SGW wedstrijd en nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

SGW wedstrijd en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-03 22:06

Hai iedereen,
Ik ben van plan om over een paar maandjes een keer een Samengestelde wedstrijd te starten.
Maar ik heb daar nog helemaal geen informatie over !
Ik heb nu de vraag; Als je op en tijdens die wedstrijd bent/komt wat moet je dan als eerst doen en wat erna en tijdens de cross?

Alle informatie is echt welkom! Ik hoop veel reacties te krijgen!
Groetjes Margon

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 22:24

Dressuur eerst, dan geloof ik springen en daarna de cross in.
Daar tussen moet je ook nog naar de dierenarts met paard.
Geloof ik 2 keer.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 09:33

Hier is pas een topic over geweest. Kijk maar:
[WD] SGW, hoe en wat??

Ik zal toch maar eventjes antwoord geven op je vraag.
Je moet als eerst gewoon gaan dressuren en zorgen dat je een nette dressuurproef rijdt. Gewoon net als een normale dressuurwedstrijd in je wedstrijdkleding. Als je klaar bent met de proef zit er meestal een lange tussen voordat je weer kan springen, want na de dressuurproef moet je springen. In die tijd lopen de meeste mensen de cross, want anders weet je niet waar je heen moet. Als je dan de cross hebt gelopen en het is bijna tijd om te springen kan je je paard opzadelen en ook alvast klaarmaken voor de cross. Je hoeft dus niet meer in jasje enzo. Als je het springparcour hebt afgelegt, moet je naar de DA om te kijken wat de hartslag is van je paard en hij moet ook goed lopen (dus niet kreupel zijn). Meestal zit er ongeveer 20 minuten tussen het springen en de cross. Der cross gaat precies op tijd dus je moet dan wel aanwezig zijn. En tja, wat je onder de cross moet doen.. Haha! Rijden, concentreren, genieten en zorgen dat je paard springt Knipoog Het is echt zo cool he Cool Als je klaar bent met de cross moet je ook nog eventjes naar de DA voor z'n hartslag. En daarna ben je klaar en heb je hopelijk een hele leuke dag gehad Party!!

Als je in dat topic hebt gekeken en je hebt nog vragen, dan hoor ik het wel Lachen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 09:50

Plingressuur
*Springen
*1e Keuring.. (1e keuring is meestal na het springen, soms ook voor het springen of zelfs voor de dressuur)
*Cross
*2e Keuring

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 12:08

Heel goed idee!!! Het is echt weer eens wat anders dan dress & spr. Maar als er eens een oefencrossje in de buurt is zou ik dat anders ook eens proberen. leer je ook erg veel van.. Ik weet niet precies waar je woont maar Wieringerwerf zou een aanrader zijn (noord-holland) is namelijk een soort oefendag waarbij je langs alle sprongen gaat met instrcutie en zo...

Groetjes Hester

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 13:13

jep wieringerwerf is wel een aanrader! ik geloof dat dat 9 en 10 Augustus is, dan krijg je dus les...ga je met ene groepje en instructeur door het bos, en daarna mag je alleen de cross rijden
23 en 24 augustus is dan de Echte Cross, dus dressuur,springen en de cross! dat zijn tevens de NH kampioenschappen