[AR] Ik heb mijn koetsiersbewijs gehaald!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

[AR] Ik heb mijn koetsiersbewijs gehaald!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 15:56

Vanochtend had ik examen voor mijn koetsiersbewijs gehad en ik ben GESLAAGD! De theorie ging niet geweldig, daar had ik 5 fout op maar aangezien je er 7 mocht hebben was dat toch nog afdoende.
De praktijk was ook makkelijk want ik had gedacht dat ik toch wel zou moeten in- of uitspannen maar degenen met wie ik de aanspanning deelde ging optuigen en had het paard al voor de wagen staan toen de examnitor zei dat de ander (ik dus) het paard moest inspannen. We hoefden haar gelukkig niet meer uit te spannen.
Het rijgedeelte buiten ging ok redelijk goed. Alleen het opstappen ging niet zo netjes omdat de leidsels in elkaar gedraaid waren dus daar had i wat mee zitten prutsen maar bedacht uiteindelijk toch dat het het belangrijkst is dat de lijn van hand naar mond recht is. Toen ben ik dus maar opgestapt. Het mennen ging verder goed behalve dat ik al richting aangaf om de parkeerplaats van de manege op te rijden toen de examinator zei dat als ik daar in ging ik gezakt was. Toen de volgende afslag naar de manege maar genomen (pfew) en toen was dus ook de praktijk voldoende!


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 16:34

Proficiat Party!! Party!!

Ik ga het ook doen, tijdens de instructieweek in Ermelo, dat word nog ff leren dus Haha! Dan heb ik 14 juni examen Haha!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:00

Gefeliciteerd hoor!! Lachen

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 21:28

gefeliciteerd

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 00:47

Gefeliciteerd!
Mooi dat je het gehaald hebt, ookal weet je min of meer hoe het moet, het blijft toch een spannende dag.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 23:46

Gefeliciteerd! Ik ben zaterdag aan de beurt! Hoop dat het gaat lukken, want heb door omstandigheden dus eigenlijk bijna niet op de bok gezeten!
Maar ach we zien wel!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 09:56

Gefeliciteerd met je mendiploma joh! Hoop dat je r veel en veilig gebruik van mag maken

liberty schreef:
Ik ga het ook doen, tijdens de instructieweek in Ermelo, dat word nog ff leren dus Haha! Dan heb ik 14 juni examen Haha!

Ik heb t examen al gedaan anders had ik het ook in Ermelo kunnen proberen! Zit ook in die 1e menweek nl. (Er is nog ruimte zelfs!) *LOL*
Was je r vorig jaar ook?Vraag me af hoe je tijd kunt vinden voor mendiploma cursus in het toch al zo druk schema daar.
We komen met z'n 3e van onze menvereniging. Paar van vorig jaar die dit jaar weer zouden komen zag ik niet op de lijst. Vink wel jammer Scheve mond


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:33

brechje schreef:
Gefeliciteerd! Ik ben zaterdag aan de beurt! Hoop dat het gaat lukken, want heb door omstandigheden dus eigenlijk bijna niet op de bok gezeten!
Maar ach we zien wel!


Als je het niet onder de knie hebt, dan zou ik maar uitstel aanvragen als ik jou was (of je ziek melden). Het is zonde van het geld om toch examen te gaan doen dan.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 11:43

Gefeliciteerd, Ik heb het een aantal weken terug gehaald !!! En het viel mij nog tegen hoeveel mensen er op 1 van de 2 onderdelen toch nog zakte.. Was dat bij jullie ook zo ??

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Linet

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Zoetermeer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 20:02

Gefeliciteerd! Ik hoop het ook ooit nog eens te gaan halen!!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 20:15

Citaat:
Gefeliciteerd, Ik heb het een aantal weken terug gehaald !!! En het viel mij nog tegen hoeveel mensen er op 1 van de 2 onderdelen toch nog zakte.. Was dat bij jullie ook zo ??


Ja de moeilijkheidsgraad viel mij ook wel tegen. Wij waren met zijn zevenen en waren wonderwel allemaal geslaagd voor de theorie (schijnt ook niet veel voor te komen) maar twee zakten op de praktijk. De een was gewoon nog niet handig genoeg maar de ander had wel veel ervaring maar stond stijf van de zenuwen. Dat was ook niet raar want hij had die ochtend nog een ongeluk met zijn paard gehad.
Het dier stond namelijk voor de wagen al wat gespannen te zijn toen iemand in zijn handen klapte en het dier zich rotschrok. Zij vloog het meisje wat haar vasthield uithanden en racete een aantal rondjes door de bak waarbij de kar op zijn kant terecht kwam... Verdrietig Daarna kiepte de kar gelukkig weer terug maar toen vloog ze recht op de bak deur af en sprong er over, naar het schijnt met kar en al (over dit onderdeel ben ik niet helemaal zeker omdat de verhalen verschillen en ik er zelf niet bij was). Maar iig kwam ze met de kar de bak uit en rende zo in volle galop naar haar stal terug (een dorp verderop). De instructeur en een andere menner vlogen er met auto en fiets achteraan en de man die fietste wist achterop de kar te springen en vanaf de evenaar ofzo de leidsels van de rug van t paard te pakken...

Brrr kan me dus wel indenken dat de eigenaar zakte

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:11

Eek Lips are sealed
Nog een geluk dat er geen ernstige ongelukken gebeurt zijn dan!


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:20

Nog gefeliciteerd!!!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 09:35

GEFELICITEERD!!!!!


Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 20:04

Ik heb de theorielessen nu gehad en krijgen over een week de praktijk.
Hoe ziet het theorie gedeelte eruit op examen? En wat wordt er van je verlangd tijdens examen-rit?
Nog tips?

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 23:22

Gefeliciteerd hoor!

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:07

Branca schreef:
Ik heb de theorielessen nu gehad en krijgen over een week de praktijk.
Hoe ziet het theorie gedeelte eruit op examen? En wat wordt er van je verlangd tijdens examen-rit?
Nog tips?


30 mpc vragen, a-b-c, zei ELBIE 3 weken terug. vorig jaar hadden ze dr 35, dus de vragen zullen bij ons nog ingewikkelder zijn Tong uitsteken

Tot dinsdag!!!

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 15:53

gefelicibokt!

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*

Kellyloverke

Berichten: 181
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: foudgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:39

GEFELICITEERD!!! het is echt goed om het te hebben! zeggen ze dat ook altijd tegen jullie: je begint pas echt goed te leren mennen als je het koetsiersbewijs hebt gehaald? word mij altijd verteld!

LeT LovE RUle... hih SiEtS!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers