Ik word egt gek van die mok...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Vitje
Berichten: 37
Geregistreerd: 18-02-03

Ik word egt gek van die mok...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 17:53

Oooow elke jaar is het weer feest met die mok...
Maar dit jaar zit het niet in dat holletje maar gewoon op de zij kant.
En het ziet er egt niet meer fris uit..
We doen wel elke keer met biotex schoon maken en zinkzalf erop en het helpt wel maar als je het heel even niet doet en haar 1 dagje in het land zet ziet het er weer niet uit (ze moet het land wel in voor haar veulen anders kan die ze ei niet kwijt) Maar okeej we hebben al 10000 middeltjes gedaan maar deze helpt wel het beste dus niet zeggen van gebruik dit id tenzij het egt heel nieuw is of het een soort eigen recept is..
Moeten we haar niet meer in het land zetten en niet meer rijden??
Nou alvast heeel erg bedankt
Kuss


Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:02

Het enige dat bij onze paarden altijd goed helpt is yellowcream. Dit goed inmasseren en vooral de benen niet nat maken. Als de mok weg is en je hebt nog cream over dan kun je dit ook prima op wondjes gebruiken

Come over to the dark side, we have cookies!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:08

De dierenarts bij ons zegt zuurkool met een bandage erom heen doen en dat elke dag verversen maar de hele dag omlaten houden.

itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 20:44

Animalintex werkt super.

eerst de mok schoonmaken met betadine, dan de (geweekte) animalintex erop en een verband aanleggen. Laat het verband er met rijden omzitten, dan komt er geen zand in de mok. Paar dagen herhalen en weg mok!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 22:58

sudocreme... Voor babybilletjes eigenlijk maar werkt bacteriedodend.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 16:21

bijna niks helpt hier tegen. het is gewoon een heuse ramp als je paard hier last van heeft. Maar dat van die zuurkool, da's me net iets te erg. Ik gebruik bloem van zwavel. En sebacil. Da's alles. Iets anders helpt toch niet. Gewoon even wassen, drogen en dan dat spul (zwavel) erin drukken.

Tancreda4

Berichten: 23962
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 16:33

Ik ben voor het preventief smeren met uiercreme. Dit trekt in de huid en beschermt tegen alle weersomstandigheden (regen, wind zonneschijn). Ik heb het idee dat het ook echt werkt, want heb nog geen mok kunnen ontdekken bij Genderose.
Natuurlijk de benen zo droog en schoon mogleijk houen (daar bedoel ik neit wassen mee maar gewoon borstelen). Ik smeer om de dag, en volgens mij werkt het echt. Ik raad het zeker aan!
Ik heb de uiercrema bij de Veevoeder handel gekocht. Zo'n 5 euro geloof ik. Ben er tevreden over, want heb echt het gevoel dat het werkt.

itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 17:48

Denk je dat uiercreme helpt tegen bacteriele mok? Neem van mij aan dat animalintex super werkt. In het ergste gval kun je je paard ook laten enten tegen schimmel, dit werkt ook tegen de vervelende bacterie van de echte hardnekkige mok.


Tancreda4

Berichten: 23962
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 18:26

Niet voor genezing, maar mischien wel voor het voorkomen.

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:19


Nog 26 dagen Fons en dan zingen we weer luid he jongen!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 09:22

Ik heb altijd de benen opgeschoren (moet je paard wel geen wondjes hebben natuurlijk). De mok heeft namelijk meer houvast in haren. Verder heb ik de plekken steeds goed ontsmet en voordat hij op de wei ging flink ingesmeerd met uierzalf. Dat moet je er wel weer afwassen als je je paard weer op stal zet. Verder is hopen op mooi en droog weer volgens mij het enige dat je kunt doen. Mok is gewoon super hardnekkig.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 13:52

Om wat voor ras gaat het hier eigenlijk? Want als het om een tinker oid gaat gaan we natuurlijk geen benen opscheren ofzo....

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 13:57

Animalintex is inderdaad super!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:58

sherwood schreef:
Om wat voor ras gaat het hier eigenlijk? Want als het om een tinker oid gaat gaan we natuurlijk geen benen opscheren ofzo....


Waarom niet??? Ik heb vorige herfst gewoon Tjalko zijn sokken (is een Fries, maar sokken zijn sokken) eraf geschoren hoor! Liever kale benen dan bloedvergiftiging lijkt me!
Ik scheer sowieso zijn kootholtes voorzichtig uit. Daar zie je niets van en het haalt de ergste broeiplek weg.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 11:20

mijn tink heeft het tot nu toe nog niet in zijn sokken/kootholtes gehad maar in de knieholte. gelukkig gewoon droge krummels.


je kan bij de DA ook een prik halen wat ook helpt.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 18:35

die mokzalf van sectolin op basis van kruiden is erg goed vind ik

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:33

Een fries heeft maar weinig sok vergeleken met een tinker of een shire. Dat weg scheren is een zonde! En ook niet echt nodig. Tenzij je niet goed zalf op de plekjes kan smeren. Maar de hele sok, geen denken aan!!! En de kootholtes uitscheren van deze dieren, dat zie je heel erg goed, is gewoon jammer. Ik red het tot nu toe zonder scheren, en zo af en toe hebben ze een plekje. Tja het vergt even wat meer tijd met een sok eraan, maar ik scheer ze er echt niet af. Die prik hebben wij ook eens geprobeert bij een heel ernstig geval. Kan niet eerlijk zeggen of het hielp of niet. Die merrie was namelijk niet meer te helpen. Daar heb ik overigens wel de benen van geschoren. Ze was niet van mij, maar ze waren al jaren te laat met behandelen, en het was chronisch geworden. Maar die prik schijnt wel te helpen.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 16:59

verlopen olie met 2 weken ben je er vanaf!!!
ik heb een half jara mok gehad 2 weken om de paar dagen verlopen olie en alles is weg en ik ben nu al 4 maanden mok vrij

niets is onmogelijk voor hen die willen

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 17:12

Een paard bij mij op stal had jaren last van mok. Het is toen overgegaan met een kuurtje antibioticum poeder (door het eten) en antibioticumzalf. Daarna preventief insmeren met uierzalf. Nu bijna een jaar geleden en heeft geen last meer.

http://www.enermarel.nl
The horse knows... He knows if you know... He also knows if you don't know! (Ray Hunt)

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:56

Ik gebruik altijd Hydrocortiderm. Dan spuit ik eerst zijn benen eraf, dan die korstjes eraf halen en met betadine shampoo wassen en daarna droogmaken en hydrocortiderm erop. Zo heb ik het geleerd en dat gaat goed. Mijn paard was binnen 1 week van zijn mok af.

Niets te kiezen, wat je nu hebt kun je morgen weer verliezen. Wat moet je doen met goede raad en met adviezen? Kijk niet om, maar volg je weg...
    HitchHike today for a better world tomorrow

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:59

Hydrocortidermzalf is toch ook antibiotica? Gebruik je dit dan ook preventief?
Maar waarom 'spuit je dan eerst zijn benen eraf'? Lijkt me handiger als je dit niet doet hahaha! Is niet hatelijk bedoeld hoor, ik maak ook wel eens een taalfoutje!

http://www.enermarel.nl
The horse knows... He knows if you know... He also knows if you don't know! (Ray Hunt)

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 20:17

Mijn vriendin haar hengst heeft ook altijd mok, probeer dit eens, benen scheren (goed scheren!) en wassen met Betadine shampoo, drogen en insmeren met Hydrocortiderm! (werkt super) maar hiernaast kun je ook mok-pilletjes van VSM toedienen door het voer van je paard! Dit werkt! probeer het gewoon!!

~~

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 06:31

Bij mijn paard breekt de mok onmiddelijk door wanneer ik stop met het bijvoeren van knoflook en zeewier.
Tot 2 keer toe heeft hij toen een zware kuur antibiotica en prednisolon gehad, en beide keren brak het uit toen ik 2 weken was gestopt met bijvoeren.
Misschien toeval, maar ik gok het niet meer... Helaas voor Ozep want die vind knoflook smerig Haha!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 16:51

Ik heb al die tekstjes niet gelezen dus sorry als er wat dubbel staat, de behandeling als volget, scheren wassen, een nachtje dik sudocreme erop, de volgende dag met een handdoek de korsten verwijderen, dan wassen met betadine scrub en dan met hydrocortiderm als je het been droog heb 2x p.d. smeren en na drie dagen weer wassen en weer hydrocortiderm erop enz... het helpt ook om met een gezichtsbruiner erop te schijnen voordat je de hyd. erop doet, helpt dit niet dan zit er iets van een schimmel bij, doe dan hetzelfde maar doe na het wassen met de betadine , wassen met imaverol, maar dit pas weer na drie dagen doen, de imaverol er NIET afspoelen... Erg belangerijk is ook dat je je paard naar binnen zet als het land nat word, dus niet te vroeg buitenzetten en niet te laat naar binnen, absoluut geen zand op de benen, als het helemaal weg is en genezen is heeft het bij mijn pony erg goed geholpen door te blijven scheren die benen en aktijd met schone bene op stal te zetten, daardoor is het weg gebleven, succes ik weet hoe erg het is!!!!

Behandel je paard alsof het een mens is en negen van de tien keer komt het dan echt wel goed!! Knipoog

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 19:03

MaritenNiek schreef:
Hydrocortidermzalf is toch ook antibiotica? Gebruik je dit dan ook preventief?
Maar waarom 'spuit je dan eerst zijn benen eraf'? Lijkt me handiger als je dit niet doet hahaha! Is niet hatelijk bedoeld hoor, ik maak ook wel eens een taalfoutje!


oeps. Had ik niet door. Maar dan ben je er wel meteen van af Haha!

Niets te kiezen, wat je nu hebt kun je morgen weer verliezen. Wat moet je doen met goede raad en met adviezen? Kijk niet om, maar volg je weg...
    HitchHike today for a better world tomorrow


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Arlette1991, boemel, Charmaine, elske_, Keldeo, MyWishMax, Sanne_zepp en 20 bezoekers