Hoe duur zijn ongeveer leren rijlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Hoe duur zijn ongeveer leren rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 20:49

Ik wil binnenkort misschien leren rijlaarzen gaan kopen.
Maar ik heb echt geen flauw idee hoe duur ze ongeveer zijn. Haha!
Ze moeten voor mij denk ik wel op maat gemaakt worden, omdat ik vrij dikke kuiten heb. Boos! Ik wil een veelzijdigheidslaars.
De laars moet wel van een goede kwaliteit zijn.

Wie kan mij hierbij helpen?

xxx Georgette


Finesse

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:54

Daar heb ik maar een kort en bondig antwoord op: duur Haha! Op www.divoza.nl kan je wel een redelijk beeld krijgen van de prijsklassen van lederen rijlaarzen.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:57

Bij Divoza heb je ze van 200 euro tot 470 euro.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 20:58

Ja, ik wist wel dat ze duur zijn, maar ja, ik vind het toch wel heel erg mooi en het lijkt me ook wel fijn rijden. Maar ik zal inderdaad even op www.divoza.nl kijken.


Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 21:03

Heb net gekeken, wat vinden jullie van de Petrie Perfect? Die zijn namelijk 200 euro, vind ik nog wel meevallen, als ik me bedenk dat ik rijbroeken heb van 180 euro. Maar ik neem aan dat als de laarzen speciaal op maat moeten worden gemaakt er extra geld bijkomt of is dat niet zo?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 21:09

Als ze op maat gemaakt moeten worden komt er ongeveer 60 euro bij als ze hem niet op voorraad hebben. Bij Petrie iig.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 21:17

Dankjewel rinnie1982, nu kan ik iig niet voor onverwachte extra kosten komen te staan.

Maar rijden leren rijlaarzen wel fijn?
Ik heb vroeger als 10-jarig meisje altijd met laarzen van Aigle gereden, van die rubberen. Ik vond het echt voor geen meter rijden. Er zit vrij dikke voering in en ze ging bobbelen enzo, heel irritant. Ik had het idee dat ik totaal geen goed contact kon maken met men kuiten aan de buik van het paard, waardoor ik mijn hulpen niet duidelijk kon geven.
Daarom rij ik nu al zo'n 5 jaar met chaps. Dat vind ik wel heel fijn rijden, maar rijd het heel erg anders met leren rijlaarzen???

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 21:22

Kan iemand mij verder helpen??

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 21:26

Niemand??

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 21:38

Verdrietig

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 21:49

Niet huilen, gewoon even geduld hebben Knipoog

Ik vind dat er een groot verschil zit tussen chaps en leren rijlaarzen.
Bij chaps (in combinatie met jodphurs of schoenen) heb je erg veel vrijheid, bij leren laarzen heb je veel minder vrijheid, je word als het ware meer gedwongen om een bepaalde houding aan te nemen.
Het inlopen van leren laarzen kan nog weleens pijnlijk zijn, het duurt even voor ze goed ingelopen zijn.
Maar het is natuurlijk niet zo dat je niet over kunt stappen van chaps naar laarzen, het is gewoon een kwestie van wennen.
Tip: als je eenmaal laarzen hebt en je bent er nog niet helemaal aan gewend, dan niet afwisselen met chaps, dan duurt het ontzettend lang voordat je gewend bent !
Veel succes (en niet meer huilen hoor Haha! )

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:07

O kijk dus als je de Petrie laarzen op maat wil maken komt er 60 euro bij, maar wat als je er nou een rits in wilt hebben, of hebben ze die ook gewoon verkrijgbaar met rits?

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 00:12

Ik heb leren petri's voor 90 euro gekocht Haha! Overigens was dat dus wel in de aanbieding voor de helft van de prijs... Ik blij natuurlijk Tong uitsteken

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 09:32

Kijk eens bij Bokt.nl Forum Index -> [PP] Paardenpraat -> welke leren laarzen??
Daar staat ook een boel over welke laarzen, voor en nadelen...

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 09:40

Sinds een paar maanden heb ik ook leren laarzen (petrie, 229 euro).
wat ik merk is dat ik met chaps veel meer het paard voel dan met m'n laarzen.
maar ik ben nu verslaafd aan m'n laarzen, als ze eenmaal goed ingelopen zitten wil je niet meer zonder

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 09:57

En daarom zweer ik bij mijn Decima. Het was wel een investering, maar ik heb geen gezeur gehad met inlopen, en ik heb minstens zoveel gevoel bij het rijden als met chaps. Echt een aanrader...

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 10:56

adriana schreef:
O kijk dus als je de Petrie laarzen op maat wil maken komt er 60 euro bij, maar wat als je er nou een rits in wilt hebben, of hebben ze die ook gewoon verkrijgbaar met rits?


Goede vraag Hoe duur zijn ze als je er een rits in wilt?

Ik denk dat het niet afwisselen met chaps een beetje moeilijk word voor mij, of bedoelde je alleen met rijden Oscar? Ik loop nu namelijk 40 uur per week op een manege en ik ga niet in men laarzen uit staan te mesten enzo, snap je? Ik wil ze alleen gaan gebruiken voor het rijden.

Ik had wel al gedacht dat je met leren laarzen minder voelt als met chaps, maar het voelt toch niet zo aan als rubberen laarzen van Aigle? Want dan doe ik het niet, die Aigles vond ik helemaal niets. Maar ja, het zal er toen wel aan gelegen hebben dat ze niet goed op maat waren. Bij men kuiten zaten ze goed, alleen bij men enkel zaten ze veel te ruim. Jullie kunnen je vast wel bedenken hoe dat reed...

Ik weet in ieder geval wel dat ik niet heel veel ga investeren in laarzen. Als ik ze koop word het men eerste paar en ik wil eerst kijken hoe me dat zit enzo. Ik denk dat het dan de Petrie Perfect wordt (200 euro) of eventueel een minder bekend merk. Ik vind het zonde om hele dure laarzen te gaan kopen en er achter te komen dat ik het niet lekker vind rijden....

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:07

Ik denk dat je er wel rekening mee moet houden dat de goedkoper laarzen natuurlijk een 'mindere' kwaliteit hebben. Het leer van de Petrie perfect is harder dan die van de iets duurdere laarzen. Op maat maken kost zo'n 60 tot 80 Euro extra en dan is het gedeeltelijk maatwerk. Ik heb zelf ook net leren laarzen van Cavallo op maat laten maken maar heb niet goedkooptste genomen want die waren behoorlijk hard en schijnen ook sneller kapot te gaan. Goedkoop is vaak duurkoop.

Je moet leren laarzen eerst een tijd inlopen en daarna inrijden voor ze echt lekker rijden.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 12:30

Tuurlijk is het zo dat bij goedkopere laarzen vaak de kwaliteit ook minder is. Maar volgens mij Is de kwaliteit van Petrie wel goed.
Ik vond het alleen zonde om voor mijn eerste paar laarzen meteen ontzettend veel geld neer te leggen, terwijl ik nog niet weet of ik het wel lekker vind rijden. Dan vind ik 200 euro voor de Petrie Perfect voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 13:37

Ik reed tot 4 jaar geleden ook altijd met chaps. In het begin was het rijden met laarzen een drama maar nu wil ik niet anders meer.
Verleden jaar heb ik Petrie dressage laarzen. Die zitten echt heerlijk en die hoef je niet eerst een jaar lang in te lopen. Dat moet met de goedkopere Petries wel. Daar horen ook blawe enkels en kapotte knieholtes bij.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 15:33

Ik hoor juist van veel mensen dat je de goedkopere Petries maar 2 weken in hoeft te lopen, lijkt me stug dat je ze een jaar in moet lopen.

Ik hoef niet zo'n luxe laars, wil eerst leren laarzen een keer uitproberen en dan zie ik daarna wel weer of ik men tweede paar ooit een luxere neem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 15:46

De vorige Petries waren net van hout *au*
Het model dat ik nu heb is van veel soepelder leer gemaakt.

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 15:46

Ik heb de Petrie Perfect. Inderdaad hoef je die maar een week of 2 in te lopen. Dan doet het in ieder geval geen pijn meer Haha! Na die 2 weken worden ze nog wel soepeler maar je hebt dan het ergste gehad. Wat ik ook vooral mee deed was fietsen, doet eerst erg zeer aan je knieholtes maar werkt ook goed om ze snel soepel te krijgen.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 18:42

jah ik heb ook petrie's.. reed zelf ook altijd met rubberen laarzen.. maar jah volgend jaar ga ik paardenhouderij doen. en had ik van me ouders leren laarzen gekregen.. omdat ik zo om zat te zeuren.. Tong uitsteken nou is echt een wereld van verschil joh.. leren laarzen rijden echt super lekker...jah je voelt wel minder van het paard in het begin maar dat wend.. en ook ik kan nu echt niet meer zonder...ze gaan helemaal naar jou benen staan. dat heb je met rubberen dus echt niet..en over het inlopen... ik heb er niet echt last van gehad.. had alleen rode plekken.. maar ben de eerste dag er gelijk mee gaan fietsen.. en dat deed wel au.. nu heb ik ze al een tijdje maar nogmaals.. ik kan niet meer zonder

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 19:20

Ik heb Mountain Horse laarzen, bij Divoza gekocht. Je hebt ze ook voor bredere kuiten. Het is een fijne vzh laars met een rits van achteren en met wat rek erin. Ik vind het een stoere goedzittende laars en heb er veel plezier van. Voor rond de 400 gulden (weet niet meer wat ze in euro kosten).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Finesse, N_B_N, RobinSputnik, XladyX en 32 bezoekers