Bokt traag: Googlebot

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Bokt traag: Googlebot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 22:06

De afgelopen dagen (sinds zaterdag ongeveer) is Bokt een heel stuk trager dan normaal. De reden hiervoor is dat het programma dat er voor zorgt dat Google enorm snel pagina's kan vinden op het moment druk bezig is Bokt te 'lezen'. Dat gaat in een behoorlijk tempo Haha!

Ik ben hier eigenlijk vooral achter gekomen omdat we zagen dat de hoeveelheid verkeer die we gebruiken deze maand een stuk hoger is dan normaal. Op de 21e zaten we al op ongeveer 110GB terwijl we normaal op zo'n 90GB per maand zitten. Het zal me dus weinig verbazen als we deze maand ergens rond de 190 uit komen Scheve mond

Maar goed, het is voor een goed doel zullen we maar zeggen Haha!
Wel was het zo dat Google op een niet al te slimme manier bezig was om Bokt te indexeren. Op iedere viewtopic.php pagina staan namelijk links naar het de specifieke postings) die was Google dus ook allemaal aan het indexeren wat nogal nutteloos is omdat je dan voor 25 postings 25x dezelfde pagina krijgt Scheve mond Daar heb ik gisteren dus het e.e.a. voor in elkaar zitten knutselen. Verder ook nog voor gezorgd dat Google niet de hele layout te zien krijgt met een berg plaatjes, links naar profielen, email knopjes, etc, etc. Gisteren nog redelijk wat werk aan gehad Haha!

Maar goed. Dat werkt nu, wel blijft het dus waarschijnlijk nog even zo dat Bokt, zeker 's avonds wat drukker dan normaal is omdat er ook een stuk of tig spiders (Googlebot) bezig zijn. Deze verschijnen op het moment niet als gast. Ik kan eigenlijk wel eens kijken wat er gebeurd als we ze wel als gast zien.. Anyway. Het is dus een stuk drukker op Bokt dan het lijkt Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 22:24

Ik dacht dat jij helemaal niet wilde dat Bokt door Google geïndexeerd werd. Verward

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-03 22:58

Dat was 2 jaar terug toen Bokt nog klein was Haha! Toen wilde we Bokt vooral klein houden ivm het toenemende beheer, veranderende sfeer, etc, etc. Ik denk dat we inmiddels wel zover zijn we 'klein' voorbij zijn. Het is nu eenmaal niet meer zo dat je alle gebruikers kent Haha! Voor een klein clubje waar iedereen iedereen kent moet je op sites als www.hippics.nl zijn tegenwoordig. Bokt heeft vooral meerwaarde omdat er veeeeeeel mensen komen en je dus ook snel antwoord hebt op je vragen. Of ja, natuurlijk is Bokt nog gezellig en kent iedereen een hoop andere gebruikers maar het heeft tegenwoordig geen nut meer Bokt klein te houden.

Een ander punt voor het kleinhouden was kostenbeheersing. In het begin was Bokt een klein siteje op een gedeelde server. Op het moment heeft Bokt een eigen machine volledig nodig met daarnaast nog een database server die bijna alleen Bokt dingen staat te doen. Toen we nog klein waren was het nog wel te betalen (paar honderd euro per jaar ofzo) maar dat is nu niet meer te doen. Daarom is het nu interessant om een zo groot mogelijk publiek te bereiken aangezien dat veel interessanter is voor adverteerders. De ideale manier om op een normale manier aan bezoekers te komen is fatsoenlijk in Google staan...

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 23:00


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 23:24

Oke dan! Let us grow, let us grow.... Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 23:46

Hahaha geweldig, en Bart zijn Hippics.nl, zelfs ik wist nog dat het hippics.net was bart, shame on you Tong uitsteken (misschien wil hij de concurrentie wel niet kennen *LOL*)

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 00:31

Foei toch Bart Vind ik wel heel slecht hoor, tsssssssk...

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:20

Bart, moet je voor de aardigheid eens klikken op de link die jij gaf voor Hippics Knipoog

Die site is nog niet helemaal af, maar het grootste gedeelte is er toch...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 14:22

Ja, had gisteren al gekeken Haha! Domain is idd van jou maar ik kon geen forum ontdekken Knipoog

BTW tsssss, sluikreclame Tong uitsteken

Maar ik bedoelde dus idd www.hippics.net Haha!
Overigens is Google nog steeds flink bezig met het lezen van zo'n 15 topics per minuut Haha!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 14:23

Dat is reclame maken Kitty Tong uitsteken
Vind die .nl zeer geslaagd, zat veel werk in denk ik Haha!




Maar kun je die Bots niet blokkeren?

Chatlogs lezen ze ook?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:16

Ja sun, chatlogs lezen ze ook. Maar daar is alweer een apart topic van Tong uitsteken

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:42


Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:43

Ik zie trouwens net dat er ook een foto van Jurga en Syp tussen staan, ik weet niet of ze dat zo fijn vinden Scheve mond .

[edit]Zie nog meer foto's van Bokkers..[/edit]

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:48

Ik dacht dat Googlebots niet in profielen konden van mensen? Ben ik een partij blij dat mn profiel gewoon leeg is.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 17:02


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 17:30

Ilse schreef:
Ik zie trouwens net dat er ook een foto van Jurga en Syp tussen staan, ik weet niet of ze dat zo fijn vinden Scheve mond .

[edit]Zie nog meer foto's van Bokkers..[/edit]


waar? Tong uitsteken
[edit] oh daar Tong uitsteken[/edit] Oh dat maakt niets hoor Knipoog

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 18:29

Google kan niet in de profielen komen, robots mogen sowieso niet op dat soort pagina's komen (profile.php, search.php, modcp.php, etc, etc) en je moet ingelogd zijn om een profiel te kunnen bekijken. Ik denk dat die plaatjes al uit de topics gevist zijn (avatars e.d.). Overigens heb ik, zodra ik zag dat Google bezig was, dat Image gebeuren uitgezet. Over een tijdje zijn die plaatjes dus uit Google.

Overigens vond ik deze bokt.jpg wel coolie Haha!

Afbeelding

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:32

Ik sta ook nog met kim erin.....fotosdmetkim ofzoiets.....

Maar best banketstaaf dit....die foto stond in mijn profiel...maar dat was toen toen we nog niet hoefden in te loggen...

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:07

hmmz... weetje... ik sta er niet in Haha! haahahahahahaha heb ik even geluk Tong uitsteken
maarehm... Nu komt bokt dus bij google te staan? Met alle gevolgen van dien? oké Haha!
Let us grow! I'm hot I'm ready to go (zoiets?) ---> republica

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:48

geweldig hoor...als je in google bokt + je voornaam intikt, dan krijg je de verjaardagskalender van alle bokkers... Dus het valt allemaal wel reuze mee..Dat was de enige entry die getoond werd.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-03 00:04


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-03 14:25

De verjaardagskalender is nu ook verboden gebied voor de bots. De pagina staat er nog wel maar zal binnen een paar weken oid moeten verdwijnen.