Wat te doen als je pony zich verveeld op stal??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Wat te doen als je pony zich verveeld op stal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 20:04


Doordat mijn pony last heeft van te veel eiwit kan ze momenteel ff het land niet meer op, ze werd echt te dik en ik was bang dat ze bevangen zou worden. Wist nog niet dat ze gevoelig was voor eiwitten want ik heb d'r nog niet zo lang. Maar goed, nu staat ze dus op stal en dat vind ik zoo vreselijk sneu voor d'r. Weet wet dat het beter voor d'r is. je ziet nu al verschil en ze staat pas een paar dagen op stal. Maar ze is gewoon minder vrolijk, en als ik weg ga blijft ze nog een tijdje na hinniken enzo als ik d'r dan nog een keer gedag kom zeggen ist wel weer goed Lovers maarjah heb echt met d'r te doen en hoop dat het snel beter gaat zodat ze in ieder geval overdag op een kale wei kan met de andere ponys Pling

Wat kun je doen om ervoor te zorgen dat ze zich minder gaat vervelen op stal??
Ze komt er wel elke dag ongever 2 uur uit!

Dag lieve mama...


Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 20:11

Misschien kan je er een paar uur in een paddock zetten..?
Licht er natuurlijk wel aan of je daar beschikking over hebt.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 20:17

ze staat af en toe wel in de buitenbak maar dat kan niet altijd.. iemand ervaring met een bal ophangen enzo???

Dag lieve mama...

diegomarije

Berichten: 509
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 20:37

ehm leeg tonntje ophangen (uren speelplezier Knipoog ), zo'n soort snack a ball, kan je een beetje voer in doen en ze zijn uren bezig met die bal aan het spelen om er voer uit te krijgen, of een jolly bal, werkt allemaal best aardig, maar nooit zo goed als lekker buiten, jammer dat jullie geen paddock hebben

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:28

Wij hebben een bal hangen maar een haflingertje bij ons op stal heeft zo'n grote bal in zijn stal heel grappig voetbalt tie mee!!

Ook hebben we een liksteen hangen en je kan zo snackbal doen is ook goed tegen de verveling (o staat al boven sorry)

succes ermee

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:43

Inderdaad een voerbal zodat ze langer bezig is met har voer en meerdere porties per dagen geven. Of een bal in en hooinet ophangen en je hooi in een hooinet doen dan doet ze er ook langer mee.
Of naar buiten met een muilkorf dan kan ze geen gras meer eten.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:53

Heeft ze de kans om via tralies of wat dan ook (neus)contact te maken met een buurman/buurvrouw?
Dat kan ook helpen.


co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:14

Hang een skippybal op
Wat je ook kan doen, maar is toch best prijzig en aangezien ze teveel eiwiiten heeft misschien niet zo'n goed idee, is zo'n bal met biks oid erin. Als je paard de bal laat rollen valt er af en toe wat 'snoep' uit het gaatje.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 09:04

Kiara schreef:
Heeft ze de kans om via tralies of wat dan ook (neus)contact te maken met een buurman/buurvrouw?
Dat kan ook helpen.

ja dat wel Lachen en nu het zo slecht weer is staan er mee rponys binnen end aar heeftz e het inderdaad erg druk mee... ik denk dat ik maar eens zo'n hooinet metbal ga porberen... xe krijgt een paar keer per dag een klein beetje dus dan heft ze wat te doen...

een muilkorf heb ik ook aan gedacht, maar we staan net op een nieuwe stal en in dewei is zenog ahar plaatsje aan het veroveren en ik ben bang dat ze met muilkorf niet goed mee kan komen...of is dat onzin? }>

Dag lieve mama...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 44 bezoekers