wandelaars...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

wandelaars...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 16:38

Heeft er iemand soms een logische verklaring waarom paarden (mijn vorig paard en mijn nieuw toch) zo angstig zijn van mensen als je op buitenrit bent??? Oftewel verschieten ze of zijn ze heeeeeeel alert net alsof ze van een andere planeet komen, ze hoeven hiervoor niet altijd uit een bosje ofzo te komen

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009


Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 17:37

In een vertrouwde omgeving zijn paarden er wel aan gewend, maar buiten kunnen mensen toch heus ineens weer prooidieren lijken, hoor.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 18:07

Mijn paard doet dat ook, hij draait zich zelfs 180 graden om als er een wandelaar aan komt (alleen in het bos, op de weg doet hij het niet). Maar het gaat wel steeds beter. Hij is nog jong (4,5) en het is wel een normale reactie voor jonge paarden. (Weet niet hoe oud die van jou is)
Maar goed, een echt logische verklaring heb ik eigenlijk ook niet.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 19:05

(Weet niet hoe oud die van jou is)
quote]
de mijne is er al twaalf, en mijn vorig paard word er 9, op de weg doen ze het ook niet alleen in het bos of vel

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 21:13

Botervlieg schreef:
In een vertrouwde omgeving zijn paarden er wel aan gewend, maar buiten kunnen mensen toch heus ineens weer prooidieren lijken, hoor.


Party!! Euh...eh...ehm.. ROOFdieren bedoelde ik natuurlijk !! Party!!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 21:18

Simmie schreef:
Mijn paard doet dat ook, hij draait zich zelfs 180 graden om als er een wandelaar aan komt (alleen in het bos, op de weg doet hij het niet). Maar het gaat wel steeds beter. Hij is nog jong (4,5) en het is wel een normale reactie voor jonge paarden. (Weet niet hoe oud die van jou is)
Maar goed, een echt logische verklaring heb ik eigenlijk ook niet.


*LOL* Mijn Grote Bink Lovers sprong met 27 jaar nog in m'n broekzak voor een onverwachte fietser/wandelaar, hoor, dus leeftijd telt niet altijd zo...

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 08:22

Die van mij vindt vooral hardlopers griezelig, dan zit ze echt zo te kijken. Maar verder gewone wandelaars vind ze niet eng, ja of ze moeten een felgele regenjas aanhebben of een paraplu bij zich hebben Tong uitsteken

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 08:42

Hier nog zo 1

Kawa vind ze ook eng.
Ik heb ze dan nog niet opgemerkt maar Kawa is al weer bijna op weg naar huis Knipoog

Maar als ik hem uit de wei haal en er staat op het hoekje van de wei iemand die hij niet meteen herkent durft hij ook niet meteen verder.
Als ik er dan langs loop schuilt hij achter me *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88476
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 08:43

Paarden zijn van nature bijziend, dus iets wat in de verte is kunnen ze niet goed 'scherp' zien. Dus is het 'eng'. Als 'het' dichterbij komt herkennen ze wat het is en zijn ze vaak niet ge-interesseerd meer.
Het ligt natuurlijk aan het karakter van het paard, maar ook de ruiter heeft een grote doses inbreng (vertrouwen) waardoor het paard al dan niet reageerd.
Natuurlijk blijven paarden vluchtdieren en zal de eerste reactie een vluchtreactie zijn, maar al doende leren ze dat wel af als ze ouder worden.
Als mijn paard schrikt dan maakt ze een 'duik' op de plaats waar ze staat en het moet wel heel erg zijn (bijv. een zwijn binnen handbereik) wil ze echt wegspringen.
De enige 'wandelaars' waar ze van gaat 'knorren' is als er van die vreemde mannen met zwart/groene gezichten en takken op hun helm met zwaaiende geweren haar richting uit komen (of verscholen zitten in de struiken).
Wij noemen dat militairen op oefening, maar ja leg dat een paard maar eens uit Haha!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 16:20

Yep, eigenlijk altijd zelfs!
Ze doet dan net alsof ze nog nooit een mens heeft gezien, 1 keer durfde ze er niet eens langsaf te lopen en ging zo achteruit het prikkeldraad van een wei met koeien in! schrok ze ook nog eens van die koeien liep ze die mensen weer bijna overhoop.
Volgens mij zag het er wel hilarisch uit


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: s0173957 en 48 bezoekers