Grrrr... Mijn auto open gebroken! Grrrrrr.........

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Grrrr... Mijn auto open gebroken! Grrrrrr.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 05:21

Wat een leuke avond beloofde te worden... werd een nachtmerrie! Boos!

Ben gisteravond naar Groningen afgereisd, alwaar ik met iemand had afgesproken. Om half elf 's avonds gearriveerd op de afgesproken plaats (een zeer drukke parkeerplaats bij twee sportcomplexen waar op dat moment allerlei activiteiten gaande waren), mijn auto afgesloten, spullen uit het zicht gehaald, over gestapt in een andere auto... en om middernacht (anderhalf uur later dus) weer terug bij mijn eigen auto.

Ik loop naar mijn auto.. een beetje vreemd kijkend omdat de bestuurderstoel voorovergeklapt staat en ik me niet kan heugen deze zo achter gelaten te hebben, steek ik mijn sleutel in het sleutelgat aan de bestuurderszijde.. helaas.. dit gaat niet. Ik krijg mijn sleutel er niet in. Ga naar de passagierskant steek daar mijn sleutel in het slot en krijg na heel veel moeite mijn auto eindelijk open. En krijg dan de schrik van mijn leven. Lips are sealed Huilen Ik zie dat mijn auto één grote bende is en de stroomdraden van mijn radio naar buiten hangen, het dashboardkastje open staat etc. etc.

Ik heb dus meteen de politie gebeld, welke anderhalf uur later eindelijk arriveerden, terwijl ik helemaal natgeregend was. Ik mocht namelijk niets in de auto beroeren, dus ook niet er in gaan zitten. Het was koud, het spoelde en ik had geen jas aan, behalve een dun colbertje.
Om dan te horen dat ik mijn adresgegevens maar achter moet laten en maar aangifte moet doen in mijn eigen woonplaats en dat ze die aangifte maar door moeten sturen naar Groningen.

Ben ruim een half uur later (nog steeds niet van de schrik bekomen) weer richting Drachten gereden om thuis een lijst op te maken met vermissingen en beschadigingen. En die luidt als volgt:

* Autoradio Sony cdx 4160 rds radio-cd speler
* Headset van een mobiele telefoon
* € 125,-
* Paarse kanten/satijnen string en beha
* 2 pakjes Marlboro 100S
* Kpn opwaardeerkaart à € 20,-
* Reservesleutel huis
* Autopapieren
* 2 flessen motorolie 15W40 van de BP
* Volle fles coca cola light 1,5 liter
* Twee lege flessen Fanta 1,5 liter
* Lenzen I wear soft 1 month high, -3.00, 2 doosjes met elk zes lenzen, goed voor een half jaar.
* Compactflashkaart 64mb
* Mobiele telefoon (zonder kaart), Panasonic GD87
* 25 diverse cd's

* Sloten van de auto kapot, aan beide zijden
* Buitenspiegel bestuurderskant kapot
* Schade aan mijn dashboard

Met deze gehele waslijst ben ik dus zojuist naar het politiebureau hier in Drachten gereden, alwaar ze me weer weg wouden sturen, aangezien ik in Groningen aangifte zou moeten doen. Maar aangezien ik daar dus weg was gestuurd, hebben ze me uiteindelijk toch geholpen. Door een fout in het computersysteem, hebben ze het gehele proces verbaal met de hand moeten schrijven, maar zouden in de loop van de komende week nog wel bij mij langs komen om het officieel te maken en een handtekening te halen.

Al met al... baal ik dus behoorlijk Frusty en ben ik ook behoorlijk pissed
Er zijn twee dingen die ik totaal niet begrijp...
1. Waarom pikken ze net mijn auto eruit.. tussen al die andere auto's? Verward
En dat terwijl er ook nog een soortgelijke auto naast die van mij stond, waar een telefoon met carkit in stond, een radio, scanner, 27mc bak, diverse spullen in zicht, etc. etc. En die auto stond er al voor ik er kwam en stond er ook nog toen ik het terrein uiteindelijk verliet.
2. Wat moeten ze in hemelsnaam met mijn lingerie? Verward

Maar goed, moet ook maar meteen de woningbouw bellen om nieuwe sloten op mijn huis te laten zeggen, aangezien ze mijn reservesleutel en de autopapieren hebben meegenomen. Ik heb er weinig behoefte aan om hier ook nog eens verrast te worden.

Voor nu.. hoop ik in ieder geval nog een oog dicht te kunnen doen. Ik heb helemaal kapot, maar ben er niet geruster om, met in mijn achterhoofd het idee dat ik onverwachts visite kan krijgen.

Ik vraag me overigens nog wel af hoeveel pech een mens kan hebben. De afgelopen weken bestaan bij mij alleen maar uit pech, pech en nog eens pech. Boos! Zal het dan ooit eens afgelopen zijn? Huilen Verdrietig


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 08:30

Wat een pech zeg! Huilen Dat is echt balen voor je Boos!

Ik wilde je al zeggen dat je beter voor nieuwe sloten op je huis kon zorgen toen ik las dat ze je (reserve) huissleutel hadden. Maar als ze je autopapieren hebben moet je dat inderdaad maar zo snel mogelijk doen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 08:44

Wat balen voor je!
Wat een rotstreek, dat ze nou per sé jou auto hebben gekozen. Maar dat ze al dat eten/drinken hadden Verward Wisten ze dat je lang wegbleef ofzo? Vaak nemen inbrekers alleen het hoognodige mee... Scheve mond
Echt een rotstreek, ik hoop dat de politie je goed zal kunnen helpen. Veel succes verder, en ik hoop dat je een forse schadevergoeding krijgt *LOL*

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 09:40

Gatver, wat vervelend weer! Bij de helft van de spulletjes die je mist vraag ik me trouwens af waarom ze die hebben meegenomen... Ik hoop iig dat eea netjes wordt opgelost... Succes.

* To Belg, or not to Belg *

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 09:44

Tjee wat heb jij veel geld cash in je auto liggen en al die dingen. Ik heb een alarm klasse 3 in mijn auto die al op een voetbal tegen mijn wiel reageerd en ik laat nog niet zoveel spullen in mijn auto als ik uitga.
Wel ontzettend vervelend voor je, maar ik vrees dat je naar al je spullen kan fluiten ik hoop dat je goed verzekerd bent. Sterkte.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 10:04

O jeempie....
Nou, er zijn ergere dingen dan wat materiele ongemakken, maar toch, heel sneu.

Denk overigens niet dat je er ooit weer wat van zult horen. Bij ons is een groot luchtkussen gejat, en ze hebben de man die dat oa heeft geflikt, maar zelfs dan nog zie je er nooit weer wat van terug... Dus neem er maar afscheid van, niet te lang boos over blijven, daar heb je alleen jezelf maar mee...

Was je verzekerd voor de schade veroorzaakt door deze ellende?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 10:31

Vervelend hoor!

Laat nooit je autopapieren achter in je auto, heb je geen handtasje
waar je ze in kunt doen??
Zoveel cash geld zou ik er ook niet in achter laten. Eigenlijk valt er
uit mijn auto alleen een radio te halen en dan zit er ook nog eens
een alarm op.

Ik wens je in ieder geval sterkte!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 10:49

Het is inderdaad dikke pech, maar als ik zie wat jij allemaal in je auto achterlaat Verward. Misschien hebben ze jou uitgekozen omdat je voordat je uitstapte nog je spullen opgeborgen hebt. Als de boefjes op de uitkijk stonden hebben ze misschien mooi kunnen bekijken wat je allemaal bij je had.

Sterkte ermee, ik hoop dat je er nog wat van terugziet.

Alja

Berichten: 25582
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 11:13

wat verschrikkelijk voor je.
ik heb het ook eenkeer meegemaakt na een avondje stappen dat mijn auto was opengebroken en wat vond ik het een vies idee dat anderen in mijn auto hadden snuffelen...

waarom jouwn auto is opengebroken en die van je buurman niet kan zijn dat jij een makkelijker merk hebt om open te breken....
maar het maakt het er niet minder banketstaaf om

ONDERSCHRIFTLOOS

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 11:21

Ik heb niets in mijn auto (voor zover je het nog een auto mag noemen) Ik heb dus ook nooit mijn auto op slot, ze kunnen hem hoogstens opruimen.................

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 12:59

Oof... ik heb dat inderdaad ook al twee keer gehad, maar laat nu echt heilig echt helemaal -niets- meer in de auto liggen. Nog geen cd, of een plastic zakje... Maar wow, jij hebt wel echt heel veel nog in je auto liggen zeg... Goed verzekerd hoop ik? Bij mij hadden ze tenminste nog het fatsoen om alleen het achterste raampje in te slaan, en dat kunnen ze vrij makkelijk repareren.... Bij mijn auto in Ierland hebben ze mijn hele deur verbogen zodat ze een 10 jaar oude radio konden jatten...

Nog mazzel dat ze niet gelijk je auto ook meegenomen hebben als ze je papieren hadden. Ik moet zeggen dat ik zelf mijn papieren altijd lekker thuis laat liggen...

Overigens is helemaal niet op slot doen ook niet zo een goed plan, want dan ben je ook gelijk niet meer verzekerd als hij bvb gestolen wordt.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 14:34

Tja.. het was echt puur toeval dat ik nét nu zoveel spullen in de auto had liggen. Geld had ik nét van iemand geleend om mijn autoreparatie's van te betalen en zat nog in een klein zakje van mijn jas. Maar doordat het lekker weer was en ik écht maar héél even weg zou (hooguit een kwartiertje, wat dus anderhalf uur werd), heb ik de jas in mijn kofferbak laten liggen en verder niet meer bij stil gestaan. Evenals mijn autopapieren die ook in die jas zaten, aangezien ik de auto nét had laten keuren en ik niet meer thuis was geweest.
Ook de flessen motorolie, opwaardeerkaart, sigaretten en lenzen had ik net daarvoor gekocht en zaten ook keurig in een tasje in mijn kofferbak. En wat de cd's betreft, daar heb ik zo'n leuk mapje voor, die altijd in mijn dashboardkastje ligt, evenals mijn beha en string.. voor het geval ik ergens onverwachts blijf overnachten.

Wat heb ik gedaan voor ik mijn auto uitstapte? Het frontje van mijn radio gehaald en die in mijn tas gedaan en meegenomen. Maar helaas... uit zo'n frontje alleen komt geen muziek.

Wat verzekering betreft, ik ben dus gewoon WA verzekerd. Dus krijg totaal geen ene cent, tenzij de daders gepakt worden. En dat.. is iets waar ik wel naar kan fluiten. Het enige wat ik kan hopen is dat een aantal mensen die ik ken en die vaak spullen aangeboden krijgen, mijn spullen bij toeval tegen komen. Maar ook dat zal wel niet het geval zijn.

Gewoon behoorlijk balen dus. Frusty

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 14:42

Bij mij is pas geleden voor de derde keer mijn auto opengebroken. Twee keer hebben ze een ruit eruit getikt, en de laatste keer hebben ze het slot maar gewoon vernield. Heel fijn op zondag, want er is geen garage die je dan kan helpen. Frusty

Gelukkig had ik er geen van die keren iets interesants inliggen (behalve 1 keer mijn autopapieren, die was ik vergeten.) Mijn radiofrontje neem ik altijd mee, en mocht dat onverhoopt toch een keer vergeten: de radio zit er los in, dus die kunnen ze zonder verder schade te veroorzaken aan dashboard of wat dan ook eruit halen.
De laatste keer had ik wel een heleboel zakken wol in de kofferbak liggen, uit het zicht dus (en bestemd voor een schooltje), en die hebben ze allemaal leeg gehaald en uitgerold. Gaf wel een hele bende en ik kon het allemaal weggooien, maar ja.

Ik had er wel oneglooflijk de pest over in dat anderen met hun tengels aan spullen menen te moeten komen en me behoorlijk op onkosten jagen iedere keer. Ik heb een oudere auto, dus die is niet verzekerd tegen dit gedoe. En dan nog...

Maar Honybee, volgende keer toch maar wat minder spullen in je auto leggen. Ik geef toe, mijn auto lijkt af en toe ook wel op een soort extra opbergkast, maar alles wat van waarde is ligt thuis achter slot en grendel!

*edit* lees net waarom je die erin had liggen.


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 15:05

Ja idd, wat moeten ze met lingerie?? Maar wat moeten ze met 2 lege flessen?? Ze hebben echt alles meegenomen vplgens mij.
Erg vervelend!!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 15:58

Vorig jaar hebben ze mijn dakje open gesneden(heb een cabrio vitara), gewoon bij ons in de straat waar het heel rustig is.
Soort woonwijk zeg maar.

Kom ik terug van vakantie, radio pleitte, cd's pleitte en dak stuk.

tegenwoordig heb ik alles in een rugzakje zitten(uitgezonder cd's), mijn papieren, geld, rijbewijs, frontje radio, portomonnee.
En dat ding heb ik altijd bij me.

tegenwoordig kun je nergens meer iets achterlaten of het is weg, ze asen er gewoon op. Extreme duivel

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 16:01

Ons gaven ze een leuk welkomstcadeau toen we hier net 2 weken woonden.

Niet het ruitje ingetikt, of slot geforceerd. Nee, ze bogen de deur dubbel...

Gelukkig werden ze diezelfde avond nog opgepakt...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:40

manic schreef:
Overigens is helemaal niet op slot doen ook niet zo een goed plan, want dan ben je ook gelijk niet meer verzekerd als hij bvb gestolen wordt.


geloof me mijn auto wil je nog niet hebben al krijg je geld toe...... Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 19:49

Jeetje, wat een ellende! sterkte... lijkt me vooral erg onprettig dat ze je extra sleutels hebben, en wat moeten ze met lingerie idd Verward

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 21:00

Meid, wat erg! Wel balen dat ze nu net het moment uitgekozen hebben dat je veel in je auto had liggen. Ik ben bang dat je idd naar je spullen kan fluiten. Verrot zeg... succes!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 02:35

Oh wat een rotstreek zeg, zul jij balen! En net nu er zoveel inlag, dat zul je altijd zien!

Krijg je nog wat uitbetaald?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bonnelover, ComscoreBot, Facebook, fnpetter1990, furious, goesju, IASCrawler, ista, Knollboll, Lisselot, Loreke2, MeesMo, MissJeanny, Muga, Oehlala, Roosch, YandexBot en 149 bezoekers