Spur tiedowns eraan frummelen: een hele klus!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Spur tiedowns eraan frummelen: een hele klus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 17:22

Gisteren heb ik een paar van die spur tiedowns (schrijf je dat zo? Verward )gekocht. Hardstikke handig, maar hoe krijg ik die krengen eraan? Ze moeten volgens mij aan de binnenkant van de spoor langs gaan. Dan is er dus maar 1 mogelijkheid om ze eraan te maken, toch? Nu de eigenlijke riempjes er nog overheen... da's moeilijker. Er is niet genoeg ruimte onder dat "dingetje" om ze er allebei onder te proppen. Zal ik een hamer pakken en het leer wat platter slaan, of richt ik dan alleen maar schade aan? Help!


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 17:31

Spur tiedowns? Zijn dat soort dingetjes die je sporen weerhouden van het omhoog kruipen? Ik heb redelijk losse zware sporen die van zichzelf blijven hangen. Ik ken mensen die gewoon een breed elastiekje gebruiken *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 17:46

XoNo schreef:
Spur tiedowns? Zijn dat soort dingetjes die je sporen weerhouden van het omhoog kruipen? Ik heb redelijk losse zware sporen die van zichzelf blijven hangen. Ik ken mensen die gewoon een breed elastiekje gebruiken *LOL*

Zwaar zijn ze wel, maar ik rij tegenwoordig met van allerlei lompe schoenen (onder andere kisten, en twee paar van Mountain Horse), die kennelijk nét even wat breder zijn dan normale westernlaarzen. Ze passen er dus netjes omheen, maar zitten net niet helemaal los. De tijd dat ik nog eens een hoop geld over ga krijgen voor nieuwe laarzen komt vast nog wel eens... maar nu even niet. Knipoog Elastieke tiedowns zijn in mijn geval niet handig, heb ik al eens ondekt.

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:44

even off topic:

Kom je het weekend ook bij de koetjes kijken Elles???????

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 23:17

Owww... Jannie toch.. foei! Nou, komend weekend wordt een beetje moeilijk... De rijvereniging waarvan ik lid ben heeft dingend gevraagd om vrijwilligers om een paar uurtjes te klussen in de manege. Ik moet me toch ook eens van mijn goeie kant laten zien, dus... zaterdag wordt hem al niet. Zondag ben ik wel in het noorden, maar om een "boktrit" te maken in Appelscha. Met een beetje geluk ben ik zaterdagmiddag nog wel in de buurt. Had ik al verteld dat ik tegenwoordig in Duitsland met cuttingtraining begonnen ben? Cool

Zeg, maar nou weet ik nog steeds niet wat ik met die tiedowns aanmoet....


Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 23:29

Alleen de gewone spoorriempjes eraan maken is al zo'n klus... ik ben dan ook altijd in een verschrikkelijk humeur als ik daarmee bezig ben }> Misschien als je alles invet? Nee, dan schieten de sporen misschien zelfs uit je hand... Met gewone riempjes doe ik dat wel... heel gekloot Lips are sealed

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 23:14

Malabarista schreef:
Alleen de gewone spoorriempjes eraan maken is al zo'n klus... ik ben dan ook altijd in een verschrikkelijk humeur als ik daarmee bezig ben }>


Hoe herkenbaar! Haha! Ik heb met de mijne ook zo lopen stoeien! Dan moet er zo'n knopidee door zijn klein kloterig gaatje...uiteindelijk heeft mijn vader het maar gedaan Haha! Ligt ook een beetje aan het leer hoor...ik had natuurlijk nieuw stug leer, maar laatst hebben we die van Buitenzorg in elkaar gezet, ook alles nieuw en redelijk stug, en die floepten zo over dat knopje heen! Ging erg simpel en zaten meteen goed vast! Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers