Golfen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Golfen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 08:53

Ik heb gister mijn eerste balletje getikt...vond het best leuk eigenlijk! Zijn er bokkers hier met meer ervaring? Wat moet je allemaal kunnen voor de golfvaardigheid enzo?

...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:17

Heb wel eens een golfclinic gehad, en ik vond het ook hartstikke leuk! Ik dacht altijd dat het een heel oubollig kakspelletje was, maar ik vond het echt heel aardig! Vooral als je voor het eerst een balletje put, dan ben je echt in zo'n hoerastemming! (terwijl je op de oefenbaan op maar 5 meter afstand staat Haha! hahaha)
Het is dat we door de paarden geen tijd en geld hebben om te golfen, anders zou ik er best voor te porren zijn denk ik.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:23

Ik heb in Nieuw-Zeeland gegolfd/gegolft (mag volgens Groene Boekje allebei Haha!) en ik moet zeggen dat het me niet tegenviel! Nou is NZ er ook wel echt een land voor: glooiende groene heuvels in overvloed. Ieder dorp heeft dan ook minstens één golfbaan, bij een stad zit je toch wel op minstens vijf. En iedereen golft daar: van de vuilnisman tot de chirurg, om het maar even zwart/wit te stellen. Het gaat daar ook heel gemakkelijk: je leent wat clubs van iemand, stopt 10 dollar in een soort brievenbus bij het clubhuis en voila: je kunt de baan op. Mijn score was ook nog niet eens zo slecht, kan ik me herinneren. Haha!

Hier in NL gaat het allemaal wat moeilijker, naar mijn weten is er maar één baan waar je vrij op mag en dat is die bij Haarlem (Spaarnwoude?). Of het moet in de laatste twee jaar veranderd zijn?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:28

Ik heb nul komma nul balgevoel, dus ik begin er niet eens aan. Al hoewel, misschien probeer ik het wel een keertje voor de gein. Haha!
M'n vader heeft het een tijdje gedaan, maar toen schoot het weer in z'n rug, dus toen moest hij ermee stoppen.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 09:45

Vorig jaar heb ik meegedaan aan een golfclinic en dat viel me allemaal niet tegen. Vond het wel een geinige sport. Niet iets om echt wekelijks te doen, maar zo af en toe is het wel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 10:15

Tessebes schreef:
Ik heb nul komma nul balgevoel, dus ik begin er niet eens aan. Al hoewel, misschien probeer ik het wel een keertje voor de gein. Haha!


Tip: toch eens voor de gein proberen. Ik word doorgaans ook zwaar motorisch debiel van ballen en balletjes, maar binnen een uurtje kreeg ik de bal heel aardig waar ik 'm hebben wilde. Het is een techniek, geen kracht oid. Als je netjes staat en netjes swingt valt het aardig mee. (ik had nl. totaal niet verwacht uberhaupt die bal te raken want die was toch wel heeeeel klein Haha! ) Hihi!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 13:11

Ik heb een ingreep aan mijn rug gehad, dus ik mag nog niet tennissen (teveel rotatie) maar mocht van de fysio juist wel dit proberen, omdat het beheerster is. Vanochtend was de fysio voor het eerst weer behoorlijk tevreden over de spierontwikkeling in mijn rug Lachen
Ik heb begrepen dat in Bilthoven en Zeewolde ‘open’ banen zijn. Ik vond t echt een leuk spelletje, voor herhaling vatbaar! Ben alleen benieuwd naar dat golfvaardigheidsbewijs.

...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:36

Allebei mijn ouders doen het, mijn zwager en mijn 4 neefjes.
Mijn man heeft hier ook een golfset maar komt er eigenlijk bijna niet aan toe.

Het is heel verslavend. Mensen die golfen praten er net zoveel over als mensen met paarden.
Ik vind het ook best leuk maar het is flink prijzig en als ik moet kiezen dan ga ik toch liever voor de paarden.

Het is dus echt geen oubollige kaksport meer, maar wel een sport waar wat centen voor nodig zijn!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:39

Ik heb alleen weleens balletje's die achter lagen gejat *LOL*

lijkt me nou echt niet aan, echt voor oude mensen. Zit totaal geen actie in. Mini golf is dat wle leuk voor 1 x Haha!
Wel leuk leukt me op op zo'n karretje die heuvel af te scheuren *LOL*

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:59

Ik heb het ook 1x gedaan, maar nee, hoeft niet nog een keer. Ten eerste mochten we niet echt de baan op omdat we geen GVB hadden, we mochten een beetje de verte in meppen (wat voor geen meter ging) en later een stukje putten. Nah, ik vond er geen klap aan!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 20:37

Karin schreef:
Ik heb in Nieuw-Zeeland gegolfd

Toevallig bij Lake taupo. In the hole in one. Dat is echt leuk om te zien . Jammer genoeg nooit gezien dat iemand hem erin kreeg,

Een jongen uit me klas zit in de Nederlands selectie hij heeft een handicap van 8.3 of 7.3. Dat is in elk wel goed.Volgens mij.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 20:52

Nope niet bij Lake Taupo, maar ergens in de buurt van Palmerston North (op het North Island), daar waar Maarten een tijdje heeft gewoond. Palmerston is ongeveer het Wageningen van Nieuw-Zeeland (qua universiteit), het plaatsje is ook ongeveer net zo groot als Wageningen maar ze hebben daar wel 9 (!) golfterreinen. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:33

In spaarnwoude zijn 5 banen, 2 voor iedereen en 3 voor gvb-ers.
Mijn vriend heeft zijn gvb in zeewolde gehaald , Harderwolde dat was een aantrekkelijke aanbieding. Hij moest theorie doen+examen en ook nog een praktijk examen. Hij is echt laaiend enthousiast en staat nu elk weeken wel een keer op de baan met en paar vrienden.
Helaas heb ik al een dure hobby anders had ik het ook graag gedaan. Nu ga ik wel eens met hem mee als caddy Lachen omdat hij zijn gvb heeft mag hij iemand meenemen en die valt dan onder zijn verantwoording dus dan mag je op alle banen.
Heb je nog meer vragen?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:57

Ik ga zondag voor het eerst golfen... zal mij benieuwen! Maar ik kan je nergens aan helpen, want ik ben de grootste leek die er rondloopt...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 08:13

Ik heb op een golfbaan gewerkt. Dus ook verplicht golflessen en verplicht je GVB halen....
Driving range is wel leuk, gewoon knoerhard die ballen weg meppen, maar putten enzo is niks voor mij Haha! Veel te precies!

Met je eigen clubke is het wel leuk, zolang je niet tussen de high society zit Haha!


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 09:12

stef schreef:
Ik heb op een golfbaan gewerkt. Dus ook verplicht golflessen en verplicht je GVB halen....
Driving range is wel leuk, gewoon knoerhard die ballen weg meppen, maar putten enzo is niks voor mij Haha! Veel te precies!

Met je eigen clubke is het wel leuk, zolang je niet tussen de high society zit Haha!

Golfbaan Almkreek?
Die zit toch dicht bij jou in de buurt?

Wel raar dat het verplicht moest.
Moest je zelf betalen of werd dat voor je gedaan???

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 12:33

Karin schreef:
Palmerston North


Woont me tante dus dat ken ik, ze heeft daar ook een motel. Hacienda ofzo.

Maar heb je we gekeken bij het golfen in Tauppo??

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 14:30

Mijn broer, broertje, vader, opa en oma golfen. Ik zelf vind het niet zo leuk. Maar voor je GVB moet je je theorie kennen en zoveel aantal holes in zoveel slagen lopen.

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 19:39

Kleintje"]
[quote="stef schreef:
Ik heb op een golfbaan gewerkt. Dus ook verplicht golflessen en verplicht je GVB halen....
Driving range is wel leuk, gewoon knoerhard die ballen weg meppen, maar putten enzo is niks voor mij Haha! Veel te precies!

Met je eigen clubke is het wel leuk, zolang je niet tussen de high society zit Haha!

Golfbaan Almkreek?
Die zit toch dicht bij jou in de buurt?

Wel raar dat het verplicht moest.
Moest je zelf betalen of werd dat voor je gedaan???
[/quote]

Yup, almkreek ja Misselijk (wel een mooie baan verder trouwens, 21 holes als ik het goed heb)

Lessen en GVB was op kosten van de werkgever, maar als ik op dinsdag vrij was, was ik nog wel verplicht om te lessen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angs1989, Ania, Fee_, fohadie, GrapeshotBot, Hemellichaam, judithM, Keizerinnnn, Lizenlotte, loesje4600, Marocje, MieLo, Miran, Mrskiwi, Roosch, saskiaojan, Steeph, Tomboy0, VuurVleugels, winnetou4502, xxxmh en 62 bezoekers