de buurt bent. PB me maar even.

Wordt je in Spanje geholpen door iemand die goed Spans spreekt? Dat heb je wel nodig hoor. Of heb je misschien contact gehad met Catelijne?
Ben reuze benieuwd.

Nou heel veel plezier alvast. Veel foto's maken en vergeet vooral je video camera niet, want het kan heel verhelderend zijn om ze later op je gemak nog eens te kunnen bekijken.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:37

wat leuk dat je naar spanje gat om je droompaard uit te gan zoeken..
maar wel je hoofd erbij houden en je niet laten lijden door emotie ''s

ONDERSCHRIFTLOOS

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 19:26

Suzan: ik heb idd contact genomen met Catelijne!!
Zij zal mij naar een aantal stallen rijden, en weet nu goed wat ik zoek. Het is heel leuk communiceren met haar! Onlangs was ze trouwens aan het twijfelen of ze een paard wou kopen, en heeft ze me de foto's gestuurd... Echt een kanjer was het!! Nu nog helemaal zwart... Ik weet niet of ze hem nu gekocht heeft of niet...
Hoe komt het dat je er geen paard hebt gekocht dan?

Zelf kan ik geen Spaans, dus ik moet wel op een 'bemiddelaar' terugvallen voor deze aankoop!

Ik heb trouwens geen videocamera... maar ik zal foto's maken en een verslagje schrijven over elk paard dat ik heb gezien met plus- en minpunten, zodat ik achteraf kan vergelijken...

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:17

Idra schreef:
Zelf kan ik geen Spaans, dus ik moet wel op een 'bemiddelaar' terugvallen voor deze aankoop!


Als ze je aanspreken dan zeg je maar "noablo Espagnol" Haha!
Dan zeg je dat je geen Spaans spreekt Tong uitsteken

En als je je voorstelt zeg je "estoy Idra" . (nou ja , je echte naam dan)

Maar dat is ook al bijna zowat alles wat ik ken .
Ohja , als ze je lastig vallen moet je "bête la miërda ! " roepen , dat betekend "oprotten" ! }>

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 23:48

Haha!! Okee... ik kan nu toch al een beetje Spaans! Bedankt!! Knipoog

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 11:26

Heel erg gaaf, ik hoop dat je met je droompaardje thuis komt. Maar hou ons wel op de hoogte he van al die mooie spaanse viervoeters.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2

Tamoor

Berichten: 786
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 12:35

Wat gaaf!! Wel heel erg spannend om je eigen paard te kopen, en dan ook nog eens in Spanje!
Succes met je zoektocht alvast en eerst nog met je studie Knipoog .

Tamora van de Hezenhof ♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Camino_S, Liiesjjj, marte_kandia, Pantykous, Supertje, Telpeva, W1ckedWitch, xDeena_ en 104 bezoekers