Een eigen paard...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Een eigen paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 19:33

Een paar maanden geleden hebben mijn ouders toestemming gegeven voor een eigen paard Haha! (maar ik moet wel alles zelf betalen) Ik werk er nu hard voor en heb dan ook drie baantjes. Ik zelf rij nu 4 jaar waarvan 1.5 jaar manege en de rest verzorgpaarden en ponys. Maar nu had ik een paar vraagjes aan jullie:

1 Is het beter om het paard eerst te laten keuren (klinisch)
2 Waar kan je het beste gaan zoeken voor een paard?

Daar was ik even benieuwd naar. Ik hoor ook van mensen dat het verstandiger is om iemand mee te nemen die er goed veel verstand van heeft (de aankoop en zo.) Verward

Ik hoop van jullie reacties te krijgen want dit zou mij goed helpen! Pling Pling


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:35

het is idd handig om iemand mee te nemen die er verstand van heeft maar die ook weet wat voor een soort paard jij nodig hebt zoals bijv. je instructrice die weet wel hoe je rijdt.
verder is keuren altijd handig je kan zelf niet in een paard kijken dus je weet ook nooit of die wat mankeert. en tsja waar je het beste kan gaan zoeken? kijk eens op marktplaats of naar een handelstal bij jou in de buurt.
succes ermee

Love the life that you live, live the life that you love

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:40

ik zou hem altijd laten keuren, en idd iemand meenemen die er verstand van heeft en ook weet hoe jij rijd en wat jij wilt. en op internet staan ook wel leuke paardes en idd op handelsstallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:49

Ik zou hem zeker laten keuren, maar ook met foto's
Uiteraard altijd je instructuer of zo meenemen en proef rijden
Ik zou ook niet een te jong paard kopen, maar 1 die al wat ervaren is.

Ik hoop wel dat je ouders achter je staan als je evt. een keer in de problemen komt, financieel.
Want een eigen paard komt altijd duurder uit dan dat je van te voren hebt verwacht Lachen

succes


XxEmmaxX
Berichten: 173
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:25

in ieder geval al veel plezier met je ( toekomstige) paard. Je kan inderdaad wel het beste ff laten keuren ook iemand meenemen is handig maar het beste zou zijn als het een paard is die je al kent bijv manege verzorgpaard ofsow! succes

I Luv MareL

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 20:47

dank jullie wel!! Ik weet nu zeker dat ik hem laat keuren van te voren en tnks xxemmaxx Haha!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 21:23

ik zou altijd iemand meenemen die er veel verstand van heeft!!

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 21:31

nog 1 tip , spreek alsjeblieft een proeftijd af zodat je het paardje een beetje leert kennen , want toen ik die van mij kocht bleek hij ook heel anders te zijn qua karakter dan hij moest zijn en dit heeft me nog een hoop extra geld gekost en die keren dat je daar gaat kijken kan je dit niet gelijk zien daar kom je altijd pas later achter .

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 22:11

Ja, dat probeer ik zowiezo te kunnen regelen hoor! Minstens een week op proeftijd Haha!

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:19

zou echt voor 2 week gaan een week zijn ze net een beetje gewend en kunnen ze de week daarna juist wel weer heel braaf zijn of juist niet , zo,n paard komt natuurlijk ook in een nwe omgeving. succes met zoeken

Evelyne

Berichten: 1116
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 13:19

Neem eens contact op met Leonoor.
Ten eerste heeft ze veel verstand van paarden en ten tweede handeld ze er zo afentoe in.
Mail haar gewoon op:leonoorv@hotmail.com
Ik denk dat zij je wel kan helpen!!

Groetjes Evelyne

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 17:47

Ik zou een bloedtest doen want hij kan wel volgespoten zijn met een over ander drug en super lopen!! ook idd een proeftijd afspreken want voor hetzelfde geld klikt het helemaal niet!

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 17:21

Proeftijd is een lastig iets. Want wie betaald de kosten als er iets met het dier gebeurt? Je weet nooit zeker of dat ook gebeurt zou zijn, als hij nog bij de vorige eigenaar op stal zou staan, kortom, je weet dan niet wat de oorzaak is.
Kan een hoop heibel van komen.
Ik zou dan eerder et dier daar op stal laten staan en daar gaan kijken en eventueel een week of twee iedere dag komen.
En tenminste een klinische keuring als je een paard wilt kopen. Weet je iig of je je paard kunt verzekeren of niet na aankoop.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 18:15

Hi,

ik zou zeker een paard laten keuren, ligt natuurlijk beetje aan het aankoopbedrag maar uit je tekst begrijp ik dat het een rijpaardje gaat worden.
wij laten alle paarden boven de €1000,- klinisch keuren door onze veearts.
paarden onder dit bedrag laat ik ook altijd even nakijken en ook doe ik vaak een mestonderzoek.

proeftijd is moeilijk, zelf doen wij dit niet maar ik vraag er ook altijd naar, nee heb je, ja kan je krijgen Knipoog

inderdaad adviseer ik je iemand mee te nemen die veel verstand van paarden heeft.

zelf koop ik het liefst van particulieren, handelaren willen nog wel eens verhaaltjes vertellen die niet waar zijn
(om tegen woorden te spreken, ja er zijn ook goede handelaren!) Pling

succes,

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne77, Kimmej, wendyh en 122 bezoekers