hoe is een hittepit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

hoe is een hittepit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 15:44

Een hittepit is zo 'n zak met ik geloof kersenpitten die je opwarmt in de magnetron en die heel lang warm blijft. Je kan hem in je nek leggen of op je buik, als je last van buikpijn hebt zoals ik dus maandelijks een dag of 2. Haha!

Ik wil nu misschien zo 'n ding kopen, maar ben benieuwd of hij lang warm blijft en of hij goed werkt tegen buikpijn. En waar kan je hem kopen? De Tuinen ofzo?

Heeft een van jullie zo 'n ding thuis?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:46

Jaren geleden heb ik er idd eentje bij de Tuinen gekocht. Ding ligt standaard op de verwarming en dan is hij altijd gebruiksklaar. Heerlijk! Ben hem overigens 'n paar maanden geleden kwijt geraakt...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:47

Ik werk bij de KvW en heb hier verschillende "ongelukjes" voorbij zien komen met die hittepitten, zoals het in de fik vliegen ervan en het veroorzaken van brand- en schroeiplekken in bedden.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:49

Ik had eerst hittepit. Nu een joekel doekel ofzo?
Het is wel veel beter dan een kruik!
Maar die schroeiplekken.. misschien dat ie te lang is opgewarmt?

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 15:50

angelfire schreef:
joekel doekel

*LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
Wat is het verschil?
En die schroeiplekken klinken niet echt aanlokkelijk Bloos

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:01

Kinta"]
[quote="angelfire schreef:
joekel doekel

*LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
Wat is het verschil?
En die schroeiplekken klinken niet echt aanlokkelijk Bloos
[/quote]

Uhm het verschil is geloof ik dat in die hittepit kersenpitten zitten en hier andere soort. (vraag me niet welke Haha!)

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:02

Ohhjah misschien komt dat van in de fik vliegen dat ie niet goed vochtig is gemaakt?
Voordat ie de machnetron in gaat moet je er wat water op deppen. Knipoog

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:08

Ik ben dol op mijn hittepitje! Zoals Angelfire zegt; goed genoeg vochtig maken en dan even in de magnetron... Ik heb hem al jaren en er is nog nooit iets raars gebeurt Lachen.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:14

In een joekel doekel zit toch rijst Verward Dat dacht ik iig Schijnheilig

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:18

Een hittepit is heel handig...
Ik heb een heel aantal jaren geleden zelf zo een ding gemaakt (eer ze echt goed op de 'markt' verkocht werden).
Kersenpitjes 'verzameld' (gaat heel goed als je beetje connecties hebt in de wereld waar men nogal veel kersen consumeert Haha!) en een stoffen zakje gemaakt...
Et voila, men heeft een hittepit...

Als je de mogelijkheid hebt zelf zo een ding te maken, vooral doen, komt veel goedkoper uit dan er eentje kopen.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:21

angelfire schreef:
Ohhjah misschien komt dat van in de fik vliegen dat ie niet goed vochtig is gemaakt?
Voordat ie de machnetron in gaat moet je er wat water op deppen. Knipoog


Inderdaad!

Wij hebben hem ook! Moet eerlijk zeggen dat ik bij buikpijn en koude winterbedden wel een kruik gebruik, maar ik wil het wel eens omwisselen met een hittepit Lachen

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 17:43

Marije"]
[quote="angelfire schreef:
Ohhjah misschien komt dat van in de fik vliegen dat ie niet goed vochtig is gemaakt?
Voordat ie de machnetron in gaat moet je er wat water op deppen. Knipoog


Inderdaad!

Wij hebben hem ook! Moet eerlijk zeggen dat ik bij buikpijn en koude winterbedden wel een kruik gebruik, maar ik wil het wel eens omwisselen met een hittepit Lachen
[/quote]


Ik heb gelukkig een elektrische dekbed. Haha!

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:08

Zon' hittepit is echt wel handig ik heb er ook eentje (vanuit de Bodyshop) en die blijft wel behoorlijk lang warm, kan niet zeggen hoelang aangezien ik hem meestal in de winter 's nachts gebruik. En dat in de fik vliegen kan alleen maar gebeuren als je hem niet vochtig genoeg maakt en hem langer in de microgolfoven legt dan mag, er staat namelijk een max vermogen en max tijd op, die kan je best NIET overschrijden !!!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:16

Ik vind die dingen écht stinken Scheve mond Ik heb er 2, maar geef mij maar een kruik. Een kruik blijft ook veel langer warm.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:19

Vochtig maken?
Je moet die dingen gewoon niet te lang in de microgolfoven steken.
(ik heb mijn hittepit nog nooit vochtig gemaakt, en echt nog geen last gehad van 'in de fik schieten', maar toch eens onthouden voor volgende winter dan dat er wat vocht opmoet onder het motto beter voorkomen dan genezen)

Heel handig bij koude voeten als je gaat slapen in de winter (hoewel een lief vriendje waar je ze tegenaan mag steken ook al eens kan helpen Haha!)

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 19:54

angelfire"]
[quote="Marije"][quote="angelfire schreef:
Ohhjah misschien komt dat van in de fik vliegen dat ie niet goed vochtig is gemaakt?
Voordat ie de machnetron in gaat moet je er wat water op deppen. Knipoog


Inderdaad!

Wij hebben hem ook! Moet eerlijk zeggen dat ik bij buikpijn en koude winterbedden wel een kruik gebruik, maar ik wil het wel eens omwisselen met een hittepit Lachen
[/quote]


Ik heb gelukkig een elektrische dekbed. Haha!
[/quote]

Tuurlijk, doe maar weer chic Tong uitsteken

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 19:58

Marije"]
[quote="angelfire"][quote="Marije"]
[quote="angelfire schreef:
Ohhjah misschien komt dat van in de fik vliegen dat ie niet goed vochtig is gemaakt?
Voordat ie de machnetron in gaat moet je er wat water op deppen. Knipoog


Inderdaad!

Wij hebben hem ook! Moet eerlijk zeggen dat ik bij buikpijn en koude winterbedden wel een kruik gebruik, maar ik wil het wel eens omwisselen met een hittepit Lachen
[/quote]


Ik heb gelukkig een elektrische dekbed. Haha!
[/quote]

Tuurlijk, doe maar weer chic Tong uitsteken
[/quote]

Chic?? Schijnheilig Tong uitsteken Tis heerlijk hoor!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 20:09

Ik heb er zelfs twee Haha!
Eentje voor in mn nek en dan nog een gewoon rechthoekig.

Idd is het heel belangrijk om het kussen vochtig te maken vooraleer je het in de microgolfoven steekt, en dat je het maximale vermogen en de maximale tijdsduur niet overschrijdt. Staat ook allemaal zeer duidelijk uitgelegd in de "handleiding".

Ik ben er helemaal weg van, vind het echt super dingen!!
Het U-vormige model blijft zeker 2 uur warm, en het gewone rechthoekige 2 à 3 uur.
Als ze op het maximale vermogen verwarmd geweest zijn, vind ik ze eigenlijk net iets te warm om rechtstreeks op je huid te leggen. Wat ik dan meestal doe is ze een tijdje voor ik naar bed ga al warm maken, vervolgens stop ik ze al onder de dekens, en tegen dat ik dan in mijn bedje kruip, is het heerlijk voorverwarmd en hebben de kussentjes ook nog een lange tijd goed warm (maar niet meer te warm).

Je kunt ze trouwens ook in de diepvries steken en gebruiken als koudecompres, heb ik ook al gedaan en werkt zeer goed, maar het duurt wel een tijdje eer het goed koud is (en de coolpacks die ik heb zijn binnen een uur al heel koud).

stefanieh
Berichten: 99
Geregistreerd: 22-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:18

die blijven veeeel te kort warm.. (althans de magnetronversie)

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:31

Ik heb er ook een,en maakte het ding eerlijk gezegd nooit nat voordat ik hem in de magnetron deed.Hoe maken jullie het dan nat,en hoe nat?Eigenlijk blijft die van mij ook niet eens zo heel lang warm,ongeveer een half uur.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:45

wij hadden er eerst ook eentje. maar ze stinken joh. wij hebben nu iets.. druk je op een knopje in het pakje en dan wordt ie hard en warm... alleen grbruik ik het niet echt.. als ik me bed warm wil doe ik me bed effe fonen (puntjes op de o) dat is makkelijker.. ik raak die dingen altijd kwijt..

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-03 22:13

je bed fohnen? haha! Dat is ook een oplossing, ja! Alleen nog nooit van gehoord.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:14

Ja wij hebben er een en het is echt heerlijk!
Ik vind ze zelf erg lekker ruiken, en ze zijn handig omdat ze even in de magnetron moeten en snel klaar zijn. En ze zijn een beetje te vormen Haha! .

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:16

Natalie schreef:
Vochtig maken?
Je moet die dingen gewoon niet te lang in de microgolfoven steken.
(ik heb mijn hittepit nog nooit vochtig gemaakt, en echt nog geen last gehad van 'in de fik schieten', maar toch eens onthouden voor volgende winter dan dat er wat vocht opmoet onder het motto beter voorkomen dan genezen)


Ik heb dat ding ook nog nooit vochtig gemaakt Verward !
Toen ik dat ding net had, vond ik het nog al penetrant ruiken en was blij, dat naarmate ik dat ding langer had, de geur ook steeds meer verdween Lachen ! Als je dat vochtig maakt, ruik je het volgens mij weer Scheve mond !!
Idd gewoon niet al te lang in de machnetron steken Lachen !
Het zakje wat wij hebben, blijft wel een paar uur lekker warm !

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:24

Ik vind de joekel doekel wel beter! Die is langwerpig en kan dus om je nek en je kan er zelfs je hand/onderarm in steken! Haha!
En de pitjes zijn ook veel kleiner (hier zit soort graan in lijkt het)
Die hittepit was van mij gewoon vierkant, dus je kon hem niet echt in je nek leggen ofzo.