nijdig over kinderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-01 23:45

Ok, ik zal een lang verhaal even proberen kort samen te vatten. De zwager van mijn zus is 22, zijn ex is 18. Vorig jaar is er hier een kindje geboren, wat achteraf met recht Remi heet.
Ok, hun zijn uit elkaar, het meisje van 18 zit in een inrichting, waar ze vollop alcohol gebruikt, blowt, etc etc...
Die jongen krijgt om de 2 weken remi een weekend, maar hij heeft niks, geen kinderwagen, maxicosi, helemaal nop (kind is 8 maanden).
Steeds als hij remi gaat halen, of dat het meisje remi komt brengen is remi gewoon echt stoned.
Hij krijgt koude melk, omdat zei gewoon te bedondert of te lui is het flesje even warm te maken.
Naja, er is in iedergeval heel veel aan de hand wat niet goed is.
ALs ik dan kijk dat mensen als mijn zwager en schoonzus, dorine en peter, zoveel moeite moeten doen om een kindje te kunnen adopteren, dat ze gewoon helemaal compleet doorgelicht worden, en dat er maar IETS hoeft te gebeuren wat ervoor kan zorgen dat het hele feest niet doorgaat....
Dan kan ik er zo verschrikkelijk HELS om worden dat andere mensen zo met hun kinderen om gaan.
Mijn zus heeft zelfs een keer aan die jongen gevraagd als ie moest kiezen tussen remi en zijn hond (waar ie ook al niet mee overweg kon) wat ie dan zou kiezen.
Bloedserieus vertelde hij dat het zijn hond zou worden, die nu in een asiel is weg gepropt omdat ie hem "zat was"!!!!!

Sorry, maar zulke figuren mag je van mij echt aan de hoogste boom hangen!!! Boos! Boos!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-08-12 13:54 ]</font>


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 11:21

kan alleen maar helemaal met je verhaal meegaan.daar kan ik ook reuze kwaad om worden!

soms is het beter om te zwijgen

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 11:23

Dat soort mensen mogen ze van mij verplicht steriliseren... Extreme duivel Jammer dat dat niet gebeurt was voor de geboorte van Remi, erg zielig! Ben het helemaal met je verhaal eens Stef!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 12:08

Tja.
Dan klamp ik mij maar vast aan het feit dat ik héél veel geluk heb, omdat ik niet in de situatie van dat meisje zit.
Weet je wat het is: hier kom ik uit. Hoe dan ook. En daarna word ik samen met Peter gelukkig, al is het dan zonder kinderen Verdrietig .
Maar ik ga Peter lekker aan iedereen van de paardenvereniging voorstellen, en we gaan ons verheugen op allemaal leuke andere dingen nog.
Voordeel ten opzichte van Stefs verhaal: Peter en ik kunnen wat moois maken van ons leven, en willen dit ook.
Of dat meisje en die jongen dat willen Verward
Liefs, Dorine.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 12:14

dat meisje verknoeit haar leven en daardoor verknoeit ze ook nog es remi's leven en die jongen ook. het is niet te geloven hoe ouders met hun kinderen om gaan echt oneerlijk vind ik het want dorine en peter willen zo graag een kindje

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 12:45

Wat vreselijk voor dat kind! Die heeft er toch niet om gevraagd?!?!?!
Ik zou zo de kinderbescherming bellen, maar als ik het verhaal zo hoor, zullen die er wel ergens al in zitten.
Dat vind ik dus ook altijd zo oneerlijk: mensen krijgen maar 'ongelukjes' (en dat hoeft heus niet meer tegenwoordig...) en je hebt ze erbij die 'ongelukje' na 'ongelukje' krijgen. Hebben ze zomaar 5 koters rondlopen en geen nagel om hun kont mee te krabben. Voeden die kinderen niet op, laten ze maar wat rondlopen in de buurt, kijken er niet naar om. Daar komt dan de criminaliteit om de hoek kijken. En daartegenover dus mensen die ontzettend graag kinderen willen zoals oa Dorine en Peter en een van mijn beste vriendinnen en dan lukt het gewoon niet.
Voor Dorine vind ik het helemaal vreselijk, dat je niet kan adopteren zeg! Mijn beste vriendin heeft een tijdje terug op haar 22e baarmoederhalskanker gekregen, haar zoontje was toen een jaar. Er is een stuk baarmoederhals weggehaald etc etc. En ze zou weer zwanger mogen worden. Dat lukte niet zo een twee, drie, maar 11 juli is er dan toch een pracht van een meisje geboren! Lovers Er komt nu een heleboel emotie uit, het valt allemaal even heel zwaar, hoewel het een gelukkige periode zou moeten zijn. Maar toch...zij heeft ook kanker gehad en de natuur heeft ondanks een ontbrekend stukje toch voor een baby gezorgd. Wat cru dat een adoptie instelling dan beslist dat iemand niet zou mogen adopteren..... Verdrietig

Groetjes Suzanne

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-01 17:03

En wat moet er van dat kind terecht komen?
Kunnen mensen daar niet aan denken voor ze aan kinderen beginnen?

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 15:25

[quote]
Op 2001-08-12 12:45, schreef suzanne:
Wat vreselijk voor dat kind! Die heeft er toch niet om gevraagd?!?!?!
Ik zou zo de kinderbescherming bellen, maar als ik het verhaal zo hoor, zullen die er wel ergens al in zitten.

Sterker nog je bent eigenlijk nog verplicht ook het te melden als een kind niet goed wordt verzorgd door de ouders.

Ouders die niet de zorg kunnen dragen horen eigenlijk uit de ouderlijke macht ontzegd te worden of moeten hele intensieve begeleiding krijgen. Maar ja jammer genoeg zijn er nog steeds te veel mensen die weg komen met dit soort dingen... En het is natuurlijk helemaal krom naar mensen die wel graag willen maar niet kunnen, om wat voor reden dan ook.

Stef weet je al of de kinderbescherming van dit gezin op de hoogte is. Anders zou ik je zus toch vragen om eens een melding te doen. Dit kan volgens mij anoniem, en ik geloof dat als er drie klachten binnen zijn gekomen van verschillende mensen dat er actie ondernomen wordt. Er wordt dan gekeken naar het gezin en naar wat de mogelijkheden zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 09:39

Wat zielig voor die baby! er klinkt zoveel onverschilligheid uit dat verhaal. Ik vind het altijd zo triest als iemand zijn dieren te kort doet en nu is er een baby geboren die kansloos lijkt. Waarom pakken ze dat kind niet af? Haal de kinderbescherming er toch bij!


* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 12:59

Ja, zou de kinderbescherming daar niet wat aan kunnen doen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19 en 141 bezoekers