jullie mening gevraagd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-01 18:11

Ok, ik heb hier nog nooit iets gepost, maar wil toch graag jullie mening Clown . Ik ben op zoek naar een veulen. Maar nu had onze veearts ook een leuk westernpaard "in de aanbieding". Ik heb het beestje nog niet gezien (gelukkig maar, want bij elk paard dat ik kan kopen ben ik Lovers ). Maar nu dus mijn probleem. Ik heb nog nooit western gereden, maar het lijkt me wel heel erg leuk. Maar is het dan wel verstandig om als absolute beginneling een westernpaard te kopen? Of als het echt een leerpaard is, zou het dan wel kunnen (lees: megabraaf karakter) Verward Het spreekt voor zich dat ik dan wel les krijg, maar tussendoor moet ik me ook kunnen redden! Haha! Het lijkt mij erg leuk, maar of het verstandig is? Ik weet het niet. Het is trouwens wel gewoon recreatief...

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen!

liefs,
Manon


Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 19:07

Probeer anders eerst eens een paar lessen op een westernmanege, kun je daarna zelf bepalen of je het wat vindt.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 19:09

Als je zeker weet dat je de ' overstap' wilt nemen dan is het natuurlijk het leukste als je een paardje koopt wat het al kan.Westernrijden is namelijk te gek en als je les gaat nemen dan zal je zien dat er nog heel wat te leren valt. Maar als je een westernpaard ( ik weet niet wat hij heeft want westernpaard is een beetje een vaag begrip) zou ik absoluut iemand meenemen die er verstand van heeft want het is als western-leek erg moeilijk te bepalen of dit het juiste paardje voor je is. Mocht je advies willen dan is er altijd iemand die je graag wil helpen (misschien is er een Bokker die vlak bij je woont). Succes, Vera

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-01 19:26

Ik denk dat ie bedoeld met westernpaard: een paard dat western beleerd is. Hij gaat dan zelf mee ( hij is veearts), en kan ook gelijk beoordelen of het paardje eventueel geschikt kan zijn of niet. Maar goed, ik zal zeker binnenkort eens een lesje gaan nemen!

groetjes,
Manon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 07:58

Ik denk dat het verstandig is om eerst eens meerdere lessen te gaan nemen, zodat je zelf ook een beetje meer weet. Zowiezo om te kunnen kiezen of je inderdaad de overstap naar western wilt (en kunt) maken, maar ook om dat paard te kunnen rijden.
Ik weet niet hoe het dier verder is, maar een westernpaard kan verdomd moeilijk te rijden zijn voor een Engelse ruiter..... Dat dier is waarschijnlijk geen constante aanleuning van teugel en been gewend, en jij waarschijnlijk wel. Daar begint dan communicatiestoring nr. 1....

Bespaar jezelf een boel frustraties (oa. door het niet begrijpen van elkaar) en ga gewoon eerst lekker lessen!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 22:18

Ik had zelf een half jaartje op een westernmanege les gehad voordat ik met mijn eigen paardje begon. Ik heb hem "ingereden" gekocht. Maar ik heb hem een half jaar "weggezet" en ben hem toen gaan rijden. Ik heb steeds begeleiding gehad en ben nu ongeveer een jaar verder. Heb net mijn tweede wedstrijd achter de rug en ik ben helemaal tevreden. Het ligt er een beetje aan hoe snel je zelf alles oppikt en of je goede begeleiding krijgt. Het is wel makkelijk als je al een basis hebt voor je begint met je eigen paardje. Ik heb zelf ook lopen twijfelen. Ongeveer hetzelfde als waar jij nu tegenaan loopt, maar ik heb geen moment spijt van de aankoop van een jong paard! Je leert namelijk samen en dat is echt heel leuk!


Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-01 22:53

bedankt voor jullie reacties! Ik dacht van: oh, dat doe ik wel even Schijnheilig Maar mooi niet dus Haha! Blij dat ik het gevraagd heb, ik zal me er zeker meer in verdiepen, en voordat ik wat beslis, eerst heel wat lesjes gaan nemen! Party!!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 22:04

Als je het niet probeert dan weet je het ook niet hoe het precies is.
En op veel western paarden kan je heel erg goed gewoon op rijden.
Het licht er ook wel aan hoe oud het beestje precies is.
Als het nog jong is kan je het nog van alles leren!! *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers