niet aan de teugel in draf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

niet aan de teugel in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-03 18:54

Ik krijg Lotte al een tijdje in stap zonder problemen aan de teugel,en ze onstpant zich ook veel meer dan in het begin.Maar als ik aandraaf schiet die neus weer de lucht in en zit ik net op een plank te rijden.Als ik vraag gaat ze tegentrekken.Voorwaarts-neerwaarts rijden gaat meestal zonder problemen.Heeft er iemand tips?

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 19:58

Gewoon hetzelfde als bij de stap proberen. In draf zijn bijna alle paarden moeilijker dan in stap. Je zult dnek ik, dus gewoon weat meer moeten oefenen.
Veel succes!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 20:17

Meestal is het juist andersom hoor Annetje, in draf zou je een paard makkelijker goed aan de teugel moeten krijgen.
In de draf is hij namelijk actiefer en makkelijker van achter naar voren te rijden, in de krul trekken gaat uiteraard makkelijker in stap Knipoog (Zeg niet dat jij of guanacotje dat doet hoor Lachen )
Probeer vanuit het vwnw omhoog te rijden, dus gewoon goed vwnw loswerken en dan steeds meer vragen om op te richten. Je kunt van je paard niet verwachten dat hij van vwnw, meteen met z'n koppie hoog in een krulletje kan lopen..
In de draf goed voorwaarts houden, achteren erbij, veel figuren, bochten, rechte lijnen rijden, zodat ze met jou bezig is en dan langzaam je teugels wat meer oppakken, in combinatie met iets meer been.

naomi_lover

Berichten: 59
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:35

als je paard in draf niet aan de teugel wil kan het gewoon een kwestie van balans zijn, hij/zij is bang haar evenwicht te verliezen en door het hoofd hoog te houden houd hij dat wel.
Verder kan het liggen aan een rug en /of spierprobleem.
Als dit alles uitgesloten is kan je beter met veel geduld vanuit het vwnw hem langzaam steeds een stukje oprichten.
succes

never change a winning team

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 11:48

aan de teugel (het krulletje) moet geen doel op zich zijn
het paard moet voorwaarts, goed aan de hulpen, netjes alle kanten inbuigen, het tempo lopen wat jij wil, paar pasjes kunnen versnellen of terug, en dan komt dat 'aan de teugel' vanzelf wel
veel mensen (zeg niet dat jij doet) willen het in de verkeerde volgorde, als eerst die kop maar goed zit komt de rest wel...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 16:50

Ik zeg niet dat het zo is, maar geef je in draf wel genoeg been, of beweeg je je handen niet teveel?
Moeilijk te zeggen, want vanaf hier kan je niet zien wat er fout zit. Ik denk dat je echt gewoon aan een goede instructrice moet vragen wat er nou niet precies klopt.

22 Januari verwachten we ons kleintje

The_man
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: vraag maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:44

Goed been erbij, en heel erg veel figuren rijden. Dat helpt bij mij meestal wel een beetje.
en verder gewoon veel oefenen en als het paard ook maar een beetje meegeeft, meteen ontspannen met je hand zodat hij weet dat hij het goed doet.

tssss

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 21:19

Veel figuren rijden en vooral op voltes.Verder goed met je been naar de mond toerijden. en geduld hebben!!!

.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:08

Bij Kasmeria helpt het heel erg om veel overgangen te rijden, maar dan heel snel achter elkaar. Bij wijze van spreken bij elke letter. En niet alleen overgangen, maar ook schijnovergangen, enz. Kasmeria wordt daar heel ontspannen en allert van. Misschien jouw paard/pony ook!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:30

Veel oefenen en doorzitten vind ik persoonlijk makkelijker. En als je gaat draven en extra ophouden geven!! Maar vooral veeeeeeeeeeeeeel oefenen!!!!! Veel succes zelfs mij is het gelukt!!


Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 10:40

Veel overgangen rijden en veel figuren rijden. Ze worden dan soepeler en komen makkelijker omhoog vanuit het vwnw.
verwacht niet in een keer resultaat, maar net als in de stap, door eraan te werken, komt het vanzelf steeds beter.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

bimmezs
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 14:17

buigt ze makkelijk naar links en rechts met dr lijf Verward
want het zou ook dr rug kunnen zijn Ach gut
greetz shanna

zo hard gevochten om bij ons te blijven...yusta ik mis je
01-09-92 SHY YUSTA 26-08-06

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 14:33

goed voorbereiden in de overgang, zorg dat je pony er helemaal door is voor je aandraaft. Je pony moet helemaal rond zijn en als jij dan je hand ontspant, dat hij precies zo blijft lopen, op dat moment moet je aandraven. Zo niet overnieuw, en dan blijven herhalen.
Liep hij eerst wel mooi aan de teugl in draf? Misschien vind hij het gewoon kei moeilijk..
Succes

She's my lady Lovers

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 16:08

stelling en buigen en zo is geen probleem,dat doet ze vanzelf.En ze heeft nog nooit langer dan een paar seconden aan de teugel gelopen (ze is nog vrij jong (5jaar) en pas sinds september zadelmak).In stap doet ze dat bijna vanzelf.

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 21:47

Ik heb dat zelfde probleempje bij Solide. Zelf weet ik uit ervaring dat als je veel overgangen rijdt en figuren dat het dan allemaal wel beter gaat. Het gaat niet in 1x goed, je moet gewoon wat geduld hebben, dan komt dat wel. Solide blijft nu ook steeds meer omlaag lopen.

Heel veel suc6 ermee......

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Fannytje
Berichten: 335
Geregistreerd: 15-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:03

Dat probleem heb ik nou ook, maar dan bij een manegepaard. in stap doet ie dat wel maar in draf niet en als het dan wel lukt dan doet ie het de volgende les al niet meer omdat er dan al weer andere mensen op hebben gereden.... Verward

EngeltjeS

Berichten: 16627
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:08

mag ik een tip geven? overgangen rijden Haha! dat helpt *tenminste bij mij heeft het geholpen* Haha!


Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 19:58

Dit is een heel oud topic Lachen. Ik zet een slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers