Stalling omg. Arnhem... voor evt. volgend jaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Stalling omg. Arnhem... voor evt. volgend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 09:21

Oooohhh... ik loop echt vreselijk op de zaken vooruit, maar ik gooi het toch maar vast in de groep... Knipoog
Omdat een eigen paard maar "in mijn hoofd blijft zitten" , heb ik bedacht dat het wel handig zou zijn om eerst eens naar de mogelijkheden te kijken. Ik woon in Elst, op nog geen kilometer van mijn huis is een prima stal. Alles erop en eraan: keurige stallen, longeerring, buitenbak, binnenbak 20x40, binnenbak 30x60!, weidegang, gezellige kleine kantine om te kletsen en "en bakkie te doen", aardige mensen. Eén nadeel: je kunt slecht naar buiten. Elst ligt ingeklemd tussen een handvol spoorlijnen en snelwegen. Bovendien zijn de boerenwegen daar behoorlijk gevaarlijk, iedereen rijdt veel te hard en de bermen liggen bezaaid met scherpe, hoekige stenen.
Omdat ik niet weet hoelang ik het volhou om alleen maar in de bak te rijden, ga ik vast rondkijken naar stallen in de buurt vanwaaruit je wél lekker naar buiten kunt. Kan ik altijd nog beslissen wat ik wil...

Waarschijnlijk moet ik de rivier over om in het bosgebied te komen. Van Goudengids.nl word ik niet wijzer... kan ik alleen caravan- en bootstalling vinden... Haha! dat schiet dus niet op. Vraag is dus: wie weet er zoiets in de omgeving?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 09:44

In Anrhem zelf zijn er naturlijk de 3 maneges die er al jaren zitten: De Kemperberg, Mansour en de Waterberg. Alle 3 maneges met pesionstalling er bij en redelijk wat faciliteiten die je uiteraard moet delen met de manegeklanten en geen of slechts beperkte weidegang.

Dan is er nog Stal de Maesberg in Schaarsbergen, tevens Emiel Voest steunpunt. Verzorging wordt voor je gedaan en er is weidegang. Stal de Menthenberg, een pensionstal bij een voormalig boer, weinig faciliteiten maar volop weidegang. Daar sta je obv zelfverzorging. Voor de Stallen van Jan van Loenen op de Bakenbergseweg in Arhnhem geldt hetzelfde. En dan is er nog de Henriettehoeve in Wolfheeze. Behoorlijk wat faciliteiten [geen overdekte rijhal], volop weidegang ook in de winter, alleen pensionstalling, verzorging wordt voor je gedaan.

Maak eens een lijstje met wensen en eisen voor jezelf. hoe belangrijk is een overdekte rijbaan en hoe belangrijk is weidegang [ook in de winter]. En zo zijn er vast nog veel meer zaken die voor jou mee tellen.

Volgens mij lopen er van iedere stal die ik hier noem wel Bokkers rond. Dus als je specifieke informatie wil over de stal en de sfeer moet je gewoon een nieuw berichtje plaatsen.

Succes!!

Trow

Berichten: 12
Geregistreerd: 25-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 10:04

Hier de gegevens over manege Mansour:

Kemperbergerweg 793
6816 RW Arnhem
Tel: 026 - 44 23 006
Fax: 026 - 44 36 352
Website: www.mansour.nl
E-mail: info@mansour.nl

En van manege Ruimzicht:

Loostraat 1
6836 AB Arnhem
Tel: 026 - 323 12 30
Fax: 026 - 327 14 53
Website: www.manege-ruimzicht.nl
E-mail : info@manege-ruimzicht.nl

Een rijhal van 20 x 60 meter, een buitenbak van 20 x 40 meter, een grote paddock, zeventig stallen, een ruime kantine met keuken en terras, ruime pakeergelegenheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 10:15

Volgens mij heeft manege Ruimzicht geen uitrijmogelijkheden en daar vraagt Elles juist naar *LOL*

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 10:52

Ik heb zelf jaren bij Van Loenen gestaan en dat beviel me perfect. Aardige mensen, paarden worden goed verzorgd en het is ook niet te duur.

Ik heb even op Mansour gestaan, maar daar kunnen de paarden alleen 2 uurtjes per dag (tegen betaling) in een paddock worden gezet. Uitrijmogelijkheden te over.

Waterberg moet je 15 minuten met je paard lopen wil je hem in de wei kunnen zetten. Zou ook niet echt mijn keuze zijn. Uitrijmogelijkheden te over.

Net wat Jippie zegt, wat wil je?? En niet te vergeten, wat kan je betalen. Bij de maneges moet je toch al snel aan een bedrag van 300 Euro per maand denken.

Er is mij aan maand geleden nog te oren gekomen dat er bij Van Loenen nog plaats is.

Bij de Maesberg zou ik persoonlijk niet gaan staan. Je zit direct aan de camping en ik vind de accomodatie ook te wensen overlaten.

Succes met je zoektocht!

Op zoek naar de zon!!!


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 11:33

Jippie schreef:
Volgens mij heeft manege Ruimzicht geen uitrijmogelijkheden en daar vraagt Elles juist naar *LOL*


daar heb je goede uitrijmogelijkheden hoor, mijn zus werkt daar en ze hebben er altijd kei leuke buitenritten!!!

Verder sta ik bij reijnen, das helemaal super uitrijden, daarom stanik er voornamelijk Kwijl En dat is in Bemmel, maar dan aan de kant van Huissen, niet zo ver vanaf arnhem...

En zoals Jippie al zei een lijstje maken met wat je wil, en daar op selecteren!

Groetjes

Dag lieve mama...

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 15:35

Ik weet een heel mooi plekje voor je paard, maar vanuit Elst is het toch al gauw 20 minuten rijden. Paarden hebben zomer en winter weidegang. grote boxen van 4 bij 4 meter of naar keuze in de loopstal met uitloop naar buiten. Binnen- en buitenbak, longeerbak en uitrijmogelijkheden in het Bergherbos. Zie www.pferdehof-montferland.de

Suus_Boytje

Berichten: 60
Geregistreerd: 06-09-08

Re: Stalling omg. Arnhem... voor evt. volgend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:33

Oii!

Ik zag dat iemand hier iets wist over stal van loenen nu denk ik ook over een eigen paard en wil graag wat meer informatie over die stal.
Het lijkt me een leuke stal, maar is er bijv. nog plek, en wat zijn de kosten?
Wat zijn de mogelijkheden en is er een ruitepad in de buurt?

Ik woon overgens in de burgemeesterwijk, dus kan ik er makkeijk met een fiets komen Knipoog

Groetjes Suus_Boytje

Weten jullie een stalling in omgeving arnhem?
Stuur dan een berichtje!

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Stalling omg. Arnhem... voor evt. volgend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:02

Ook ik ben erg geinteresseerd in stalling in Arnhem. Er hoeft nog niet direct plek te zijn, een wachtlijst waar ik op kan is ook goed. Ik heb namelijk een nieuwbouwhuis gekocht in de Schuytgraaf (Arnhem Zuid), de verwachting is dat we rond mei 2009 gaan verhuizen. Ik ben op zoek naar een plek waar mijn paard zomer en winter de hele dag (dus niet een paar uur!) naar buiten kan. Liefst in de wei, maar in de winter is een paddock ook prima. In de zomer vind ik dag en nacht weidegang ook oke, in de winter liever wel 's nachts naar binnen. Verder is het wel handig als er een goede buitenbak bij is en dat de paarden worden binnen en buiten gezet en gevoerd. Mesten wil ik zelf doen, maar mag er ook bij in zitten...

Weet iemand iets? Liefst voor max. 225 euro, dan hoor ik het graag!

Suus_Boytje

Berichten: 60
Geregistreerd: 06-09-08

Re: Stalling omg. Arnhem... voor evt. volgend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:43

Iirene schreef:
Ook ik ben erg geinteresseerd in stalling in Arnhem. Er hoeft nog niet direct plek te zijn, een wachtlijst waar ik op kan is ook goed. Ik heb namelijk een nieuwbouwhuis gekocht in de Schuytgraaf (Arnhem Zuid), de verwachting is dat we rond mei 2009 gaan verhuizen. Ik ben op zoek naar een plek waar mijn paard zomer en winter de hele dag (dus niet een paar uur!) naar buiten kan. Liefst in de wei, maar in de winter is een paddock ook prima. In de zomer vind ik dag en nacht weidegang ook oke, in de winter liever wel 's nachts naar binnen. Verder is het wel handig als er een goede buitenbak bij is en dat de paarden worden binnen en buiten gezet en gevoerd. Mesten wil ik zelf doen, maar mag er ook bij in zitten...

Weet iemand iets? Liefst voor max. 225 euro, dan hoor ik het graag!



Arnhem zuid, wat leuk!
Ik weet een stalling onderin arnhem zuid, ik ken hem niet zelf maar als je intresse hebt kun je even pben voor de link van de stalling op marktplaats Knipoog
Verde rweet ik op de bakembergse weg de stalling Van Loenen, daar wil ik zelf gaan staan Knipoog

Weten jullie een stalling in omgeving arnhem?
Stuur dan een berichtje!

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Stalling omg. Arnhem... voor evt. volgend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:32

Citaat:
Arnhem zuid, wat leuk!
Ik weet een stalling onderin arnhem zuid, ik ken hem niet zelf maar als je intresse hebt kun je even pben voor de link van de stalling op marktplaats


Ik heb de advertentie zien staan op marktplaats en heb ze een mail gestuurd. Ik vind wel dat de paarden vroeg naar binnen gaan (om 15.30 uur), maar beter dan niks natuurlijk. Weet jij waar ze zitten in Arnhem-Zuid?

Meer tips zijn welkom! Dus als iemand nog iets weet...
Laatst bijgewerkt door Iirene op 11-09-08 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: Stalling omg. Arnhem... voor evt. volgend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:34

kijk eens naar stal mansour, daar hebben ze een hit actief stal. Daar staan paarden altijd in een uitloopstal met veel buitenruimte. Ik vond het erg inspirerend. Mooie omgeving ook, binnenbak.

niets hoeft, paarden wel

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Stalling omg. Arnhem... voor evt. volgend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:37

bedankt voor de tip! Ik had er al wel van gehoord inderdaad. Komen de paarden daar ook in de wei?

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Stalling omg. Arnhem... voor evt. volgend jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:59

Ehm, dit is een topic uit 2003!
Als je op zoek bent naar ervaringen met een bepaalde stal kun je een topic openen op EA-GZ Diensten, een topic waar al 5 jaar niet meer in is gereageerd omhooghalen is echt niet de bedoeling Knipoog
Hier een slotje.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991 en 120 bezoekers