Sommige mensen...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Sommige mensen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 21:15

.....doen in hun angst juist de domste dingen.

Aan het begin van de avond gaan Rob en ik nog even naar onze paardjes. Morrin kent nog helemaal niks dus we zijn stapje voor stapje hem de allerdaagse dingen bij aan het brengen. Dus vast staan, geborsteld worden, voetjes geven enz. En dus ook een stukje de straat op aan de hand Ryan voorop en hij er achteraan. Dus vanavond lopen we ook weer een klein stukje straat op. En als er een auto aan komt dan gaan we even in de berm staan. Zodat Morrin op zijn gemak kan bekijken wat er langs komt en het voor de automobilisten duidelijk is dat het hier om een jong paard gaat. (een soort ongeschreven regel hier in het buitengebied Knipoog ) En dat gaat prima. De automobilisten passeerde allemaal heel rustig en ze houden de nodige afstand. Dan komt er van de andere kant een auto-tje aan. Stopt, twijfelt en rijdt dan het weggetje in waar wij weer in moeten. Oké moet misschien daar heen. Nee dus. Zodra ze zien dat wij ook dat straatje in komen. Rijden ze eerst in paniek richting onze stallen. Kunnen daar dus niet verder want daar zit een lint voor. Dan draaien ze nog meer in paniek om en komen terug rijden. Helemaal verkrampt achter het stuur omdat ze twee paarden moeten passeren. Oooo mensen toch Door dit soort paniekerig reageren krijg je juist ongelukken. Ze hebben gezien dat onze paardjes de auto's heel rustig lieten passeren Geen reden tot paniek dus. Sommige mensen....

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 21:18

Dat schiet idd niet op, zeker als jij rustig probeert te blijven. Je zou er haast zelf op reageren en je jonge paard met jou....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 21:27

Ik ben natuurlijk een paardenmens maar nu was ik een tijd geleden met mijn motor weg en Gijs ook natuurlijk... Dus wij rijden komen we een mevrouw tegen met een paard op een of ander binnenweggetje.... Paard gaf mij de indruk nogal onder de indruk te zijn van onze pktjes dus wij gewoon in een lage toerental doorrijden en er maar voorbij zijn zodat zij het minste last van ons had. Wij staan later op het kruispunt.... Motoren uit en helmen af komt ze langs met een wijze neus soort van boos op ons.........begreep er geen fluit van ......Je wil toch zo snel mogelijk dat het "gevaar"weg is..... Ik in ieder geval wel

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 21:36

gijsenkim schreef:
Ik ben natuurlijk een paardenmens maar nu was ik een tijd geleden met mijn motor weg en Gijs ook natuurlijk... Dus wij rijden komen we een mevrouw tegen met een paard op een of ander binnenweggetje.... Paard gaf mij de indruk nogal onder de indruk te zijn van onze pktjes dus wij gewoon in een lage toerental doorrijden en er maar voorbij zijn zodat zij het minste last van ons had. Wij staan later op het kruispunt.... Motoren uit en helmen af komt ze langs met een wijze neus soort van boos op ons.........begreep er geen fluit van ......Je wil toch zo snel mogelijk dat het "gevaar"weg is..... Ik in ieder geval wel


Ik heb ook altijd het liefst dat mensen er gewoon rustig langsrijden. Dus niet erachter blijven hangen of een weggetje induiken zoals dus vanavond gebeurde.

Wat hadden jullie dan moeten doen volgens deze mevrouw?

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:14

hey
in de straat van mijn stal, rijden ze altijd veel te hard. Dan kan je midden op de baan gaan stappen, en dan vliegen ze nog met een rotvaart voorbij, half in de berm. Frusty
En als het dan geregend heeft, rijden ze door de plassen aan de overkant, wat wel irritant is voor paarden.
En als je teken doet dat ze moeten vertragen (als ze tegen meer dan 100 komen aangevlogen) zijn ze kwaad en doen van alle niet opnoembare tekens Boos!
Mensen...
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 08:58

tja geen flauw idee, echt niet. Misschien erachter blijven hangen......

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 09:01

gijsenkim schreef:
tja geen flauw idee, echt niet. Misschien erachter blijven hangen......

gewoon langzaam en rustig passeren, dat is zoals ik altijd wil dat ze mij inhalen als ik te paard ben.

De hond is de betere mens

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 09:31

Ja dat deed ik ook, we hebben zelf in toerental rekening gehouden met het zware geluid van Gijs zijn motor. We reden er zowat stapvoets langs......Snapput nie

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 09:43

gijsenkim schreef:
Ja dat deed ik ook, we hebben zelf in toerental rekening gehouden met het zware geluid van Gijs zijn motor. We reden er zowat stapvoets langs......Snapput nie


Nee dat snap ik ook niet hoor. Ik vind het juist prettig dan men op deze manier passeert. Beter als er achter blijven hangen. Dan worden ze vaak bloednerveus.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977, Vagabondo en 30 bezoekers