asielperikelen... ongelofelijk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

asielperikelen... ongelofelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 19:33

Zit nu te bokken en gelijk heb ik de tv aanstaan op sbs6.
Komt er een meisje een poes naar het asiel brengen omdat het met haar en haar vriend uit is. Ze zit nu bij haar ouders en die passen momenteel op een baby dus daar kan die kat (die dus een beetje agressief is) niet bij.
Wat denk je (zoals alle weldenkende mensen denken hoop ik), aaah wat zielig, nou een volgend huisje is misschien wat beter.
GEVEN ZE DAT BEESTJE EEN SPUIT!!!!!

tistochniettegeloven zeg....hier maak ik me nou boos om!
en maar fokken en maar doen.GRRRRRRRRRR Boos!
Ik vind het voor schandaal en vind dat er een wet ofzo hier voor moet komen. BAH

[edit Laui]Heb even de nogal niet-kunnende titel aangepast. Gaarne hier in het vervolg op letten![/edit]

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:34

Ik zag het ook ja. IEcht zielig voor die kat!!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:40

Ik zie het ook jah, echt BELACHELIJK!!!!
Die ezel is trouwens wel lief Lachen hij huppelt zo mee Haha!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:44

Ik heb eth neit gezien, maar als ik eth zo lees... Boos!
Wat een dombo's zeg, er zijn heus wel mensen die die kat wel willen hoor *LOL*

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:51

EN NU WIL ZE HET EBESJE NOG LATEN CREMEREN OOK Lips are sealed
Jeetje man......waarom houd ze dta beesje niet Boos!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:55

Ik heb het ook gezien. Was in "Dieren op spreekuur" en vonden jullie nou echt dat het zo makkelijk voor dat meisje was? Ze was er kapot van, dan doet ze dat heus niet zomaar.
Zelf houden was gewoon geen optie, en zij kent de kat beter dan wij, dus als zij zegt dat hij te agressief is om elders nog geplaatst te worden, wat moet ze dan?
Ik denk dat je niet kunt oordelen na 5 minuten televisie of het gerechtvaardigd is of niet.
Ik vond het ontzettend triest om te zien. Voor de kat, maar ook zeker voor het meisje...

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:57

Het meisje was er kapot van, dat kon je goed zien.
Maar ze zegt wel dat het niet kan om de kat ergens anders te plaatsen, maar ze hebben het misschien niet eens geprobeerd.
Ik vond het opzich wel erg sneu, dat een kat door zoiets dood moet.

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 20:08

Cody schreef:
vonden jullie nou echt dat het zo makkelijk voor dat meisje was? Ze was er kapot van, dan doet ze dat heus niet zomaar.
Zelf houden was gewoon geen optie, en zij kent de kat beter dan wij, dus als zij zegt dat hij te agressief is om elders nog geplaatst te worden, wat moet ze dan?
Ik denk dat je niet kunt oordelen na 5 minuten televisie of het gerechtvaardigd is of niet.
Ik vond het ontzettend triest om te zien. Voor de kat, maar ook zeker voor het meisje...


Ik zeg ook niets over dat meisje, vond het harstikke zielig idd en ik snap dat haar ouders ook niet echt een keuze hadden. Maar je zou toch denken dat als ze hem naar het asiel brengt, dat ze dan een ander baasje zoeken!!

Dit was dus kritiek op handelen vanuit het asiel en zeker niet voor die meid. Die heeft het al moeilijk genoeg.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:14

Euhm even voor de goede orde: ZIJ vroeg aan die man of hij de kat een spuitje wilde geven, is het asiel niks te verwijten vind ik. Zij kent de kat en weet of het reƫel is dat er geen herplaatsing mogelijk is.
Dus als zij echt verwacht dat een nieuw baasje geen optie is voor dit beestje, welke keus heeft ze dan nog? Misschien is dit dan nog wel vriendelijker, het beestje heeft nergens van te lijden gehad, hoeft niet in een nieuw huisje te wennen om daarna alsnog een spuitje te krijgen als het niet blijkt te werken bij het nieuwe baasje.
Ik vond het eerlijk tegenover het beestje, want het zag er hartverscheurend uit.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:17

Asiels hebben al moeite met het plaatsen van 'gewone' katten. Laat staan probleem gevallen. Wat lijkt jou erger; dat je kat eerst een jaar of wat in een kleine kooi zit omdat er geen geschikt tehuis voor hem gevonden kan worden, of dat hij na een waarschijnlijk fijn leven op een pijnloze manier deze harde wereld verlaat? Ik zou het in ieder geval wel weten hoor.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:20

Nou daar ben ik het dus helemaal mee eens.
Het meisje besefte dit kennelijk maar al te goed en hoeveel pijn het ook deed om afscheid van haar beestje te nemen, ze heeft wel de beste keuze voor het dier gemaakt denk ik.

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 20:22

oh, dat heb ik niet meegekregen (ik zat nl. te bokken -alibi- en hoorde het op de tv). Maar als dat zo is vind ik het zowel een fout van het asiel als van het meisje. Als dat beestje zo onplaatsbaar en agressief is, heeft hij toch nog een mooi leven bij haar gehad en is zijn enige pech dat zijn baasjes uitelkaar zijn toch...en daarom moet hij dood? nee sorry. Dat gaat er bij mij niet in. M.a.w. die kat kan dus alleen bij haar "handelbaar" zijn.

Verder vind ik dat het asiel ook een grote nalatigheid heeft in dit geval. Je gaat toch niet zomaar uit van wat mensen je vertellen. Neem op zijn minst een proeftermijn ofzo.

En feit blijft dat een spuitje veel goedkoper is dan hetgene wat je moet betalen als je een kat naar het asiel brengt.......... Lips are sealed

En dan nog tussen 6dubbel haakjes, iets wat ik natuurlijk helemaal niet mag zeggen maar toch......dadelijk is het volgende maand weer aan met haar vriend, leuk, een kitten uit de krant.....
maar wederom, meer een sceptische gedachte dan werkelijkheid hoop ik.

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-03 20:30

[quote="Ikeje"] Wat lijkt jou erger; dat je kat eerst een jaar of wat in een kleine kooi zit omdat er geen geschikt tehuis voor hem gevonden kan worden,quote]

off topic een beetje: Hier in het asiel zitten de katten helemaal niet in kleine kooitjes! Ze zitten met zijn allen in een grote kamer, kunnen spelen, slapen, naar buiten etc. Regelmatig komen de vrijwilligers lekker met ze knuffelen.

Ik heb ook een "agressieve" kat gehad uit het asiel. Beest was ook onhandelbaar. Je kon er alleen met je gezicht dichtbij komen. Voor handen en voeten was ze harstikke bang. Zwaar mishandeld dus vroeger. Ze is 2 jaar bij ons geweest en was harstikke braaf. Helaas kon ze niet met de konijnen (ja, echt waar) opschieten, dus hebben we een ander goed huis voor haar gezocht. En dat is gelukt. Muis zit nu in Rotterdam met 2 andere katten.

Ik vind dat je alle moeite moet doen voor zo'n beestje als hij niet meer bij jou kan wonen. En daar hoort een ritje naar het asiel om een spuitje te laten geven zeker niet bij.
Daar komt nog bij......blijft dat meisje eeuwig bij haar ouders wonen? Doe dan die kat in pension en neem hem terug als je weer je eigen stek hebt!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:13

Ik wil niet veel zeggen, maar wel dit: Ik heb in een asiel gewerkt met een non-euthanasie beleid en zelfs de wilde/half wilde en agressieve katten hebben we nog een plekje voor gevonden. NOOOOIT zoiets opgeven ben ik dus heilig van overtuigd. Zoiets had dus gewoon niet mogen gebeuren.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 22:40

Ik heb het programma niet gezien, maar zij hebben ook zo'n kat die nooit herplaatsbaar zal zijn. Ze plast door het hele huis, ook al staan er 8 kattebakken die schoon zijn. Ze is voor iedereen behalve mij bang, zodra je op schoenen binnen loopt, of ze de deurbel hoort, zit ze op zolder.... Nu is ze alleen over gebleven, de andere twee zijn op 17 en 18-jarige leeftijd overleden en nu zit ze nog meer op zolder. Ze is panisch als ze zich opgesloten voelt. Stel nu dat ze thuis niet meer houdbaar is, dan is er voor haar geen nieuw thuis mogelijk. Als mij iets gebeurt, kan Marc ( mijn man met een heftige vorm vam M.S.) er nooit voor zorgen en bovendien is ze van hem en zijn rolstoel ook niet gecharmeerd. Dus het lijkt me, als ik er niet meer ben, dat Tef beter af is als ze een spuitje krijgt. Ik zal haar daar niet om in laten slapen, maar ik twijfel wel eens wat beter is voor deze poes......

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 23:01

Ik heb een paar weken geleden voor de zelfde(moeilijke)beslissing gestaan.
Bijna 2 jaar geleden kwam er een schattig schildpadpoesje aanlopen.Ze was erg schuw en ziek.Ben toen met haar naar de DA gegaan die mij GRATIS!! geholpen heeft.Hierna kwam ze langzamerhand wat meer naar ons toe,maar bleef afstandelijk.Na 1 jaar kreeg ze een nestje en we hebben toen veel moeite gehad de kleintjes een klein beetje vertrouwen te geven.Iedere keer als we ze gevonden hadden lagen ze de keer erop weer ergens anders verstopt.Twee hebben we bij kennissen kunnen plaatsen en zijn uiteindelijk goed ingeburgerd.Eentje hebben we zelf maar gehouden omdat ze niet aan te pakken was.Ze heeft me zelfs eens tot op het bot te pakken gehad Extreme duivel .De schildpad bleef een kat met gebruiksaanwijzing maar zag wel ons huis als de hare.Geen probleem natuurlijk,ware het niet dat ze geen mogelijkheid onbenut liet om op alles te plassen waar ze maar op plassen kon(tot op de stekkerdoos aan toe)Ook hadden mijn andere katten totaal niks te vertellen als mevrouw in de buurt was,en zaten de hele dag op de vensterbank of op zolder.In goed overleg met de DA,omdat de situatie echt onhoudbaar was,heb ik haar laten inslapen.Ging me best aan mijn hart.Volgens de DA had deze poes geen kans van slagen om geplaatst te worden in een ander gezin.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 23:10

Moeilijk, moeilijk... Ik denk dat in de praktijk probleemgevallen toch best nog wel te plaatsen zijn, en dat probleemgevallen na een tijdje mischien wel eens helemaal geen probleem meer zijn...

De kat van Jet zou bijvoorbeeld prima op een boerderijk of iets dergelijks ondergeplaatst kunnen worden... er lopen bij mijn familie genoeg halfwilde katjes rond, die het daar prima doen. Wonen lekker in de hooiberg, krijgen 's ochtends wat te eten, kattebak? Nog nooit van gehoord... en ze houden ook de muizen nog op afstand.

Mijn oude basset had op 7 maanden al 3 verschillende baasjes gehad, en heeft inderdaad nooit echt goed alleen thuis kunnen blijven... maar voor ons was het echt een prachtbeest en hij hoefde ook eigenlijk nooit alleen thuis te blijven. Mijn moeder bestelde zelfs een oppas voor hem, soms Haha!

Bij ons op stal loopt ook een katje die klein, angstig en nogal aggresief was, die op de lijst stond om afgemaakt te worden. Een stel heeft haar meegenomen... en hoewel ze nog steeds niet echt superbetrouwbaar is, doet het toch echt heel leuk op stal. Is absoluut nergens bang voor, en heeft best wel knuffelige momenten... Alleen als ze je wollen deken inpikt moet je een heftige discussie met haar voeren om hem terug te krijgen (meestal samengaand met geblaas). Maar goed, dit beestje heeft dus ook uiteindelijk nog een superhuisje gevonden.

Ikzelf heb erg veel moeite met het afmaken van verder volkomen gezonde dieren... maarja...

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 07:37

Manic, ik heber vroeger wel over gedacht, een boerderij, maar met haar angst voor heel veel dingen zou ze direct aan de zwerf gaan, dus dat was voor mij geen optie. Ze is echt heel snel in paniek, ze is vanaf 8 weken bij mij, ze is geboren bij mijn dierenarts gewoon in huis, is van kleins af aan dus mensen gewend. Hier komen veel mensen van de thuiszorg over de vloer, maar er is maar 1 goede vriendin aan wie ze zich ook wel eens laat zien... Ze is inmiddels 10, dus het lijkt me niet meer goed om haar nog naar een ander te laten gaan, waar de kans ook heel groot is dat ze daar ook weer alles onder plast. Als een nieuw meubel in huis heb, is het ook direct weer raak. Als ze twee tellen buiten is en je doet de deur dicht, staat ze direct in grote paniek er aan te krabben om weer binnen te mogen. Lekker aanhalen is er niet bij, als het er ( al snel) te veel wordt, bijt ze en blaast ze er achteraan... Ze gaat nooit weg, zolang ik er ben, maar daarna zou ze geen leven hebben. Als ze naar de dierenarts moet omdat ze echt ziek is, moet ze eerst verdovingsspul hebben omdat ze niet in het mandje te krijgen is, medicijnen krijg je er niet in, op wat voor manier dan ook, ze is gewoon een heel speciaal geval. Maar ze blijft wel, hoor en ik ben nog lang niet van plan te gaan, dus ze zingt haar tijd wel bij ons uit.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 09:26

IK heb er ook naar zitten kijken want ik kijk altijd naar die dierenartsenseries. Die kat zou aggressief zijn naar andere mensen maar dat kwam daar neit echt naar buiten. Ik vroeg me af of ze dat dier echt niet een kans moesten gunnen. DAT meisje was zo wanhopig en zo verdrietig, ze was er al net zo slecht aan toe als ik in zo'n situatie. Ik had het heel erg met haar te doen. HEt kwam omdat die vriend haar het huis had uitgezet, sloten veranderd en de kat ook aan zijn lot over had gelaten, de hufter. Waar ze nu was mocht ze geen dieren houden. Mooi dat ik dan toch ergens anders een oplossing zocht. Dit was hartverscheurend hoor.

manic schreef:
Mijn oude basset had op 7 maanden al 3 verschillende baasjes gehad, en heeft inderdaad nooit echt goed alleen thuis kunnen blijven... maar voor ons was het echt een prachtbeest en hij hoefde ook eigenlijk nooit alleen thuis te blijven. Mijn moeder bestelde zelfs een oppas voor hem, soms Haha!

Dit ras staat er om bekend dat ze moeilijker zindelijk te krijgen zijn dan andere honden en dat ze ook moeilijk zijn in alleen thuis laten. Maar ja, daar hebben de mensen geen erg in als ze zo'n hond kopen. Dan maar 7 verschillende baasjes. Nog een geluk dat jullie er waren.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 10:42

Jet... gewoon maar hopen dat die beslissing nooit gemaakt hoeft te worden, toch? Lachen

Desiree schreef:
Dit ras staat er om bekend dat ze moeilijker zindelijk te krijgen zijn dan andere honden en dat ze ook moeilijk zijn in alleen thuis laten. Maar ja, daar hebben de mensen geen erg in als ze zo'n hond kopen. Dan maar 7 verschillende baasjes. Nog een geluk dat jullie er waren.


Hij kwam uit het asiel in het Gooi... zat helemaal vol met rashonden. We hebben ook echt de raarste dingen meegemaakt met die rare hond... maar al met al heeft hij toch een supermooi (en lang) leven gehad...

Gelukkig zijn er instellingen als asiels die dit toch mogelijk maken, en gelukkig zijn er ook mensen die die "probleem" beestjes echt een kans geven, en gerust een 8 jarige hond uit het asiel halen voor een mooie oude dag...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 10:50

Ik ben ooit naar het asiel gegaan om een kat uit te zoeken, en dan zie ik dat en wil ik ze allemaal......GGRRR dus ik naar de medewerkers daar. Ik zeg " ik wil een kat, geef mij de meest moeilijk plaatsbare kat die je hebt, de enige voorwaarde is dat ze/hij zindelijk MOET zijn. Daar kwamen ze met Moppie van Mathieu een 9 jarige lapjeskat, veel kale plekken van een schimmel, een zeer eigengereide tante, ging helemaal haar eigen gang. Kwam soms bij je en soms ook niet. Wilde niet geaaid worden als ze dat niet wilde en was ook het aaien soms ineens zat............maar nog 6 jaar een hele leuke kat aan gehad....

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 14:50

Ikeje schreef:
Asiels hebben al moeite met het plaatsen van 'gewone' katten. Laat staan probleem gevallen. Wat lijkt jou erger; dat je kat eerst een jaar of wat in een kleine kooi zit omdat er geen geschikt tehuis voor hem gevonden kan worden, of dat hij na een waarschijnlijk fijn leven op een pijnloze manier deze harde wereld verlaat? Ik zou het in ieder geval wel weten hoor.


Jij weet duidelijk niet hoe het gaat in een asiel!
Ik heb er een half jaar stage gelopen en weet behoorlijk goed hoe het rijlt en zeilt daar. En nee, niet iedere kat die moeilijker is dan gemiddeld krijgt een spuitje!
Ik heb in die tijd 2 katten gezien die een spuitje kregen.
1 was een wilde kat (nog vrij jong) die niets anders deed dan blazen, slaan en grauwen. (zelfs als je 3 meter van de kooi afliep). Je kon het hok dus niet gewoon schoon maken oid. Dit hebben ze 2 maanden (!!) aangekeken en toen besloten dat een spuitje beter was.

De andere was een oude kater die incontinent was. Dit beestje zat al ruim een half jaar in het asiel. Nogsteeds geen 1 geintresseerde. Ik geloof dat ze deze kat nadat hij ook begon te staken met eten (na zo'n 8 maand) ook een spuitje hebben gegeven.
Je merkte gewoon dat het beestje leed onder het 'asiel bestaan' en een kans had hij niet bepaald meer.. Ik was het er iig volkomen mee eens.

Dus die rot verhalen die rondgaan over het asiel zijn (voor zover ik het gezien heb!) totaal NIET waar.

Verder heb ik heel die serie op tv niet gezien, dus heb ook geen mening, alleen moest ik even opkomen voor het asiel!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 15:06

Pinky_girl schreef:
[De andere was een oude kater die incontinent was. Dit beestje zat al ruim een half jaar in het asiel. Nogsteeds geen 1 geintresseerde. Ik geloof dat ze deze kat nadat hij ook begon te staken met eten (na zo'n 8 maand) ook een spuitje hebben gegeven.
Je merkte gewoon dat het beestje leed onder het 'asiel bestaan' en een kans had hij niet bepaald meer.. Ik was het er iig volkomen mee eens.
!
[/quote]

wat een triest verhaal zeg, arm dier. Niemand wilde hem en toen stopte hij maar met eten. Hoe kunnen mensen zo'n dier daar toch achterlaten?

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 16:30

Even ontopic:

Misschien dacht ze van "Als ik hem niet kan hebben, dan maar niemand!"?
(Wat een egoist in dat geval!)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 16:35

Haarbal schreef:
Even ontopic:

Misschien dacht ze van "Als ik hem niet kan hebben, dan maar niemand!"?
(Wat een egoist in dat geval!)


en dan zo overstuur zijn en zo huilen? nee, het was echt de enige uitweg die ze zag. Ze had zo'n verdriet.