verzorgster--> vanaf welke leeftijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vanaf welke leeftijd kan iemand mijn pony verzorgen?

11
3 (12%)
12
2 (8%)
13
4 (16%)
14
10 (41%)
15
3 (12%)
16
2 (8%)
17
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 24


soofje

Berichten: 99
Geregistreerd: 18-04-03

verzorgster--> vanaf welke leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 20:04

hoi,
wat vinden jullie de minimale leeftijd voor een verzorgster? Ik zoek een lieve betrouwbare verzorgster voor mijn new forest pony. Het is een hele lieve pony maar zoals elke pony heeft ze wel iemand nodig die haar gewoon de baas kan mocht ze een keertje lastig zijn. Vanaf welke leeftijd denken jullie dat een meisje zelfstandig voor ongeveer 2 dagen in de week een pony kan verzorgen? dan bedoel ik--> poetsen, rijden (niet buitenrijden) en uitmesten. ik krijg veel reacties van meisjes van ongeveer 12 jaar.. oke ik ben zelf ook pas 14 maar ik ben eigenlijk met ponys opgegroeid en mijn moeder helpt me nog vaak als dat moet.

wat denken jullie, in MIJN geval? het is wel voor een rustige pony dus van 1,41m


Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 20:23

ligt ook aan het persoon vind ik!
12 jarige meisjes kunnen ook zelfstandig en verantwoordelijk genoeg zijn en kinderen van 15 die echt nog iemand erbij nodig hebben.


Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 20:24

Dat is per kind verschillend,
Ik had mijn eerste verzorgpony toen ik, even rekenen, 11 was. Die moest ik uit het land halen, poetsen, rijden (bos/hei), heeeeel af en toe voer geven en uitmesten (deden de eigenaren liever zelf). Dat ging altijd hardstikke goed en nooit problemen mee gehad.

Als ik zelf een pony zou hebben waar ik een verzorgster voor zoek zoek ik toch iemand van minimaal 15.

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 20:29

ik was 11/12 en toen had ik samen met een vriendin 3 verzorgpony's (frjod, haflom shetlander) die moesten we als we kwamen hooi geven in het weiland waar ze dag en nacht stonden en een beetje mee wandelen, de fjord konden we mee rijden. Oja en de konijnen eten geven Tong uitsteken

Oh oops ik heb verkeerd gestemd Clown
Laatst bijgewerkt door Indies op 23-05-03 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 20:30

daar kun je niet echt antwoord op geven
dat verschilt per kind
en het hangt er natuurlijk ook vanaf of je er zelf bij bent en of je het kind nog vanalles leren wil of niet

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:27

Ik zou zelf iemand vanaf een jaar of 14 nemen. Maar ik ben zelf begonnen toen ik 12 was. Het hangt helemaal van de persoon af. Als een meisje of jongen van 12 best verantwoordelijk is en weet wat hij/zij doet, dan zou het geen probleem moeten zijn.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:35

Ik heb 13 gekozen, de gulden middenweg, maar het hangt echt van het kind af. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je ook de ouders van het kind in dit soort situaties betrekt. Ik ging ook nooit alleen rijden op die leeftijd en het is toch wel belangrijk dat de ouders weten wat hun zoon of dochter precies doet, zodat ze zelf ook een beetje kunnen beslissen of hun kind het aankan.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:10

Ik heb 16 aangekruist omdat ik dat zelf als minimale leeftijd heb aangegeven Haha!
Bij mij is het vooral als reden dat ik langs een lange donkere weg sta en dan liever iemand met een auto of brommer/scooter heb omdat ik me toch wel een beetje verantwoordelijk voel.

Er rijden bij ons geen bussen dus sowieso zou iemand op een fiets behoorlijk lang bezig zijn en dan kan je toch moeilijk even een dag wisselen.

En dan nog als laatste omdat Par vrij sterk is en ik bij mensen onder de 16 zoiets heb van zouden ze haar wel aankunnen.
Lichtelijk vooroordeel maar als ik de iele 12 jarige zie, heb ik al spookbeelden van Par rennend over de weg met een kind aan het halstertouw erachteraan Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:12

Dat ligt aan de persoon en de situatie. Het ene kind kan op 11 jarige leeftijd al veel verantwoording aan, het andere kind op z'n 16de nog niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers