hoe doen jullie merrie's als ze hengstig is????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

hoe doen jullie merrie's als ze hengstig is????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 15:18

Hallo ik heb even en vraag......Als jullie merrie hengstig is hoe zijn ze dan met rijden .....Mijn merrie is namelijk echt super snel en echt heel druk.Ik ben benieuwd hoe die van jullie zijn............ Party!! Party!! Party!!


citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:05

ik merk geen verschil.

Thundering hooves, blood in the nostrils, sweat in the face. Remember wherever you are,
you carry the blood of Man o' War.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:09

De ene keer doet ze niks, en de andere keer staat ze bij het minste of geringste recht overeind..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:17

Hahaha leuk onderwerp, Als die van mij hengstig is (en dat is ze in de zomer zowat elke dag, dat is echt niet normaal! Frusty ) dan is ze echt verschrikkelijk.
Kijkerig, bokkerig, alleen maar rennen, hoofd omhoog, druk doen, showen etc.. En dan is ze op dat moment zo sterk dat ik haar dan niet meer kan houden. Dus is het heel actief rijden voor mij Tong uitsteken

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:17

Dat wisselt heel erg. Soms merk je niks aan d'r, en soms is ze heeel snel.
Maar nu is het bij haar ook nog eens zeeeer lastig te zien of ze hengstig is!


RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:36

Heeeel erg plakkerig aan het been Maar gelukkig is ze een paar weken terug gedekt en ook nog eens drachtig geworden Party!! Dus daar hebben we eventjes geen last meer van Knipoog

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 16:41

De een geeft eigenlijk niet aan wanneer ze hengstig is. Als je er op let zie je dat ze wat meer knuffelt met haar buurvrouw, maar verder...

De buurvrouw daarentegen is een heel ander verhaal. Die weet van hitsigheid niet hoe ze lopen moet, is niet te beroerd om onder het lopen wijdbeens te plassen als de ruiter niet streng voor haar is, en op stal is het helemaal een drama...ze kromt haar rug en laat zich zo tegen de boxwand aanvallen om daartegenaan ook nog eens effe lekker heen en weer te wrijven...in 1 woord..VRESELIJK.
De eerst volgende hengstigheid wordt trouwen middels een hormonenshot afgespoten. Ik heb het ermee gehad.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:06

Sher is als ze hengstig wat vervelender, vooral met poetsen enzo. Met rijden is ze soms iets drukker, maar dat vind ik niet zo erg, normaal is ze namelijk een beetje lui Gaaaap Een beetje actie af en toe kan geen kwaad Knipoog, en verder rijd ze dan eigenlijk veel lekkerder dan normaal, tot er een hengst in de bak komt. Frusty Dat had ik vandaag nog, dan gooit ze de hele tijd haar hoofd omhoog.
Maar goed, ik vind het nog wel meevallen, ik ken merries die je niet eens mag aanraken als ze goed hengstig zijn.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 18:14

Leuke reacties!Bij mijn merrie merk ik het de ene keer erger dan de andere en nu staat ze weer op de wei en is ze echt weer extreem druk.Maar jah dat hoort er bij ik vind het ook wel leuk .Leuker dan als ze altijd alles voor je doen en je geen uitdaging meer hebt.gr

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:29

Mijn merrie wordt nooit hengstig, lekker makkelijk Haha! (en nee, ze is niet drachtig)

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:29

Ik was er net over uit dat ik niet snel een hengst zou kopen... een ruin is twijfelachtig, maar ik voel toch het meeste voor een merrie. En nu ik dit lees...
Ach nee, ik kan wel ergens tegen. Maar als je al een redelijk vlotte merrie hebt, dan kan het inderdaad wel eens irritant worden wanneer ze hengstig is... Ik ga er eens op letten

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 18:56

Valt niet echt veel mee te doen. Ze is verschrikkelijk druk en vooral als ze los gaat, staat ze de hele tijd te steigeren en te spelen wel mooi om te zien hoor, maarwel wat lastig tijden shet werk. Wel lastig met afstraffen hoor, komt vaak een averechts gevolg van.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 19:14

Ik merk dus ook echt helemaal geen verschil. Zo raar vind ik dat eigenlijk maar Melano gedraagd zich echt gewoon zoals altijd. Dus ik weet nooit wanneer ze hengstig is, of niet. Lachen

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 19:54

Als Fraeva hengstig is dan is het niet zo gezellig meer in 'de kudde'. Dan is Hrannar 'de ruin' die gegijzeld wordt... En niemand mag dan bij hem in de buurt komen, want hij is dan helemaal van Fraeva. Hrannar vind het natuurlijk prachtig dat er om hem gevochten wordt *LOL*

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:09

Als Rinkja hengstig is merk ik het alleen aan de sterke lucht in haar urine,verder is ze niet anders dan anders.
Lekker makkelijk dus. Haha!


proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:12

Onze merrie heeft dan altijd moeite met de zijgangen ,omdat ze dan wat minder buigzaam in haar lijf is,
Wij proberen dan altijd de dressuurwedstrijden te vermijden(ze is zomers nogal regelmatig met haar hengstigheid).
Het beste is dan een springwedstrijd,ze is dan lekker fel met al die wilde hormonen in haar lijf. *LOL*

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:52

Vreselijk aan mn been plakken, hoe meer been je geeft hoe lekkerder het is. Na een tijdje is ze weer vol aandacht en merk je er niks meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 21:55

Toen Amanda nog thuis stond, merkte ik er absoluut niets van. Nu ik op mijn nieuwe stal sta, en ze voor t eerst hengstig was, ik heb het geweten. Mega-smerige benen en staart, niet willen luisteren, constant andere grote paarden versieren, met de nadruk op groot, ze had niet echt door dat dat merries waren Gewoon niet zo goed willen luisteren, dus pas na veel aandringen meelopen en op mij gaan letten ipv dat andere paard. Wat wel typisch was dat een (onvruchtbare) klophengst waar ze mee samen staat, ook niet aan haar mocht zitten, direct een gil en een mep met de staart. Tweede keer was ze het maar een avond, Gelukkig! Ben benieuwd hoe het verder zal gaan.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:31

Maya schreef:
Toen Amanda nog thuis stond, merkte ik er absoluut niets van. Nu ik op mijn nieuwe stal sta, en ze voor t eerst hengstig was, ik heb het geweten. Mega-smerige benen en staart, niet willen luisteren, constant andere grote paarden versieren, met de nadruk op groot, ze had niet echt door dat dat merries waren Gewoon niet zo goed willen luisteren, dus pas na veel aandringen meelopen en op mij gaan letten ipv dat andere paard. Wat wel typisch was dat een (onvruchtbare) klophengst waar ze mee samen staat, ook niet aan haar mocht zitten, direct een gil en een mep met de staart. Tweede keer was ze het maar een avond, Gelukkig! Ben benieuwd hoe het verder zal gaan.


Ben ik echt zo??? Nee hoor, grapje.

kasmeria is dan een echte muts. De ene keer is er niets aan de hand en de andere keer loopt ze zich verschrikkelijk uit te sloven naar andere paarden toe. Nou staat er ook nog een hengst op stal, dus dat zal ook wel verschil maken.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:42

Het begint al bij het opzadelen: hele gang vol met van die troebele gele stinkende merrie-zeik Misselijk Normaal staat ze los in de gang, halstertouw over de hals, maar nergens aan vast. Kun je dus wel vergeten als ze hengstig is, dan staat ze alleen maar met de buurman te geilen, gillen, voorbeen slaan en wijdbeens pissen, hele stralen. Achterbenen en staart uiteraard ook vol.
Met rijden vreselijk aan m'n been plakken en als je er dan een keer een spoor in duwt vindt ze dat alleen maar lekker volgens mij, reactie naar voren komt er iig niet Ipv daarvan duwt ze zich er nog maar eens een keer extra tegenaan, het liefst overal de binnenbocht pakken natuurlijk.
Duurt een dag of 3, met nog een dag of 4 nalekken.

Nulla tenaci invia est via

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:43

De ene keer is ze ontzettend druk en springerig, maar het gebeurt ook wel eens dat ze juist beter gaat lopen Verward:? (altijd al geweten dat Zil raar is Haha!:D) maar het verschild iig wel heel vaak, maar zodra je haar uit de stal haalt kan je al wel meteen aan haar gedrag merken dat ze hengstig is Haha!:D

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:45

Ik merk geen verschil met anders Scheve mond wordt nog wat als we haar volgend jaar willen laten dekken..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:45

Par haar benen zitten dan gewoon van onder tot boven helemaal onder de vieze drek.
Ze spuit bij het zien van een ander paard al drie keer in de rondte, dus staart, benen, kont alles wordt goor en vies.

Tegenover mij is ze net als anders, iets meer ik wil naar dat grote paard daar toe, maar verder niets.

Bij de andere paarden is ze net een lellebel, tuuuuuurlijk mag je erop...spring maar hoor.
En als ze niet meer hengstig is kunnen ze een mep krijgen.
Wel heeft ze wat voorkeur, de fjord van 2 vondt ze niets en dan quarter ding was toch wel errug lekker.
Alhoewel een haflinger ook nog eens een keer heeft gemogen van der.

En dan kan je schreeuwen wat je wilt naar haar...ze vindt er niets snollerigs aan Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:51

Mazzel-meid schreef:
Ik merk geen verschil met anders Scheve mond wordt nog wat als we haar volgend jaar willen laten dekken..


Op stage is er ook zo'n merrie,die werd gewoon elke dag even bij de hengst gelaten.Het was toen wel heel duidelijk wanneer ze hengstig was. Haha!

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 22:56

Ik merk eigenlijk weinig verschil. Het enigste waaraan ik het soms merk is dat ze wat sneller is.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, floorsxm, frutsel05, Punz, singa, Supertje, Team_Sublime, Titsia, turtlelito, vilheide, xDeena_ en 188 bezoekers